Mitől lesz egy munkahely a világ legjobb munkahelye? Mert például megszavazzák. A voksokhoz nem kell nagy dolgokra gondolni. Mondjuk ingyenes bio ételekre, „környezetbarát takarításra”, ingyenes hajvágásra, vagy például gyermek megőrzésre, ingyenes óvodára. Aztán nem árt, ha korlátlanul jár a szabadság, vannak ösztöndíjak, nem is beszélve a masszázs és a jóga lehetőségéről. De valóban ezek az apróságok miatt lesz egy munkahely a világ legjobb munkahelye? Igen!
Az egyik legnagyobb álláskereső oldal a napokban tette közzé e témában készített kutatását. A GlassDoor.com 600 ezer alkalmazott megkérdezése után a Twittert rangsorolta az élre, amely az 5-ös skálán 4.5 pontot szerzett. Ebben az eredményben nyílván benne van, hogy a Twitternél régóta nem tartják számon a szabadságokat és a reggeli is ingyen van.
Egy tizeddel a második helyre szorult az Edelman PR ügynökség és holtversenyben harmadik a Google, ahol az ingyen koszt mellé még egészségügyi ellátás, óvoda és ki tudja még mi jár.
Azon már senki nem lepődik meg, hogy a TOP 10-es lista élén info techcégek vannak. Az azonban annál meglepőbb, hogy a 7. helyezett az a Chick-fil-A, amelyik a meleg ellenességéről lett híres a sajtóban, ráadásul egy gyorsétterem lánc, ahova nagyon sokan csak végszükség esetén jelentkeznének munkára. A megkérdezett alkalmazottak minden sztereotípia ellenére azt nyilatkozták, hogy boldogak. A cég minden róla szóló negatív sajtóhír ellenére családcentrikus és különösen fontosnak tartja a munkatársak hitéletét, és vasárnaponként például zárva tartanak. A Chick-fil-A eredménye is igazolja, hogy nincs egyértelmű recept a „Legjobb munkahely díjra”.
A kutatásból egyértelműen kiderült, hogy a különböző juttatások mellet van három tényező, ami alapvetően meghatározza, hogy valaki jól érzi-e magát a munkahelyén. Az első és legfontosabb a családias hangulat. Aki elkezd dolgozni, a családi közösséget váltja fel a munkahelyire. Ha ott is megtalálja azt amit a családjában megkapott, kötődni fog hozzá. A második a csapat. Azokat a cégeket szeretik általában, ahol jó a csapat. És a harmadik: az élvonalba tartozó cégeknél a dolgozók azt nyilatkozták, hogy azonosulni tudnak a céggel, az értékekkel, a célokkal, így a magukénak érzik azt, és ez motiválja őket abban, hogy jobban teljesítsenek.
A kutatásban a kereseti lehetőségekre nem fókuszáltak annyira, mert azt tényként kezelték, hogy a pénz a legfontosabb.