A Saab a csőd szélén áll. A svéd autógyártó elismerte, hogy a 3,700 dolgozója bérét képtelen kifizetni.
Az előző tulajdonos – a General Motors – által generált jelentős veszteség a Svéd Automobile végét jelentheti, miután az 1500 gyári dolgozójuk bérét befagyasztották. Az IF Metall szövetség figyelmeztette a céget, hogy csődeljárást indít, amennyiben a bérek két héten belül nem kerülnek kifizetésre.
A Saab szóvivője elmondta, hogy további 2,200 irodai dolgozó, tervező és mérnök bérét sem tudják kifizetni hétfőtől. Miután elnézést kért a gyártósori dolgozóktól, hogy nem áll módúkban bérüket átutalni, hozzátette, hogy a legnagyobb svéd ünnep előtt semmiképpen nem közöltek volna ilyen szomorú hírt, amennyiben lenne más alternatíva.
“A csőd lehetősége nem szerepelt a forgatókönyvben. Azon dolgoztunk, hogy rövidtávon biztosítsuk a finanszírozást, ezáltal javítva a cég helyzetét, természetesen úgy, hogy kifizetjük a béreket és a beszállítóinkat, hogy zavartalanul mehessen a gyártás”, mondta a szóvivő.
A Saab gyártása június 4-én állt le, amikor a beszállítók már nem szállították le a megrendelt alkatrészeket. Vladimir Antonov, az orosz befektető tűnt fel, mint potenciális megmentő, de nem kapott zöld utat az Európai Beruházási Banktól, melynek már 280millió dollárral tartozott a Saab.
Victor Muller a Saab ügyvezető igazgatója ez év elején a Geneva Motor Show-n kijelentette, hogy a márka “visszatért és itt is marad”. A Saab a svéd légierő részére gyártott repülőgépeket a kezdetekben, majd 1949-től váltott át az autóiparra.