Minden, amit 50 felet tudni érdemes

Silver Fox

Mea culpa

2011. május 11. - lavórparty

 

A héten castingoltam. No, nem egy filmre, vagy valóságshowra, hanem magára a való világra. Munkatársat keresek. (Kerestem. Már ne jelentkezz, kérlek!)

Volt már így máskor is. Válság ide, egekbe szökő munkanélküliségi mutatók oda, valahogy mégsem ment könnyen. A jelentkezők többnyire földtől elrugaszkodott elvárásokkal indítottak, rá sem kérdeztek, konkrétan mi is lenne a feladat, maga a munka egyáltalán nem érdekelte őket. Jól hangzó titulusokkal dobálóztak, de amikor megkérdeztem, mi is volt a feladatuk a korábbi munkahelyükön valójában, hebegni, habogni kezdtek. Vagy, az egyetem kapuján kilépve, tapasztalatok nélkül, néhány lépcsőfokot lazán átugorva, naivan, kerek szemmel mondtak be olyan összegeket, hogy égnek állt a hajam.

Most viszont valami egészen más történt. Magam sem értem, honnan jött az ötlet (talán onnan, hogy magam is voltam hasonló helyzetben) gyeses anyukákra fókuszáltam.

Őket, (engem, amikor az voltam) a kutya se veszi komolyan. A munkaadók többsége valamiért azt gondolja, hogy ha egy nő szült, a méhlepény mellett az agyát is kitolta magából. És megbízhatatlan. És biztosan mindig beteg a gyereke.

Hát nem! Én ezzel szemben úgy gondolom, hogy egy gyerek mellett csak tanulhat az ember. Önmagáról, és a világról. A felelősségről. A megbízhatóságról. Ezek olyan fontos dolgok, amelyek mellett eltörpül az óvodai bárányhimlő járvány réme.

Ráadásul, akire nem figyelnek, akit élből elutasítanak a legtöbb helyen, lojálisabb azzal a munkaadóval, aki végül csak hajlandó alkalmazni.

Ezt gondoltam, és most már bizonyítékom is van arra, hogy igazam volt. A Jól-Lét Alapítvány honlapján hirdettem. Ők évek óta foglalkoznak nők munkaerőpiaci reintegrációjával.  Segítenek munkát keresni, és az otthon töltött évek alatt megcsappant önbizalmat helyrezökkenteni.

 

 
Nagyjából a hirdetésem megjelenése után 20 perccel elkezdtek özönleni az önéletrajzok. Csupa jól képzett, szimpatikus nő. Diplomával (esetenként többel), nyelvtudással, több éves munkatapasztalattal, reális elvárásokkal, és persze egy vagy két gyerekkel. És dolgozni akarnak! Nem egyszerűen munkahelyet keresnek, hanem munkát! Értelmes tevékenységet, hogy bebizonyítsák maguknak, a párjuknak, a világnak – nem érnek kevesebbet attól, hogy gyereket szültek.
Most egészen másért vagyok bajban, mint korábban voltam. Túl jó a felhozatal, túl bőséges a választék. Hely meg csak egy van.
Hölgyeim, csajok, anyatársak! Ezúton kérek bocsánatot mindenkitől, aki végülis nem kapta meg az állást. Mindannyian okosak, klasszak, értékesek vagytok. Ha már segíteni nem tudtam, drukkolok nektek. És nagyon sajnálom. De ez a való világ, ahol csak egyvalaki nyerhet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://silverfox.blog.hu/api/trackback/id/tr412895288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása