Ha túl meleg van a munkahelyen, az a hatékonyságon is meglátszik. Ezt én is tudom, érzem, az elmúlt napokban volt időm bőven megtapasztalni. Hogy nem vagyok egyedül, azt a CareerBuilder kutatása is bizonyítja. A megkérdezett 4 285 dolgozó 22%-a panaszkodott arról, hogy ha a munkahelyén túl meleg van, nehezére esik koncentrálni. Fele ennyien, vagyis 11% fázós, nekik az a bajuk, hogy hidegben nem megy a munka.
Azért jó tudni, hogy a munkavállalóknak 54%-a általában elégedett a munkahelyi hőmérséklettel. 27%-nak viszont folyton melege van, míg 19 százalék kifejezetten fázik.
A megkérdezettek csaknem ötöde úgy nyilatkozott: a hűtés/fűtés intenzitására is hatott a válság: a munkahelyeken a rezsiköltségen is spórolnak, és nem döngetik úgy a légkondit vagy éppen radiátorokat, mint korábban.
Hogy mi is az ideális munkahelyi hőmérséklet? Átlagosan 21-22 fok. Nyilván, a Helsinki Egyetem kutatói lefelé, míg a Californiai tudósok felfelé húzták az átlagot, az ideális hőmérsékletet ugyanis közösen matekozták ki.
Egy Orlandói kutatócsoport biztosítási ügynökökön tesztelte a hideget: a didergő munkatársak jóval többet hibáztak, mint a magukat komfortosan érzők, így a jeges csapat pénzben mérve 10%-kal rosszabbul teljesített.
A tanulmány szerint a hőségben jelentősen többet ütünk mellé: a gépelési hibák 10 fokos hőmérsékletemelkedésnél 150%-kal szaporodnak meg.
Állítólag jön a hidegfront. Lehet, hogy a jövő héten már hatékonyabbak leszünk.