Minden, amit 50 felet tudni érdemes

Silver Fox

Mérnök, szakmunkás, de már az orvos is hiányszakma!

2013. május 29. - nagymenő

A magyar cégek 35 százaléka nehezen talál megfelelő munkaerőt, a legnehezebben betölthető állások listáját a szakmunkások vezetik, majd a mérnökök és értékesítők következnek - derül ki a Manpower felméréséből. világszerte is hasonló a helyzet, ám míg ott jellemzően az a baj, hogy nincsenek meg a szükséges képességei jelentkezőknek vagy nem is jelentkeznek, nálunk inkább a tapasztalat hiánya a legnagyobb probléma.

Kiss Judit, a ManpowerGroup magyarországi ügyvezető igazgatója úgy látja: bár a nagyarányú munkanélküliség világszerte komoly problémát jelent, az elhúzódó recesszió ellenére egyre nagyobb hiány van megfelelő szakemberekből. A megfelelő munkaerő hiánya mind súlyosabb gondot jelent a cégek számára, és egyre világosabb jelei vannak annak, hogy a versenyképességüket, teljesítményüket negatívan befolyásolja, ami globálisan lassíthatja a válságból való kilábalást. Különösen sajnálatos, hogy míg a magyar cégeknek a világátlagnál is nagyobb gondot okoz a megfelelő munkaerő hiánya, csaknem 40%-uk semmiféle stratégiával nem rendelkezik ennek a megoldására.

A legnehezebben betölthető munkakörök 2013-ban Magyarországon:

1. Szakmunkások

2. Mérnökök

3. Értékesítők

4. Sofőrök

5. Adminisztratív, irodai és személyi asszisztensek

6. Könyvelők, pénzügyi munkatársak

7. Műszerészek

8. Vendéglátó-ipari személyzet

9. Orvosok

10. Gépkezelők

A Magyarországon működő multinacionális vállalatok a munkafolyamataikat az anyaországbeli elvárások és tapasztalatok alapján alakítják ki, ezért ezeknél a társaságoknál egy magyar szakmunkást vagy mérnököt előbb át kell képezni, ez idő alatt pedig nagy a lemorzsolódás – véli Fülöp Zsuzsa a Manpower Professional üzletágának vezetője. Az értékesítők a válság áldozatai, egyre többet várnak tőlük, a teher is nagyobb, akik ezt nem bírják, azok helyett újakat kell keresni. A sofőr, a vendéglátó-ipari személyzet és különösen az orvos ma külföldön többet tud keresni, ezt egyértelműen mutatják az adatok. A többi hiányszakma okára alapvetően a nyelvtudás hiánya vezethető vissza – mondja Fülöp Zsuzsa.

talent.jpeg

A felmérés szerint továbbra is Japánban van a legnagyobb hiány szakemberekből, itt a munkaadók 85%-a küzd nehézségekkel, amikor alkalmazottat keres. A lista élén van még Brazília, mindössze 68%-kal és India 61%-kal. Az EMEA régió éllovasa Törökország 58%-kal. Csakúgy, mint tavaly, most is az ír munkaadók számoltak be a legkényelmesebb helyzetről: ott csupán 3%-nak jelent gondot a megfelelő munkatárs megtalálása, és az idén ugyanilyen arányról számoltak be a spanyol munkaadók is.

ManpowerGroup Éves Tehetség Felmérés szerint a legnehezebben betölthető munkakörök 2013-ban, világszerte:

  1. Szakmunkások
  2. Mérnökök
  3. Értékesítők
  4. Technikusok
  5. Könyvelők, pénzügyi munkatársak
  6. Cégvezetők
  7. Informatikusok
  8. Sofőrök
  9. Adminisztratív, irodai és személyi asszisztensek
  10. Segédmunkások

A bejegyzés trackback címe:

https://silverfox.blog.hu/api/trackback/id/tr835332235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lutria 2013.05.29. 22:01:17

Hát én megnéztem a Manpower oldalán a sofőr/gépkocsivezető állásajánlatokat-0 találat országosan,tehát akkor hol van itt hiány belőlük?

jet set 2013.05.29. 22:49:28

@lutria: Nem hirdetik, így igazán nehéz betölteni. :-)

albino combino 2013.05.30. 00:01:11

a 8-9-10 az hogy a fenébe jött ki a világlistán?
el nem tudom képzelni hogy ne találni bárki egy normális segédmunkást mondjuk

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.05.30. 00:15:38

A hangsúly a "megfelelő"-n van.
Szar melóst bárhonnan, bármikor tudsz szerezni.

