Minden, amit 50 felet tudni érdemes

Silver Fox

Rettegj, ha étterembe szervezik az állásinterjúdat

2014. április 01. - nagymenő

Étteremben ebédelni, és közben okos dolgokról beszélgetni egy vadidegen emberrel komoly kihívás. Postosan ezt használják ki azok a cégek, akik a leendő munkatársukat nem egy szokványos irodába hívják meg állásinterjúra. Ha téged is ebédelni hívnának, biztos lehetsz abban, hogy sokkal több mindenre figyelnek, mint pusztán csak arra, hogy mit mondasz.

lunch_1.jpg

Ne egyél nyitott szájjal, ne edd le a nyakkendődet és lehetőleg ne böfögj. Eddig mindenki eljut, ha történetesen egy étterembe hívják állásinterúra. De mi mindenre célszerű még figyelni?

Az ebéd, más megközelítésben egy "multi-tasking" folyamat. Ez azt jelenti, hogy az érkezéstől és búcsúig, a rendeléstől a kávéig nagyon sokféle dolgot kell csinálni. Különösen igaz ez azokra a helyzetekre, amikor többen ülnek egy asztal körül és mindenki Rád kiváncsi.

A szociális intelligencia felmérésre kevés jobb helyzet van, mint egy ebéd. Az étkezés a legtöbb kultúrában rituálék egymásutániságáról szól.

Aztán ott van a figyelemmegosztás képessége. Egyszerre rendelni és közben válaszolni a beszélgetőpartnered kérdésére - komoly kihívás lehet.

Állásinterjút ebédidőre általában olyan a pozíciókra szoktak szervezni, amelyeknél a fenti képességekre szükség van. Közép, de inkább felsővezetői pozíciók esetében, és akkor, ha nem mellesleg az üzleti abéd, a munkavégzés részét képezi.

Mire figyelj, ha meghívnak egy ilyen ebédre?

A számlát nyílván a meghívó állja majd, de ügyelj arra, hogy ne a legdrágább ételt rendeld!

Alkoholt ne rendelj!

Olyan ételt válassz, amivel egyszerűen megbírkózol. Így elkerülheted, hogy leeszed magad, vagy, hogy például maszatos leszel. Eszedbe ne jusson kagylót rendelni. Kerüld el, hogy kézzel kelljen enned.

Nézd meg az éttermet a neten, mielőtt elindulsz, hogy eltaláld a dress code-ot.

A bejegyzés trackback címe:

https://silverfox.blog.hu/api/trackback/id/tr175889195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flúgatlan 2014.04.02. 00:26:43

Ennyi?

Ezt egy értelmesebb érettségiző diák magától is kitalálja, ha adnak rá neki 2 órát.

Nem vagyok szakértő, de pár dolog kapásból eszembe jut még:
-- a cipőd is legyen tiszta
-- a rendeléskor ne majmold a meghívók választását, lássák rajtad, hogy van saját ízlésed, véleményed
-- "kulturált" ételt rendelj. még ha szereted is, ilyenkor kockázatos, hogy rossz fényt vet rád egy zsíros, nehéz étel választása (kifinomultság hiánya) és el is nehezíti a gyomrot, ami ebéd utáni beszélgetésben hátrányba hoz
-- az evés tempóját ne túl feltűnően, de igazítsd a többiekéhez
-- ne rendelj sok alkoholt, még ha bírod, akkor se. szerintem valamennyit lehet, a kulturált borivás és az abban való jártasság felmutatása piros pont lehet. óvatosnak kell lenni, de a kategorikus tiltás nem mindig a legjobb választás
-- megérkezés után egyből menj el a mellékhelyiségbe. kezet mosni (higénia és annak bemutatása) és könnyíteni magadon (hogy a feszült pillanatokban legalább ez ne vonja el a figyelmedet)
-- kerüld az étkezési szokásokra vonatkozó értékeléseket. lehet, hogy a meghívód vegetáriánus vagy paleolit-mániás. ehetsz mást, de ne kezdj bele így, hogy "Én bizony húsimádó vagyok és nem is értem, hogy lehet hús nélkül jóllakni."

Kapásból ennyi. Ha lehet is egyik-másikon vitatkozni, de a cikk igencsak szegényes lett...

Coix 2014.04.02. 00:47:53

Az emberről az is sokat elárul, hogy hogyan bánik a pincérrel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.04.02. 04:33:29

@Flúgatlan: ebedhez nincs bor
foleg nem allasinterjun es semmi alkohol
hat az is eleg fura lenne, ha megerkezik a 2 fel es az interjuztatott rogton kihuz a klotyora

Flúgatlan 2014.04.02. 06:06:54

@hagyma: "ebedhez nincs bor" Alkalma válogatja. Persze, ha teljesen hivatalos a hangulat és az állásinterjú jelleg dominál, akkor nincs, de kicsit lazább környezetben előfordulhat. Azt elfogadom, hogy ne az interjúzott rendeljen bort, de készüljön arra, hogy ha ezt a főnökök kezdeményezik, akkor ne csak annyit tudjon mondani, hogy "vöröset kérek", hanem jó, ha elemi ismeretei vannak a témáról és értelmesen tud bort rendelni.

"hat az is eleg fura lenne, ha megerkezik a 2 fel es az interjuztatott rogton kihuz a klotyora ": Nem azt mondja, hogy "pisilnem kell", hanem még az asztalhoz ülés előtt elmegy a mellékhelyiségbe. Ha ezt látják, akkor "kezet mosni" ment, ami amúgy sem árt. Én legalábbis szoktam kezet mosni evés előtt. De egy interjún ez is szempont lehet.

32FNewYork 2014.04.02. 06:18:11

Az evés hiába megy jól, ha ennyi a helyesírási hiba.

portis · http://www.online-szallas.com 2014.04.02. 08:06:42

Egyetértek nincs alkohol! Ez tulajdonképpen már a munkahely, ha a főnök iszik az ő dolga, a beosztott nem iszik.

Peetee 2014.04.02. 08:31:57

Az alkoholt ügyesen ki lehet kerülni a másik számára való felkínálással:

Ha gondolja, nyugodtan kóstolja meg az XY rosé-t, szerintem igen kiváló ez az évjárat, de én a további teendőim miatt most nem tehetem meg, hogy így tegyek.

Ronald 2014.04.02. 09:07:59

A cikkbe minden az égvilágon benne van, ami fontos.
Talán azt hiányoltam belőle, hogy nem ad tanácsot arra vonatkozólag, hogy ne kapjunk ki egy-egy finomabb falatot a másik tányérjáról, és talán még azt, hogy ne köpjünk a földre.
Egyébként a cikk tényleg teljes.

encir 2014.04.02. 09:13:15

@Peetee:
Főleg, hogy ma már ezen a szinten az emberek még a klotyóra is a státusszimbólum tankjukkal járnak.
Tehát vezetésre való hivatkozással könnyen rövidre lehet zárni a dolgot.

Kelly és a szexi dög 2014.04.02. 09:14:06

Otthon kell lehúzni az a két felest és
1- felszabadult leszel
2- több pia már tényleg nem fog hiányozni

Netuddki. 2014.04.02. 09:16:57

"Alkoholt ne rendelj!"

Mivel feltehetőleg nem BKV-val vagy sofőrrel érkezik az "interjúalany" még szép, hogy nem iszik alkoholt.

Ebből kifolyólag kimaradt, hogy mosasd le előtte a kocsidat.

2014.04.02. 09:18:37

Az is "kedvelt" teszt fogás az interjúztatótól, hogy a pincért direkt valami rosszat csinál: nem a megrendelt kaját hozza, hideg az étel, vagy bármi. Az interjúztató utasítására csinálja ezt, hogy leteszteljék a jelölt kiáll-e magáért, ért-e a konfliktus kezeléshez.

Ronald 2014.04.02. 09:28:34

@Kulics: "a pincért direkt valami rosszat csinál: nem a megrendelt kaját hozza, hideg az étel, vagy bármi. "

Ebből nehéz jól kijönni:

1) Ha nem szól semmit, akkor egy opportunista, megalkuvó pöcs.
2) Ha szóváteszi, akkor egy kötekedő, összeférhetetlen fráter

Na, melyik legyen?

Ronald 2014.04.02. 09:44:55

@encir:

Az "asszertív" az egy olyan ideális valami, amiről mindenki tudja hogy van, csak még soha nem látta senki.

Már aki kitalálta is úgy lehetett vele, mint Mendeleev a táblázatával:
Érezte, hogy a passzív-puhapöcs és az agresszív-krakéler közé kéne valami - csak nem tudta mi?
Ezért összekeverte a kettőt, mint egy rossz rosé-t.

Ugyan már. hol van olyan, hogy "Határozott, céltudatos, sőt célratörő...eközben maximálisan empatikus és együttműködő"?

Ne vicceljünk már - ez max csak egy szűzkurva lehet.
.

encir 2014.04.02. 09:46:36

@Ronald: Atyaég, szerinted akkor csak kétféle ember van? Magadat hova sorolod?

Trunkel 2014.04.02. 09:49:17

De mitől is kell rettegni? Attól, hogy nem vesznek fel? Vagy hogy helyben főbelőnek, ha tolok egy rendes borjúbécsit?
Hajhász cím, általánosságok a cikkben.
Egynek jó és annyi.

Luke én vagyok az apád körösztanyjának a szomszédj 2014.04.02. 09:50:15

Hat ez aztan egy hianypotlo post. Ugy megis kb hany embert erinthet ez a tema. Kb 5 evente egyet ?
Arra viszont nem kaptam valaszt, hogy lehet e ilyenkor fingani, esetleg kihivni a masikat egy fingoversenyre ?

Szelid sunmalac 2014.04.02. 09:55:38

Ha lehet, ne ehesen menj ilyenre, mert kozben beszelgettek, tehat nem fogsz tudni rendesen enni. Ehesen pedig - foleg ha kaja is van elotted - nem fogsz tudni koncentralni.

belgabela 2014.04.02. 09:58:13

Érdemes olyan helyre menni dolgozni, ahol még egy rendes interjúztató szoba sincs? Akár olyan is ahol egy szendviccsel, szelet pizzával megkínálhatnának?

Szelid sunmalac 2014.04.02. 09:58:52

@Luke én vagyok az apád körösztanyjának a szomszédj: Lehet, sot ajanlott. Plusz pont, ha egyszerre tudsz bofogni ES fingani, esetleg valami dallamot is kiad. Mondjuk az ABBA-tol a Super Trouper-t.

2014.04.02. 09:59:42

@Ronald: pont ez a vicces, hogy itt aztán tényleg nehéz eltussolni a valódi személyiséget.
Lehet olyan cég, ahol autokrata a vezető és ott fejbólogató beosztottakat várnak, ott az 1.pont.
Ahol meg agresszíven terjeszkedő cég keres marketing vezetőt, ott meg a harcos hozzáállás a nyerő.
Nincsenek általános érvényű szabályok erre.

2014.04.02. 10:02:38

@Ronald: plusz az is tudvalevő, hogy aki az étteremben reklamál és másik kaját kér abba az új tányérba a konyhán beleköpnek.
Jóétvágyat :-)

belgabela 2014.04.02. 10:03:13

@Ronald: Ha akarom bármit az ellenkezőjére fordítok. Ha hangosan köszön azt, ha halkan azt, ha alázatos azt, ha önérzetes azt. Mindegy. Vagy szimpi vagy, vagy nem.

Sok száz ember interjúztatásán vettem részt. Csak azok vannak behívva, akikről el lehet képzelni, hogy megfelelnek. Azok közt meg a szimpátia dönt. aki mást mond, hazudik. Olyan emberek sorát vettem fel, akik messze nem voltak tökéletesek, és olyanok sorát nem, aki annak látszottak. És fordítva is igaz.

Szelid sunmalac 2014.04.02. 10:06:55

@belgabela: Akkor biztosan nagyon jol mukodik minden. Hiszen nem a munkara valo kepsseg a fontos, hanme hogy szimpatikus legyen. Igy mukodik ez az uram-batyam vilagban. Kit erdekel, hogy ert-e a feladatahoz?!

gombakomba 2014.04.02. 10:08:53

@Ronald: Vannak ilyen emberek, és jellemzően előbb-utóbb vezetők (közép-felső) lesznek. Úgy képes keresztülvinni az akaratát, vagy akár elküldeni az anyádba, hogy közben azt hiszed, te is ezt akarod. Igazi művészet :).
Egyébként női vezetőknél gyakrabban találkozom ezzel, a férfiakban (mármint a vezető típusokban) általában az arrogancia és a törtetés erősebb annál, hogy azt hatékonyan, hosszútávon kontrollálni tudják a mindennapi megnyilvánulásaikban is.
Nincs ebben semmi semmi különös, a tesztoszteron agresszívvá tesz, ez az egyik legfontosabb szerepe.

belgabela 2014.04.02. 10:10:47

@Szelid sunmalac: Te elég egyszerű vagy. Vagy nem tudsz olvasni. Hát nem ott állt, hogy akit behívatok, az mind alkalmasnak tűnik az önéletrajza és az utána érdeklődés alapján? És 95%-a az is lenne.

Jó harminc éve vállalkozó vagyok. Magammal baszok ki, ha alkalmatlant választok.

Te ugye proli vagy, aki a saját alkalmatlanságát az uram-bátyám világgal magyarázza?

Szelid sunmalac 2014.04.02. 10:12:34

@gombakomba: Nos nem egeszen. Ez Magyarorszagon minden cegre jellemzo volt, ahol dolgoztam. Agressziv, torteto, masokat letaposo emberkek kerultek kozepvezetoi, felsovezetoi pozicioba. A munkahoz persze nem ertettek, de sok cegnel egy ido utan kialakul az a kor, ahol szakertot mar csak felelembol sem engednek be.
Aztan latok olyan munkahelyeket mashol, ahol 40-50 alatt nem is lehetsz vezeto. Semmilyen. Egesz egyszeruen mert nincs tapasztalatod. Mert nem ismersz szituaciokat, embereket stb. Arrogans, agressziv vagy? Mar mesz is a levesbe. Egy komoly ceget nem lehet eroszakkal iranyitani, ahhoz tul sok osszetevo es tul sok jatokas van. Ha soknak lepsz a tyukszemere, ott a belso harcok idot es energiat vesznek el. Az pedig a ceg rovasara megy.

egysmás 2014.04.02. 10:13:27

Az étkezés a tápanyagbevitelről szól, nem a rituálékról.

Szelid sunmalac 2014.04.02. 10:13:33

@belgabela: Igy van. Proli vagyok. Hogy talaltad ki te neves, tapasztalt vallalkozo Ur?

Ronald 2014.04.02. 10:19:22

@gombakomba:

"Úgy képes keresztülvinni az akaratát, vagy akár elküldeni az anyádba, hogy közben azt hiszed, te is ezt akarod. Igazi művészet :)."

- És szerinted az ilyen az egy korrekt, egyenes ember ?
- Vagy egy alakoskodó sunyi féreg - teli hátsó rossz-szándékkal, amit "művészien" leplez (ahogy mondod).

Az ilyen ember nem "asszertív", hanem manipuláló gazember - aki úgy fúrja meg a munkahelyedet, hogy közben agyba-főbe dicsér, hogy még hálás is légy neki, hogy az utcára kerültél miatta.

Érdekes vezető-ideáljaid lehetnek, minden esetre.
.

gombakomba 2014.04.02. 10:23:01

@Ronald: 1. Nem az ideálom.
2. Attól, hogy nem az ideálom, még létezik, és attól még sikeres emberfajta.

2014.04.02. 10:24:19

@belgabela: sajnos az állami cégeknél a párthűség, a lojalitás és a seggnyalás a lényeg. meg a mi kutyánk kölyke.
urambátyám világ korrupció.

a magánszféra is eléggé fertőzött ettől, ne legyünk szemforgatóak.

belgabela 2014.04.02. 10:25:06

@Szelid sunmalac: Nyilvánvaló volt. Ráadásul abból a fajtából, aki nem elég tehetséges, hogy valaha is több legyen, de többre vágyik.

