Az Y generáció motiválása egyelőre nehéz feladatnak tűnhet a munkaadók számára, hiszen egy viszonylag új problémával állnak szemben: a fiatalok számára a magánélet szentsége, a munkában eltöltött idő minősége éppen olyan fontosak, mint a belátható karrier út tervezése. Első pillantásra úgy tűnhet, hogy sokat kérnek ezen munkavállalók, azonban ha teljesítjük feltételeiket, cserébe tudásukkal, kreativitásukkal, és lelkesedésükkel nagyban hozzájárulnak a cég építéséhez.
A pénz kevésbé motiválja ezt a csoportot, bár fontos szempontot képez munkavállalásuk során. Amivel azonban folyamatosan fenn lehet tartani a lendületüket és kiaknázni a bennük rejlő lehetőségeket, a folyamatos visszajelzések, és a hitelesség fenntartása kell, hogy szerepeljen a listánkon. A Hewitt cég által készített kutatásból kiderül, hogy ezeknek a fiataloknak a legfontosabb értékek közé tartozik a világ jobbá tétele. Ezáltal bizonyos ágazatokról igencsak rossz véleménnyel vannak, úgy, mint a gyógyszer- vagy energiaipar. Leginkább az IT és a pénzügyi szféra a vonzó számukra, bár a fő elvárások a munkáltató felé a hitelesség és a kiszámíthatóság.
Látniuk kell a karrier utat, amelyet lehetőség szerint be tudnak járni, vagy megfelelő kreatív feladatokat, amelyek által a fejlődésük biztosított. Ha hosszabb távon teljesíteni tudjuk elvárásaikat, egy gyümölcsöző együttműködés jöhet létre, melyből mindkét fél csak profitálhat.