Mondjuk a másik oldalról meg nem ártana megfizetni a jó szakit, és akkor nem csábulna el másik helyre, magasabb fizetésért.

Vittore. 2013.05.30. 00:29:51

1. Szakmunkások
2. Mérnökök
3. Értékesítők

Most vagy a blogíró hülye, vagy a Manpower. Miért nem mindjárt a jómunkásemberek hiányzonak?

Ki a szakmunkás? Asztalos, hullamosó, favágó, bognár, lópatkoló .. ezek mind hiányonak?

Aztán gépészmérnök, kerttervező mérnök, stb. mérnök mind hiánycikk?

Értékesítő? Biztonsági ügynök, telesales-es, mlm-es?

Ugyanmár? Az meg, hogy ez kikerült az Index címlapra, jól minősíti az Index mostani szerkesztési elveit, ahol a blogketrec tartalma 50%-ban olyan blogokból áll, ahol meztelen nőkről tesznek ki 5-5 képet.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2013.05.30. 00:50:07

Jaj-jaj nincs megfelelő szakmunkás!
Aztán amikor odamegy jelentkezni a hirdetésükre mondjuk egy villanyszerelő huszonöt év szakmai gyakorlattal (a szakma legtöbb szakterületéről plusz jó néhány rokon szakmából), két nyelv ismerettel (nem csak a beszélt, de szaknyelv is),
akkor közlik nagy kegyesen, hogy fel van véve
és a nettó keresete elérheti akár a 180 ezret is...
Aztán csodálkoznak, hogy jaj-jaj nincs megfelelő szakmunkás... :))))

Thresher 2013.05.30. 01:01:35

"Adminisztratív, irodai és személyi asszisztensek"

Azt meg hogy rákba, a listán ez egyetlen olyan "szakma" amihez nem kell külön képesítés! Ebből van hiány? Word, Excel, PowerPoint, kávégép, oszt heló.

(kb. 6 olyan ismerősöm van aki ilyet csinál, mind különböző karokon tanultak előtte....)

Thresher 2013.05.30. 01:15:18

@bunkó: Az a baj az ilyen hosszú szakmai gyakorlattal, hogy nem biztos hogy mára az már ér valamit. Minden ami elektronikához köthető (tehát elég sok minden) az 10 év alatt szinte elavul. Nem hiszem, hogy egy műszaki cég azért felvesz egy szakit, mert az mesterien javít videomagnót, ugyanis olyan már nincs.

Én is találkoztam olyannal, aki csukott szemmel cserél motort a kispolskiba, de egy e-mailt nem tud elküldeni, neki aztán mondhatod hogy hová küldje az önéletrajzát. Aki meg lépést tart a világgal, azt nem azért fogják felvenni, mert olyan dologhoz ért, ami manapság a retro-múzeumokhoz köthető.

kpityu2 2013.05.30. 05:22:51

Bizony. A vállalatok nehezen találnak szakképzett, tapasztalt, és olcsó munkaerőt. Így van ez.
Én pedig nehezen találok olyan cégvezetőt, akinek az IQ-ja meghaladja egy tengerimalacét.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.05.30. 06:28:16

Tele van Kelet - Magyarország munkanélküli szakmunkásokkal + segédmunkásokkal.
Értékesítőket meg azért nem találnak, mert nem kapnak fix fizetést, csak jutalékosat.
Meg kell nézni az apróhirdetőket, tele van sofőrök hirdetéseivel, hogy állást keresnek!!!
Adminisztratív munkára vágyik szinte minden érettségizett munkanélküli...
Ja hogy legyen 10 év tapasztalata + pályakezdő legyen? olyat tényleg nem találni :D

lavór 2013.05.30. 07:03:12

Ez van, kedves diplomás HR-esek, giga okos főnökök. Lehet kézzel mosni a xaros bugyogót otthon. Nincs, aki szállítsa, bekösse, megjavítsa a mosógépeteket. Annyira versenyképtelen az itthoni kereset, hogy esetleg Etiópiából tudnátok munkaerőt vonzani. Csak spúrok vagytok, így még az utaztatást sem akarjátok megfinanszírozni.

nincs1itt 2013.05.30. 07:25:16

@Thresher: Remek, aszongya "bunkó", hogy VILLANYSZERELŐ, nem-e HR-es vagyol? Mert az NEM elektronikai műszerész! Igaz, hogy az is "ráz", de azért nem ugyanaz.
Itt a baj, amikor a "döntéshozó" tökéletesen sík hülye, a szakmákat sem tudja megkülönböztetni! Volt amikor én magyaráztam el a az über-HR-nek, hogy mijafasztot is akar a cége, mert hasonlóan "tájékozott" volt, mint Te!

nincs1itt 2013.05.30. 07:32:55

@lavór: Szoktam hangosan röhögni, régen, amikor jelentkeztem még magyar állásajánlatokra, amikor megkérdezték, hogy mennyi fizetést kérek, mondom a HR miszpicsának, hogy mit adnak? Mert ha én mondok egy összeget, attól valszeg leszédülne a magas lóról. Mondott is olyan összeget, amitől azonnal megköszöntem a lehetőséget, és az üldözött majmok sebességével vágtattam az autóm felé!
Már ha 100-ból egyszer sikerült eljutni idáig. Nem vagyok már pályakezdő, beszélek nyelveket, van gyakorlatom releváns területen, csak az "baj", hogy megkérem az árát a munkámnak. Na ilyenkor jönnek a "cégek", hogy hát későbbi előmenetel, meg prémium... én meg mondtam, hogy ne prémiumot adjanak, hanem rendes fizetést. Nem is hívtak többet... Aki teheti és piacképes szakmája van(bármi) az sovány malac vágtában menjen onnan Mo.-ról bármerre!

nincs1itt 2013.05.30. 07:36:50

@Algopirin: Inkább én fizetnék nekik, nem 1-et, talán részegen értelmesebbek!
A HR-es a semmihez nem értés állatorvosi lovardája.

Bueice 2013.05.30. 07:57:51

Jahm... szakmunkás...mérnök... visszakézből cáfolom! Páromnak van kb. x szakmája (villanyszerelő, liftszerelő+építő, targoncavezető, darukötöző, telefonhálózatszerelő, biztosítási üzletkötő - na, ez kényszerből -, hivatásos jogosítvány) és hónapok óta nem kap munkát. Ja, beszél angolul. Van 2-3 hónapos szerződés, aztán nulla munka ,és nulla forint (mert ugye a pár hónapból nem jön össze az az idő, amikortól kapna valami ellátást, és ugye ezzel egyidejűleg nincs biztosítása sem, vagyis azt fizesse a nulla forint bevételéből. És nem, nem akar itthon ülni, SZAKMUNKÁT szeretne végezni!
Gyerek mérnök, társalgási német nyelvvel, angolul sem eladható. Egy éve keres munkát. És nulla. Naponta küldi az önéletrajzokat... az esetek 90 %-ában még csak azt sem böfögik vissza, hogy bekaphatod.
És hogy miért nem mennek ki külföldre? Egy bibi van: egyszerűen a kiutazásra nincs pénz. Ja, kajára, meg számlákra sem.... :((( Magyarország, én így szeretlek! :(((

nincs1itt 2013.05.30. 08:02:18

@Bueice: Össze kell lapátolni azt a pénzt, az első hónap kijön szállással, étkezéssel 800-max 1000 euróból!!! Tudom durva sok, de hidd el megéri, akár kölcsönből is!

akrosztikon 2013.05.30. 08:08:05

@Bueice: Ugye jól sejtem, hogy az a bizonyos gyerek kettesekkel küzdötte át magát az egyetemen, németül gyenge középfokon, angolul pedig alapfokon beszél?

Lehet panaszkodni, de ha valaki mérnöki végzettséggel nem tud elhelyezkedni, akkor az egyszerűen a saját hibája.

Mindfield 2013.05.30. 08:15:56

Jó, ezzel a poszttal akarnak benyalni a sok prolifétises fidesznyiknek. Egyébként tökre bírom, hogy állandóan egy kalap alá veszik a gödörásót és az agysebész szakorvost, mert "meló-meló" meg demokrácia meg egyenlőség. Nem mondom, a gödörásáshoz is kell valami, mert nem árt ha az ember bírja, de gödörásókat még sem képeznek minimum 6 évig, brutálisabbnál brutálisabb vizsgákkal. Abban mondjuk igazuk van, hogy gödörásással néha többet lehet keresni, mint orvosként, meg is látszik az országon! Ilyen a fideszes kommunizmus, le az értelmiséggel!

nincs1itt 2013.05.30. 08:16:15

@Algopirin: Az én statisztikám, pedig ennél is rosszabb volt Mo.-on, pedig kopasz vagyok, na jó 1-2 mm-es hajzat, mert én meg azt szeretem.
Az EU-ban 1-ből 1, a többi jelentkezésemre pedig megkaptam a visszajelzéseket, hogy bocsi de nem, ez volt kevesebb, akik hívtak interjúra, azoknak meg kevesen megírtam, hogy már van munkám,köszönöm szépen. Válasz is érkezett, hogy gratulálnak, sok sikert, ha később keresnék munkát, akkor számíthatok rájuk.

Bueice 2013.05.30. 08:17:27

@akrosztikon: Drágám, a gyerek négyessel államvizsgázott, németből DSD-je van (gy.k. német nyelvdiploma és felsőfokú nyelvvizsga - 2 db diplomáról beszélek), szóval nyilván és mélységesen igazad van. Csak tudnám, hogy mit vagy ennyire tájékozott? :))))
Jahm... saját hibája. Tudod... nincs keresztapja. És nyilván te jártál helyette német nyelvű interjúkra különböző német érdekeltségű cégekhez. És csakhogy tudd... fél év alatt 300 mérnök álláspályázata votl a kezemben, akiknek szintén évek óta nincs munkájuk, illetve pl. geográfus-mérnökként a megélhetést az Auchan pénztáros hostessége jelentette. Van még kérdés Kedves?

Void Bunkoid 2013.05.30. 08:18:33

@akrosztikon: azért ugye tisztában vagy vele (a görögös műveltséget feltételező neved alapján bőcsész vagy), hogy egy középszar műszaki egyetemen is többet kell tanulni egy kettes gyakjegyhez, mint amennyit te az akármilyen bölcsész államvizsgádra tanultál összesen.

nincs1itt 2013.05.30. 08:22:54

@Mindfield: Te figyelj, a baj ott van, hogy a cégek keresnek gödörásó bérért, agysebészt. Lehet megsértődni, de én mint diplomás mérnök, belátom, hogy JÓ szakmunkás nélkül, baxhatom a terveimet! De ez igaz fordítva is! Na most, ha olyan a keresési folyamat, amilyen, tehát max 25 éves, anyanyelvi szint legalább 2 nyelvből(mert a főnök magyarul meg trágárul beszél), a szakterületén legalább 10 éves gyakorlat, 90-60-90 szőke, seggig göndör. Na ez meg azért nem fog beleférni, mert a HR-snél jobb csaj...
A baj itt van, illetve az aránytalan és mesterségesen alacsony bérrendszerben. Meg a halott mo.-i gazdaságban...

akrosztikon 2013.05.30. 08:29:46

@Void Bunkoid: Miért szidod ennyire a mérnököket? Egy mérnöknek már nem is lehet klasszikus műveltsége, kizárólag szakbarbár droidnak kell lennie? Olyan környezetben dolgozol, ahol minden mérnök diplomás paraszt? Nekem mások a tapasztalataim, de valószínűleg más szinten mozgunk szakmailag. Nálunk pl. megszokott, hogy a munkatársakkal a színházi élményeinkről beszélgetünk. Veled ez még nem fordult elő?

@Bueice: Igazából már csak egy kérdésem lenne: ha a gyereked viszonylag emberi módon képes volt elvégezni az egyetemet, emellett pedig elfogadható szinten tud németül, akkor hogy lehet akkora balfasz, hogy mérnökként nem talál munkát? Valamit titkolsz előlünk. Kell itt lennie valamilyen durva defektnek.

Az, hogy 300 álláspályázat volt a kezedben, azt jelenti, hogy Hr-es vagy? Mert akkor valóban nincs több kérdésem.

Algopirin 2013.05.30. 08:33:38

@akrosztikon: hát akkor te penge vagy. de attól még hülyeséget írtál.

nincs1itt 2013.05.30. 08:36:06

@akrosztikon: Ugyan nem nekem válaszoltál, de azért ha szabad kérdeznem, Neked most van munkád elfogadható bérért? Ha a válasz, igen, akkor gondolkodj el, mi lenne ha elvesztenéd! Majd a jelenlegi mo.-i helyzetben, amit szerencsére már magam mögött tudhatok, de alaposan ismerem, NEM találnál megfelelő munkát?
Akkor is ekkora pofával osztanád azt a szerencsétlent, aki pályakezdőként igyekezni megalapozni az életét, szakmai előmenetelét???
Egy sötét barom vagy, nem mérnök! Akinek most, jó a többiek meg le vannak xarva magasról, mert olyan balfaxok, hogy nem találnak munkát!

nincs1itt 2013.05.30. 08:37:14

@akrosztikon: Húúúú, ne viccelj! Szólíthatlak MESTERNEK? Csak nem szabadúszónak teccik lenni?

ritmikus csimpifon 2013.05.30. 08:40:22

Aki legközelebb itt leírja, hogy mérnök, az írja már oda legyen szíves azt is, hogy MILYEN mérnök.

Mert sztem nem mindegy, hogy villamosmérnök, gépészmérnök, kertészmérnök, csatornamérnök, vízügyi-talaj-geomérnök, informatikus mérnök stb. Nem mindegyikre ugyanakkora ám a kereslet.

Bueice 2013.05.30. 08:40:40

@akrosztikon: Ha kifejtenéd bővebben,hogy mit jelent nálad a "viszonylag emberi módon", megköszönném. Számomra ez értelmezhetetlen. Mondjuk ott van a kutya elásva (de ezt már írták előttem is... már ha az értő olvasás értelmezésével tisztában vagy.... nem bántásiból...),hogy PÁLYAKEZDŐ a szerencsétlen. És ugye.. 3-5 év szakmai gyakorlat KELL mindenhová. OK?
És nem, nem vagyok HR-es, mindössze én tartom nyilván az álláspályázatokat, amikről (vagyis nálunk HR-es nincs, nálunk a mérnök kollégák ülnek össze és döntik el, hogy ki alkalmas nálunk dolgozni és ki nem) eldöntik, hogy oké vagy nem oké. És az a dolgom,hogy aki nem oké, annak írjak egy levelet, hogy köszönjük a jelentkezést, ha hozzájárul, akkor nyilvántartásba veszem, és ha esetleg új pályázatot írunk ki, akkor értesítem. Én legalább értesítem őket. Tudom.. a te szemedben egy szintúgy semmi munka :((

akrosztikon 2013.05.30. 08:41:20

@Algopirin: Nem írtam hülyeséget, csak szembesítettem egy kommentelőt a kellemetlen igazsággal. Persze értem én, mindig a gyereknek van igaza, mert ő a legokosabb a világon, a szülők szeme fénye stb., de valójában csak saját magának köszönheti, hogy nem talál állást.

Persze nehéz egy olyan szülővel vitatkozni, aki kritika nélkül beveszi, hogy a DSD két különböző "diploma", miközben csak egy sima nyelvvizsga, amit a magyar állam elismer, ezért ad egy szép kék bizonyítványt az eredeti bizonyítvány mellé. Sorolhatnánk a példákat (pl. németből ÖSD, angolból TOEFL), de felesleges, hiszen a szülő láthatóan ebben a kérdésben is tájékozatlan.

Algopirin 2013.05.30. 08:41:49

@ritmikus csimpifon: én a magam részéről erősáramú villamosmérnök vagyok. villamosmérnök keresőszóra egyébként az állásportálokon 90%-ban programozókat keresnek.

Bueice 2013.05.30. 08:42:35

@ritmikus csimpifon: környezetmérnök (menedzsment)

Algopirin 2013.05.30. 08:43:17

@akrosztikon: oké. akkor figyi. villanymérnök vagyok. keress nekem állást. vagy intézd el, hogy behívjanak interjúra.

Bueice 2013.05.30. 08:47:59

@akrosztikon: Ééééletem! Én is szeretlek. Sőt... direkt arra vágyom, hogy lebunkózzanak. Felizgat :)
Ha figyelsz és érted, amit olvasol... azt írtam, hogy egyrészt DSD (ja, CSAK egy darab papír, ,a világon mindenhol elfogadott, kivéve Magyarország, ahol honosíttatni kell a Rigó utcai nyelviskolával), másrészt egy közép- (bocsi, ezt valóban nem írtam :) ) és egy felsőfokú MAGYAR nyelvvizsga. Érted?? Szóval tájékozatlan vagyok... hümmmhümmmm.... lényeg, hogy te érted a lényeget :)))))
(És szerintem - mert azt hiszem, értelmes emberekkel akarok szót váltani, és nem veled VITATKOZNI, hagyjuk egymást nyugalomban. Béke!)

nincs1itt 2013.05.30. 08:49:56

@akrosztikon: gépészmérnök, gépjárműtechnika.
köszi én már megoldottam.

ritmikus csimpifon 2013.05.30. 08:50:41

@Algopirin:

Hát igen, most nagyon megy pl. a beágyazott terület, oda érdemes villamosmérnöknek és C programozónak is lenni :)

akrosztikon 2013.05.30. 08:54:12

@nincs_itt: Igen, van munkám, és elégedett vagyok a fizetésemmel. Sajnos nem tudom értelmezni a problémádat, mivel én az egyetem utolsó évében kezdtem el dolgozni, azóta pedig folyamatosan van munkám. Többször váltottam munkahelyet, de soha nem okozott gondot az elhelyezkedés. Főként azért nem, mert - mint már említettem - engem hívnak az új munkahelyre, nem nekem kell keresgélnem. A fő gondot az ajánlatok közötti választás szokta okozni nekem.

Nyugodtan szólíthatsz mesternek, ha szeretnél, hiszen kétségtelenül magas szinten végzem a munkámat. Egyébként nem vagyok szabadúszó, szívesebben töltök el hosszabb időt is egy cégnél, mivel számomra fontos az adott cég kultúrájának jobb megismerése. A projektfeladatok pedig sokszor nem alkalmasak erre.

@Bueice: Bár kétségtelen, hogy nem tartom sokra a Hr-eseket, de a munkakörüket igen. Komoly cégeknél azért külön munkatársak vannak erre a célra, nem a mérnökök idejét rabolják ezzel. Ez is mutatja, hogy te egy kevésbé jelentős cégnél dolgozol, így nyilvánvalóan mások a tapasztalataink a mérnöki munkáról.

A jelenlegi munkahelyemen egyébként alapelv, hogy bár külön munkatársak feladata az új kollégák kiválasztása, de nem alkalmazunk olyan embereket erre a célra, akiknek hr-es diplomájuk van.

A "viszonylag emberi módon" kifejezést a négyes diplomára értettem. Azon a szinten, ahol én dolgozom, komolyabb munkakörbe csak olyan pályakezdők kerülhetnek, akiknek jeles diplomájuk van egy komoly műszaki egyetemen. Kevésbé felelős munkakörökbe felveszünk olyanokat is, akiknek jó minősítésű a diplomája. Ha közülük a gyakorlati munkavégzés során valaki kiemelkedik, akkor komolyabb feladatot is kaphat.

A hármas és kettes diplomával rendelkezőket automatikusan elutasítjuk. Ezek között az emberek között ugyanis nincsenek valóban tehetséges mérnökök.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.30. 08:54:48

9. Adminisztratív, irodai és személyi asszisztensek
Ezt csak azért töltik be nehezebben, mert a munkakör érettségit igényel, de a munkáltatók diplomásokat akarnak felvenni.

1. Szakmunkások
Már a 2011-es felmérésekben is kiderült, hogy a szakmunkások között az átlagosnál kisebb a munkanélküliség.

Bueice 2013.05.30. 08:55:11

@Bueice: Az a magyar, az német, mielőtt belekötnél.

nincs1itt 2013.05.30. 09:01:03

@akrosztikon: Szép válasz! Csak nekem egy cseppet, agit-propos... Bocsika, meg ne haragudj ezért, de ezt annyiszor hallottam már, szinte szó szerint, hogy kissé teleshop-os fílingje van.
Örülök, ha így élsz. De sokan vannak, akik nem ennyire szerencsések, tudatosak stb. Továbbá, lassan 20 éves gyakorlattal a hátam mögött, igen kevés ilyen könnyfakasztóan tökéletes történettel találkoztam.
Maradjunk annyiban, hogy egy régi hasonlattal éljek: "Az élet egy szar játék! De a grafikája, nagyon ott van!"
Sok sikert!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.30. 09:02:09

@Bueice: Villanyszerelőként magánvállalkozóként elég jól meg lehet élni, manapság annyi kontár van, hogy a jó villanyszerelő híre olyan gyorsan terjed, alig győz a munkák között válogatni.

A sellok hova alljanak? 2013.05.30. 09:18:27

Az ilyen cikkeket mindig ugy kell olvasni, hogy minden mondatba beleteszed azt is, hogy "minimalberert":

"A magyar cégek 35 százaléka nehezen talál minimalberert megfelelő munkaerőt, a minmalberert legnehezebben betölthető állások listáját a szakmunkások vezetik ..."