Ezért vagy megkeseredett és utálsz láthatóan mindenkit aki többre vitte nálad. soha nem gondolsz arra, hogy ez minimum a te hibád is. Elég tipikus ez. Jellemző a kis tehetségű, de nagyarcú emberekre.

Antal Burján 2014.04.02. 10:26:00

Azért belgabela-nál nem szívesen dolgoznék. Árad a magabiztosság belőle. Nyilván rettegik a nevét az emberek: családtagok, beosztottak, ügyfelek. Egy paraszthajszállal több bizonytalanság és egy negyed paraszthajszállal több elegancia a beszédben talán elhitetné, hogy szerethető ember, nem egy alapigazságokat hirdető automatával van dolgunk. Elnézést a tömör személyeskedésért, nekem például fogalmam sincs Szelíd sünmalac egyszerűségéről, vagy bonyolultságáról. És azt hiszem, nyilvánvalóan ugyanennyit sikerült megértenem Önböl is, belgabela úr, igaz? Szóval egy komment még nem egy ember. Száz komment sem. Tessék inkább meghívni egy ebédre Sünmalacot :-)

Ronald 2014.04.02. 10:26:15

@Szelid sunmalac:

"Egy komoly ceget nem lehet eroszakkal iranyitani,"

Helyesbítsük ezt a mondatot:

Egy komoly ceget nem lehet CSAK erőszakkal irányitani,

Emlékezzünk csak a néhai Jobs Pistára.

Nélküle - illetve az aljas, tróger, gátlástalan agresszivitása - NO MEG A ZSENIALITÁSA nélkül tudod hol lenne ma az Apple?

Lenne, persze.... de minek?
.

egysmás 2014.04.02. 10:29:45

@Kulics: Rituálék nélkül végzett táplálkozás eredményeként életben maradsz, míg a táplálkozás nélkül végzett rituálékba belehalsz.
Így, aki azt mondja, hogy az étkezés lényege a rituálé, az vagy hazudik, vagy téved.

Az étkezés lényege az, hogy megfelelő mennyiségű szénhidrát, zsír és fehérje kerüljön az ember szervezetébe.

A többi része a dolognak a buzulás.

gombakomba 2014.04.02. 10:31:05

@Szelid sunmalac:
Mi nem egészen?
Mindkét (és még sok másfajta) vezetői attitűd létezik. Te magad is írsz kétféléről, sőt arról is, hogy meghatározott környezetben mindkettő lehet sikeres.
Attól, hogy valami nem tetszik, még létezik, és bizonyos körülmények között lehet sikeres.
Megfordítom: ha az adott viselkedésmód nem sikeres (illetve nincs olyan környezet, amiben van esélye a sikerre), akkor visszaszorul, eltűnik?

belgabela 2014.04.02. 10:31:23

@Kulics: Mondjuk a fiam elég jól elvan az államnál. Se nem párttag, sem nem pártszimpatizáns, sőt inkább rühellkedik ha szóba kerül a dolog, mégis már csoportvezető. Igaz nyelveket beszél, diplomája van és most is tanul.

A maszek meg hülye lenen a maga ellensége lenni. nem is tudom, honnan veszed? Nekem eszembe nem jutna párt, vagy fociszimpátia alapján embert felvenni. Olyat nem is ismerek, akinek igen. Pedig pár vállalkozót márcsak a sok évtizedem vállalkozói múltam miatt is ismerek.

Legtöbbször a saját tehetségtelenséget magyarázzák valamivel. (Nyilván vannak kivételek is.) Nehéz lehet egy ambiciózus embernek elviselni, ha más alkalmatlannak látja egy feladatra. Akkor is, ha valóba az.

