Minden, amit 50 felet tudni érdemes

Silver Fox

Mennyire vagy idegesítő a kollégák szemében?

2012. február 09. - nagymenő

Minden irodában van egy hangadó, okoskodó, mindenkit félbeszakító munkatárs… Bárki fel tud sorolni több nehezen elviselhető tulajdonságot is kollégáiról – gyakran olyan szokásokat, melyeket az illető észre sem vesz. De azon gondolkodtál-e már valaha, hogy te is lehetsz mások számára irritáló?

Mindenesetre, az irodák ’idegesítő’ munkatársai általában nincsenek tisztában viselkedésükkel és kollégáik véleményével. Az alábbiakban 10 olyan dolgot sorolunk fel, mellyel őrületbe kergethetjük kollégáinkat.
1. Gyakran előfordul, hogy a munkaidő vége felé bízod meg kollégáidat határidős feladattal, noha már korábban is kiadhattad volna a munkát? Mindig vannak utolsó pillanatban felmerülő projektek, de ne ülj sokáig egy feladaton, mielőtt kiadod másoknak. Ha ez gyakran előfordul, szervezetlennek és megfontolatlannak fognak tartani és téged szidnak majd a késő esti túlórák során.
 

 

2. Szeretsz sokat beszélni, még akkor is, ha a kollégáid határidős munkán dolgoznak? Ezt a tulajdonságot nagyon nehéz észrevenni magunkban. Gondolkozz el azon, hogy egy átlagos beszélgetés során mennyit beszélsz te és mennyit beszél a másik fél. Figyelj kollégáid jelzéseire a beszélgetés során, és mindig tartsd szem előtt, hogy csak azért, mert neked van időd tereferélni, az nem jelenti azt, hogy másnak sincs dolga. 

 

 

 

3. Gyakran panaszkodsz másokra a hátuk mögött, ahelyett hogy szemtől szemben elmondanád a problémáidat? Mindannyiunknak rosszul esne, ha kiderülne, hogy valaki másoknak panaszkodik rólunk, de nincs bátorsága nekünk elmondani a problémákat. Ha valakivel nyíltan beszélünk, nem csak sokkal becsületesebb hozzáállás részünkről, de lehetőséget nyújtunk a másik félnek arra, hogy reagáljon panaszunkra, és akár meg is oldódhat a probléma, vagy a másik féltől származó magyarázat más megvilágításba helyezheti a dolgokat.

 

4. Gyakran vagy negatív? Ha utálod az új dolgokat, más emberek javaslatait, meg azt a fiút a lenti emeletről és ezt nem is rejted véka alá, lehet, hogy te vagy az a bizonyos ’idegesítő’ kolléga.Az irritáló kollégák azt gondolják, hogy mások hibái demonstrálásával saját maguk értékét növelik. Azonban, ha minden javaslatban csak a hibákat veszed észre, számíthatsz rá, hogy elveszíted hitelességedet és az emberek megpróbálnak kihagyni a dolgokból.
5. Képtelen vagy különválasztani a magánéletedet a munkádtól? Ha gyakran folytatsz privát telefonbeszélgetéseket kollégáid füle hallatára (különösen ha közben kiabálsz, káromkodsz vagy sírsz) és hangosan osztod meg valakivel az előző éjszakai élményeidet, a gyermekvállalással kapcsolatos problémáidat vagy a kellemetlen kiütéseidre panaszkodsz, a kollégákat kényelmetlen helyzetbe hozod. Bizonyos mértékig be lehet avatni a kollégákat is magánéletünkbe, de vannak bizonyos határok, melyeket nem szabad átlépni.
6. Gyakran szólsz közbe, mikor más beszél? Ha gyakran válaszolsz nem neked címzett kérdésekre és úgy gondolod, hogy egy munkahelyen a magánbeszélgetés fogalma nem létezik, akkor te vagy a ’közbeszólós’ kolléga. Bár nagyon nehéz, de tudatosan próbálj meg ne belekotyogni mások beszélgetéseibe és megvárni, hogy szót kapj egy értekezleten.
 

 

7. Gyakran kihangosítod beszélgetéseidet? Ha a rögzítődön található üzeneteket kihangosítva hallgatod le, vagy ami még ennél is rosszabb hosszú beszélgetéseket folytatsz kihangosítón keresztül, biztos lehetsz benne, hogy kollégáid gondolatban átkozódnak. (Bónusz pontot jelent, ha ezek a beszélgetések ráadásul magánjellegűek). Mindig tartsd szem előtt, hogy nem otthon vagy, a kollégáid szeretnének saját munkájukra fókuszálni.

 

 

 

8. Úgy gondolod, hogy te már mindent tudsz, és ezt folyton hangsúlyozod is? Ha gyakorta kioktatod a kollégákat és mindig mindent jobban tudsz, kéretlenül is véleményt alkotsz mindenről, akkor te vagy az iroda ’okoskája’. Jó dolog, ha az ember széleskörű tudással rendelkezik és ezt meg is osztja másokkal, de ha minden alkalommal azt hangsúlyozod, hogy te vagy a legokosabb, ezzel elszigeteled magad a többiektől és idegesítővé válsz. Kicsit vonulj háttérbe és engedd meg másoknak is, hogy tudásukat csillogtassák.

 

9. Kibúvókat keresel a munka alól? Ha a kollégák alig győzik a munkát, te viszont a Facebook-on szörfölsz vagy az esküvődet szervezed, könnyen előfordulhat, hogy ’lógósnak’ titulálnak. Ha kevesebbet dolgozol mint a többiek, és állandóan kifogásokat kreálsz a munkát illetően, ideje változtatni. A folyamatos munkakerülés rövidtávon a kollégáidat fordítja ellened, hosszútávon pedig meghatározza a rólad kialakult képet és a karrieredet is tönkreteszi.
10. Félsz a kritikától? Ha a munkád minőségét illetően bárminemű kritika hallatán dühösen reagálsz, a kollégák egy idő után inkább nem osztják meg veled véleményüket. Ez azt fogja eredményezni, hogy akkor sem kapsz mérvadó visszajelzést, ha arra az adott munkafázisban nagy szükséged lenne.  Gyakorold az alábbi választ: „Át kell gondolnom azt, amit mondtál, de nagyra becsülöm a véleményedet.”
 
Ha a fent említett szokások közül bármelyik igaz rád, akkor valószínűleg irritálod kollégáidat és a kollégáid panaszkodnak rád egymás között. De ne aggódj – van esély a gyógyulásra! Változtass rossz szokásaidon, és már egy hónap múlva tapasztalni fogod a pozitív hatást.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://silverfox.blog.hu/api/trackback/id/tr514084620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása