Eldőlt. A világ legmenőbb állásáért folytatott küzdelemben Barck Obama lett a győztes! Az Ovális Iroda ugyan már foglalt, más állás azonban még akadhat. A bussinesinsider rögtön megírta azt is, mit érdemes hasznosítani az elnökválasztási kampány elemeiből a munkakeresőknek.
Rázz kezet, simogass gyerekbuksit! (Na, nem szó szerint!)
Az elnökjelöltek az elmúlt hónapokban végigturnézták az Egyesült Államokat. Kisvárosokban jártak, beszélgettek, hétköznapi emberekkel találkoztak, együttérzően meghallgatták a problémáikat. Nyilván, egy álláskeresőnek ennyit nem kell utaznia. A kapcsolatépítés viszont fontos. Otthon, a kanapén búslakodva pedig ez nem megy. Keress eseményeket, ahol olyan emberekkel találkozhatsz, akik segíthetnek. Igyekezz jó benyomást kelteni, felfrissíteni a régi kapcsolatokat, illetve újakat kialakítani. Csatlakozz online közösségekhez, és legyél aktív. A legjobb lehetőségek a személyes kapcsolatokon keresztül bukkanhatnak fel.
Készíts saját kampányhirdetést!
Sok volt már a reklámokból? Lehet. De ezek a hirdetések segítettek abban, hogy a versenyzők folyamatosan szemelőtt legyenek, és abban, hogy a kulcsüzenetek mindenkihez eljussanak. Készíts saját kampányvideót, és töltsd fel a közösségi profilodra. A video CV egyre nagyobb divat. Azért jó, ha van mellete egy írott változat is.
Szerezz támogatókat a közösségi oldalakon!
Az idei elnökválasztási kampány legfontosabb terepe a közösségi háló volt. A kampány utolsó két hetében Obama stábja naponta 614-szer posztolt a Facebookon, és 29-szer tweetelt. Romney is belehúzott: közösségi oldalakon közzétett üzeneteinek negyede a gazdaság állapotáról, illetve az általa tervezett megoldási javaslatokról szólt.
Légy aktív te is! De vigyázz,mielőtt entert nyomsz. Egy rossz poszt rombadöntheti, amit eddig felépítettél. A közösségi média alkalmas terep a személyes brand felépítésére. Ráadásul a munkaadók 92%-a ellenőrzi a jelentkezőket a Facebookon is.