Tulzas, de lenyegesen kozelebb all a valosaghoz, mint az eredeti.

purplehaze 2013.05.30. 09:18:38

@bunkó: 180000 Ft-os fizetés? ÓÓÓ, de elfogadnám! Itt, Veszprém megyében nem sok szakmunkás kap ennyit. Pedig az én szakmámra is azt mondják hogy hiányszakma (gépi forgácsoló) .Na ja, csak amikor felvételre kerül a sor... Itt pályakezdőként ebben a szakmában jó ha 80000 Ft-ot kap kézhez. Egy ismerősöm dolgozott az iparkamaránál ahol felügyelték a szakmunkásképzést azt mondta kemény 90%-os a pályaelhagyás (vagy ország elhagyás).

cindbl 2013.05.30. 09:25:48

@akrosztikon: "de valójában csak saját magának köszönheti, hogy nem talál állást."

jo, akkor az en peldam. kulfoldon dolgozom support mernokkent.
4 ev, olyan kepesitesekkel, amik az itteni centerben rajtam kivul senkinek, vagy meg egy embernek van meg (100+ mernok kozul), plusz network, plusz 15+ ev linux, stb.

a sajat cegem meghirdetett otthon egy poziciot ugy, hogy nemetorszagi volt a hr-es (szinten cegen beluli). 6 het mulva kaptam egy levelet, hogy koszi, de talaltunk valakit, akire jobban illik a profil (mernoki pozicio volt az is).

es hogy, hogy nem, akit felvettek, az valakinek a valakije volt.

na ezert nehez otthon mernokkent allast talalni.

cindbl 2013.05.30. 09:28:15

@akrosztikon: "A hármas és kettes diplomával rendelkezőket automatikusan elutasítjuk. Ezek között az emberek között ugyanis nincsenek valóban tehetséges mérnökök."

ja, hogy idiotak is vagytok. akkor oke.

ritmikus csimpifon 2013.05.30. 09:34:26

@akrosztikon:

"Azon a szinten, ahol én dolgozom, komolyabb munkakörbe csak olyan pályakezdők kerülhetnek, akiknek jeles diplomájuk van egy komoly műszaki egyetemen. Kevésbé felelős munkakörökbe felveszünk olyanokat is, akiknek jó minősítésű a diplomája."

Ez szerintem gáz. Nekem ugyan 4-es a diplomám, és csak főiskolai (egykori BMF-NIK), de egy BME-s színvonalat könnyen hozok a szakmában. Miért kell jegy alapján ítélni? Ez olyan poroszos, olyan ósdi.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.05.30. 09:34:58

Mérnök vagyok, így nem csoda, ha hiányzom!
Mi mérnök-költők, vagy költő-mérnökök és hidász-gigászok valódi kincsnek számítunk!
Olvassatok Frady Endrét és meglátjátok, miért:
fradyendre.blogspot.hu/2012/10/hidasz-gigasz.html
:)

Lord Snow 2013.05.30. 10:05:18

Pedig dehogy van hiány mérnökből, orvosból! Dehogy van!

Ahol 4-500 eurót (120-150 ezer forintot) fizetnek egy 30 éves orvosnak, ott nincs hiány orvosból, mert ott egyszerűen nincs szükség orvosra.

A 4-500 eurós orvosi állás ugyanis nem állás, hanem önkéntes humanitárius szolgálat, családtalan, gazdag, unatkozó emberek részére. Azaz egyszerűen állás nincs, kínálat nincs, nem pedig orvos nincs, borzasztó egyszerű dolog ez. Kereslet, kínálat, jónapotkívánok.

Az az ország, ahol 4-500 eurót fizetnek egy orvosnak, ott az az ország azt üzeni, hogy "NINCS SZÜKSÉGÜNK ORVOSRA, NEM KELLETEK, MENJETEK KÜLFÖLDRE".

lavór 2013.05.30. 10:13:27

@Lord Snow:

Na ja. Csak politikusra van itt szükség.

Lord Snow 2013.05.30. 10:22:51

@lavór: Mondjuk inkább úgy, szerintem, hogy "családtagra" van szükség.

Egyébként most, hogy verejtékes munkával, 20 év alatt a magyarok gondosan, aprólékosan fölépítették ezt a kis büdös egypártrendszert, minden erős gyomrú otthonmaradónak azt ajánlom, lépjen be A Pártba, akkor lesz állása.

