Minden, amit 50 felet tudni érdemes

Silver Fox

Condom, csoki, körömlakk - 12 dolog, amire a válságos időkben is költenek!

2011. október 26. - nagymenő

 

Romantikus regény
A nehéz időkben kiutat keresnek az emberek, ezért az amerikaiak gyakran fordulnak az újságos standokon árusított csöpögős ponyvaregényekhez. A recesszió előtti négy évben a romantikus regények eladási rátája nagyon alacsony volt a Harlequin kiadó adatai szerint, viszont 2009-től az eladási mutató felfelé ível. Összesen 7%-al emelkedett, ami évente 3 millió dollár nyereséget jelent a Harlequin-ek. A  Barnes & Noble  kiadónál is az egyetlen emelkedő tendenciát mutató kategória - a romantikus regény. Ehhez az is hozzájárul, hogy mindössze 7,99$-ba vagy annál kevesebbe kerülnek ezek a könyvek.
Fánk
A nehéz gazdasági időkben szeretjük egy kicsit elviselhetőbbé tenni életünket, ezért fánkot,chips-et és más egészségtelen élelmiszert fogyasztunk. 2009-től ezen élelmiszerek eladása is jelentősen növekedett. Ez a trend tavaly is folytatódott, amikor a három legnagyobb fánk-hálózat — Krispy Kreme, Dunkin’ Donuts and Tim Hortons — további 2,2%-al növelte boltjaik számát 10,000-nél is több amerikai településen.
Körömlakk
Gyakran mondják, hogy a rúzs az egyetlen recesszió-álló dolog. A „rúzs index” kifejezés Leonard Lauder, az Estee Lauder kozmetikai cég elnökének nevéhez fűződik, és azt mutatja, hogy mennyire emelkedik a rúzs eladási indexe válság idején (ez egy olcsó szépségfokozó kellék). Viszont a mostani válság alatt a rúzs-eladás csökkent, míg egy másik szintén nem túl drága kozmetikai cikk – a körömlakk – eladási rátája szárnyal. Az NPD piackutató cég szerint a körömlakk értékesítés 65%-al nőtt 2008 első feléhez képest. Lauder szerint a nők nem akarnak új rúzst kipróbálni, míg a körömlakkokkal szívesen kísérleteznek.
Halloween jelmez
Ahogy a romantikus regények is menekülést jelentenek a valóságból, úgy a Halloween-i jelmezek is hasonlóan nélkülözhetetlenek. 2009-ben 1 milliárd dollárral kevesebbet költöttek Halloween alatt, mint egy évvel korábban, viszont 2010-ben már növekvő tendenciát mutatott a költekezés, és ebben az évben várhatóan 7 milliárd dollárt költenek majd el az emberek, amiből 300 milliót a kedvenc háziállataik jelmezeire fordítanak.  
Fast Food
Nem meglepő, hogy az olcsó élelmiszereket preferáljuk a nehéz gazdasági helyzetben. És a gyorséttermek még ma is virágzanak. Csak a McDonald’s 5%-os növekedést ért el tavalyhoz képest.  

Lottó
A nehéz gazdasági időkben láthatóan több ember sóvárog jobb élet után: az USA Today lap szerint az amerikai államok több mint felében növekedést jelentettek lottóértékesítés terén 2008 végén. 2010-ig a lottó-eladás évente 1 milliárd dollárral nőtt. Összességében a szerencsejátékból származó állami adóbevétel 2004 óta folyamatosan növekszik és még mindig nem állt meg.
Olcsóbb gyógyszerek
A drágább, márkás gyógyszerek eladási rátája csökkent a nehéz időkben. Idén a felírt gyógyszerek 75% olcsóbb gyógyszerekre vonatkozott, míg 2010-ben ennek aránya 73% volt. Az olcsó gyógyszerek gyártója, a Watson Pharmaceutical cég bevétele az egekben szárnyal, mivel rengetegen lemondtak a drágább, reklámozott gyógyszerekről. Tavaly 158 milliárd dollárt takarítottak meg azok az amerikaiak, akik az olcsóbb gyógyszert választották a márkás helyett.
Csokoládé
Ahogy 2008-ban a recesszió elkezdődött a svájci csokoládé gyártók eladási rekordokat döntögettek – 185000 tonna csokoládét adtak el Svájcban és szerte a világban, ami 2%-os növekedést jelentett 2007-hez képest. 2009 első negyedévében, a válság legintenzívebb időszakában a Hershey Co. nyeresége 20%-al nőtt. Tavaly a globális csokoládé-eladás 2%-al növekedett, ami 83,2 milliárd dollárt jelent.
Növényi magvak
Miért költsünk zöldségre, ha mi magunk is termelhetünk sokkal olcsóbban? Amerikában 2007 óta a magvak iránti érdeklődés folyamatosan emelkedik. A Nemzeti Kertészeti Szövetség adatai szerint 43 millió háztartásban termeltek zöldséget, gyümölcsöt 2009-ben, ami 19%-os növekedést mutat az előző évhez képest. Néhány kertészeti bolt 75%-os növekedésről számolt be.
Óvszer
Az óvszereladás 2009-ben 22%-al emelkedett 2008-hoz képest a Fast Company adatai szerint. Több szempont is szerepet játszhat ennek az adatnak az alakulásában. Egyesek szerint a sex olcsó szórakozást nyújt a nehéz gazdasági helyzetben. Az óvszereladási ráta emelkedése, ugyanakkor azt is jelenti, hogy sokan nem akarnak gyermeket vállalni a gazdasági válság miatt. 
Jóga
A diszkont („annyit fizess, amennyit megengedhetsz magadnak”) jóga-csoportok 2009-ben terjedtek el leginkább, mivel egyre nagyobb szükség volt olcsó stresszoldó lehetőségekre. A jóga és pilates ipar idén eléri a 6,5 milliárdos bevételt, ami átlagosan éves szinten 9,5%-os növekedést mutat. Évente a jóga stúdiók száma 7,5%-al növekszik.
Házi kedvencek
Ebben az évben várhatóan 50 milliárd dollárt költenek házi kedvenceikre Amerikában, ami megdönt minden rekordot. Az Állateledel Gyártók Szövetsége szerint 2001 óta folyamatosan növekedett a házi kedvencekre fordított összeg és csak egyetlen évben fordult elő, hogy 5% alatt maradt a növekedés. Felmérések szerint Halloween-kor az amerikaiak 300 millió dollárt szándékoznak elkölteni kedvenceik jelmezeire.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://silverfox.blog.hu/api/trackback/id/tr923330713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya25 2011.10.27. 10:48:37

300milla a kutya jelmezekre, ezek az amerikaiak tudják mi a legfontosabb a gazdasági válságban

leslie29 2011.10.27. 10:54:29

ezt a diszkont jógát Magyarországon is bevezethetnék:)

moncsicsi30 2011.10.27. 11:04:05

12 dolog közül én a csokira és a szexre szavazok

palika10 2011.10.27. 22:14:56

Hogy lehet, hogy alkohol nem került fel a listára? Magyarországon az lenne az első helyezett.
süti beállítások módosítása