Szelid sunmalac 2014.04.02. 10:31:44

@belgabela: Latod-latod, engem is milyen jol belottel egy komment alapjan! Figyelemremelto az emberismereted, a hatarozottsagod es az azonnali itelokepsseged!
Az pedig, hogy tobbszaz interjun resztvettel, meg szinte a hihetetlen kategoriaba tartozik. Mi ugyanis honapokig keresunk megfelelo embert, akinek megvan a kello szaktudasa, legyen az vezetoi kvalitas, vagy barmi egyeb. Epp ezert a szimpatia masodlagos szempont, de hat itt a prolik kozt ez megint mashogy mukodik, mint a vilagelso magyar vallalkozok kozt.
Tehat mea culpa. Igen, nem vagyok egy sikeres ember, bevallom. Akadnak nehezsegeim, es bizony neha majdnem kicsusznak a kezeim kozul a dolgok. Nem vettem meg resz uzeleti ebeden es vacsoran sem.
Epp csak alamizsnanak eleg az is, amit most csinalok.

Lord_M_ 2014.04.02. 10:32:09

@gombakomba: Van benne igazsag, ugyanakkor en azt tapasztaltam, hogy a noi vezetok egy adag erzelmet visznek bele mindenbe. Duzzogas, dac, sertodottseg, harag, vagy valamifele rajongas, egyutterzes. Ferfi fonokeimmel meg mindig az volt a helyzet, hogy akarmit megbeszeltunk az igazabol "uzlet" volt, neki is (a cegnek) meg nekem is (munkavallalo), es nem voltak benne erzelmek. Szoval a tesztoszteron mellett megis higgadtak maradtunk.

Amugy a pincernek finoman is lehet jelezni, hogy az etel nem tokeletes, vagy eppen nem pont ezt kertem. Meg akkor is, ha a kihozott etel is megfelel. Jelzed neki, udvarisan kozlod, hogy nem pont ezt kerted, es a) szeretned a sajatodat (mert erre itt mondjuk allergias vagy, nincs hozza kedved...etc), b) jo lesz ez is, de jo ha tudja. (ilyenkor egy udvarias / batorito mosoly is belefer szerintem -> mintha jofej nagybacsi lennel

A tobbiek fele szerintem tilos viccet csinalni vagy banto megjegyzeseket tenni a pincerrel kapcsolatban. "O is ember, o is hibazik" "melyikunk nem?" (es mar meg is osztottad veluk a terhet)
(en igy csinalnam)

Bar valoszinuleg sosem lesz ilyen interjum :)

2014.04.02. 10:34:46

@belgabela: nem fog párbeszéd kialakulni köztünk, mert szerintem egysíkúan látod a világot. Szép napot.

gombakomba 2014.04.02. 10:34:49

@egysmás: Illetve bizonyos esetekben a társas érintkezés egy fajtája, akár családi, munkahelyi, vagy más közösségi. Sőt, egyes esetekben még egy álláshoz is hozzásegíthet :)

belgabela 2014.04.02. 10:36:17

@Antal Burján:
"Azért belgabela-nál nem szívesen dolgoznék."

Pedig átlagosan kétszer annyit keresnek mint az átlag, és az átlagos alkalmazott hat és fél éve dolgozik nekem, úgy, hogy miden évben van egypár, aki az egy évet se bírja ki. De persze semmi nem kényszerít.:))

Csak szólok, ha a vezető nem magabiztos, akkor a cégnek vége. Akár néha dönts rosszul is, de dönts!

egysmás 2014.04.02. 10:36:18

@Szelid sunmalac: "Mi ugyanis honapokig keresunk megfelelo embert, akinek megvan a kello szaktudasa, legyen az vezetoi kvalitas, vagy barmi egyeb. "

Mindig nulláról építkeztek, kockáztatva, hogy átver egy vadidegen pszichopata?

egysmás 2014.04.02. 10:37:02

@gombakomba: Putyinról kell példát venni.

Ő sem eszik nyilvánosan.

belgabela 2014.04.02. 10:37:55

@Szelid sunmalac: Maradjunk ennyiben! Sajnállak.