A végzettség, tudás, tapasztalat irreleváns fogalmak ebben a tekintetben, ez tökéletesen látszik. Ha családtag vagy, sikeres vagy.

Mert a Család jobban teljesít, ugye.

01234567 2013.05.30. 10:49:16

@Lord Snow: Az orvos azért kap 500-at, mert a munkás 300-at kap. Amíg ennek a logikáját nem látják át a magyar polgárok, addig lehet ezt csinálni velük. És amíg a politikusok nem fogják fel, Európa tövében ilyen bérekkel egy ország nem lehet versenyképes, és nem értik ilyen bérek mellett egy fogyasztói társadalomra épített piacgazdaság halott dolog, addig ez lesz.

01234567 2013.05.30. 10:53:21

@akrosztikon: Jó nagy f@sz vagy te komám, de az jó, azt szeretik a lányok! :) Amúgy vagy pszichopata lehetsz, vagy olyan tulajdonságokkal operálsz az életben a kommentjeid alapján. Így nem kell aggódnod tényleg, manapság ez a siker záloga.

01234567 2013.05.30. 10:57:28

Amúgy a magyar munkaerőpiac minden szegmensében hű tükörképe az elmúlt 25 évünk sikertörténetének. Ez a realitás, ilyen a magyar gazdaság és társadalom ma. Ócska, olcsó, káoszban leledző életképtelen anakronisztikus sz@rkupac.

Thresher 2013.05.30. 18:14:53

@nincs_itt: Nem a villanyszerelő szakmára mondtam ezt, hanem csak azt, hogy a 25 év munkatapasztalat nem mindenhol automatikusan pozitívum. Azt, hogy pont te kapcsoltad össze a villanyszerelést az elektronikai műszerésszel, miközben az utóbbit még le se írtam, az a te bajod.

Ez alapján te valami biztonsági őr lehetsz, ha még az értő olvasás sem megy.

nincs1itt 2013.05.30. 20:22:07

@Thresher: Na cimbora, akkor olvasd el, amit "bunkó" írt, utána amit te!
Tudod, nem baj, ha tudod mire válaszoltam.
Legyek egy biztonsági őr, annak is több esze lehet, mint neked! Beképzelt kis senkiházi!
A 25 év munkatapasztalat, csak az olyan "friss diplomásnak" nem felel meg amilyen Te is lehetsz, mert biztosan a mindent jobban tudás egyetemén végeztél. Majd, ha lesz 10 év gyakorlatod, kicsi rigó, akkor majd érdekel a véleményed!

Thresher 2013.05.30. 21:19:16

@nincs_itt:

Persze hogy nem baj, én viszont tudom hogy én mit válaszoltam.
Imádom az ilyen hozzád hasonló macskajancsikat, aki kioktat másokat, mert ő jobban tudja hogy a másik mit akart mondani.

Revideálom a biztonsági őrt, csak egy sima csinovnyik lehetsz, aki azt hiszi magáról hogy ő szarta az eget.

És nem kell majd visszaugatni nekem, mert engem se érdekel a véleményed, de nem azért mert 10 év gyakorlatod van, hanem mert simán idióta vagy.

nincs1itt 2013.05.31. 15:43:02

@Thresher: Kismókus, értem, ha elfogynak az érveid, akkor jön a "csinovnyik", meg a "biztonsági őr".
Szerintem, gondolkodj el, hogy ki "ugatott" először és mit!

albino combino 2013.06.01. 21:23:46

@Bueice: a drága jó gyermeked nem gondolt még arra hogy bekuncsorogja magát valamilyen céghez havi 30-ért vagy urambocsá ingyér' és tapasztalatot szerez?
még az is jobb ha ingyen dolgozik de legalább bele tud valami írni az önéletrajzába mint ha otthon vakarja a fütyköst.
hidd el a munkaadó se hülye, tudja hogy a pályakezdőnek kb 0 tudása van, legalábbis ha az egyetemre támaszkodik csak. Ha fel is veszi akkor is 2-3 hónap mire beletanul

albino combino 2013.06.01. 21:25:19

@Bueice: ja amúgy erre hogy kiküldjenek egy levelet konkrét embert tartanak? :D komoly cég lehet ha nem tudnak egy adatbáziskezelőt összetákolni ami kiküld egy sablonlevelet a nemoké listán lévőknek
süti beállítások módosítása