Szelid sunmalac 2014.04.02. 10:42:40

@egysmás: Nem. De mivel Europa legnagyobb nemzetkozi rendszerbevezeteset iranyitom a nemetorszagi kozpontbol, es mivel tobb tucat masik orszagot kell koordinalni a vilag minden pontjan, ezert specialis kepessegre es tapasztalatra van szukseg. Ilyeneket pedig nem lehet egyszeruen talalni, meg akkor sem, ha tobb orszagban palyaztatunk egyszerre. Mire hozzank er, mar atesett a jelolt jopar szuron, de az elvarasok meglehetosen konkretak.

@belgabela: Irigyellek!

gombakomba 2014.04.02. 10:47:56

@Lord_M_: Valóban több a női vezetők között az érzelmei által vezérelt. De ez inkább a középvezetői réteget érinti. A felsőbb szinteken a pszichés és szakmai kompetencia már annyira lényeges kérdés, hogy ebből a szempontból már nincs igazán különbség női és ffi vezető között - persze ez is csak általánosítás, statisztika. A leghisztérikusabb csúcsvezető, aki alatt dolgoztam, férfi volt. Mondjuk nem maradt túl sokáig a posztján.
És akivel a legjobban tudtam együtt dolgozni, nő.
De ők csak egy-egy példa. Azt hiszem, sosem jó, ha az ember előítéletekkel közelít bármihez is, e helyett egyfajta "rugalmas előfeltételezés" célravezetőbb lehet.

gombakomba 2014.04.02. 10:49:10

@egysmás: De a családjával együtt azért gondolom néha igen :)

egysmás 2014.04.02. 10:52:48

@Szelid sunmalac: Érdekes.
Amikor nekem kellett speckó helyre speckós képességű ember, elcsábítottam mástól azt, aki ott bevált.
Az hosszútávon olcsóbb, mint válogatni.
Utcáról embert komoly (nélkülözhetetlen) helyre tenni olyan fokú bizalmat feltételez, amit még magammal szemben sem engedek meg, mert a rossz döntés rizikója túl nagy, míg a jó döntés várható haszna valójában alacsony.

egysmás 2014.04.02. 10:55:03

@gombakomba: szerintem családi vacsora is ritkán van, de amikor sor kerül rá, bekebelezik Felső-Oszétiát, Krímet...

Szelid sunmalac 2014.04.02. 11:12:09

@egysmás: Akkor a felreertes itt van. Nem utcarol jonnek. Termeszetesen erre szakosodott cegek gyujtik ossze oket kulonbozo helyekrol, kiprobalt emberek, ugyanugy, mint nalad. De pont azert, mert a megfelelo emberekbol keves van es nagy rajuk a kereslet, nehez oket megszerezni.

Antal Burján 2014.04.02. 11:29:08

@belgabela: A mondanivalóm lényege - nem véletlenül - a végén volt. Istenigazából egy kommentben nem számít, milyen ember, vagy vezető vagy. Ami visdzont még egy kommentben is számít, az az, hogy ne ítélj meg másokat egy beírás alapján. Amúgy egyetértek a határozottsággal. De a magabiztosság nem határozottság. A magabiztos mindent tud. A határozott is lehet ilyen, de jobban jár, ha először mindenkitől (aki számít, és akitől lehet) véleményt kér, majd pedig határozottan dönt.

encir 2014.04.02. 11:38:16

Egyébként meg visszatérve a cikkben írottakra, csupán azt kéne alkalmazni, amiről a régmúlt korok emberei oly sokat tudtak, a maiak meg -tiszletet a gyér kivételnek- szinte nem is hallottak: a jólneveltség és a jó (Jane Austen szavaival élve: finom) modor.

okoskodó 2014.04.02. 12:02:28

Ha én ilyen helyre mennék, akkor:

1: A munkaadó megvárja még megebédelek, mert teliszájjal nem pofázom, -falusi gyerek vagyok-

2: Ebéd után sör

3: Megvárja az ebéd utáni szundit, mert telehassal nem beszélünk komoly dolgokról.

4: Ha mindezt kivárta, akkor érdemes arra, hogy neki dolgozzak.

lüke 2014.05.14. 11:12:02

Ez remek, az emberek 80%-a nem tud a késsel villával bánni,
en pl senkit se vennék fel:-)
süti beállítások módosítása