Minden, amit 50 felet tudni érdemes

Silver Fox

Kilóra veszik a stewardess-eket az GoAir-nél

2013. július 08. - nagymenő

Csak nőket és csak pici véknyakat alkalmaznak stewardesként az indiai GoAir fapados légitársaságnál. A bárhonnan nézve is diszkriminatív kiválasztási forma valódi oka a spórolás. A nők általában 20 kilóval könnyebbek, mint a férfiak, a véknyak, meg sokkal mint a kövérek. És ez így együtt azt jelenti, hogyha egy repülő könnyebb, akkor bizonyosan kevesebbet is fogyaszt.

images_3.jpegAz okfejtés mögött komoly kalkulációk vannak. A GoAir számításai szerint évente így a mostani személyzettel számolva csaknem 330 ezer fontot takarítanak meg. A aa 15 gépet üzemeltető légitársaság csaknem 300 légikisérőjének 40% férfi, vagyis valódi adatok álltak a rendelkezésre a számításaikhoz. A cég vezetése a növekledés mellett döntött, 2020ig 80 új gép vásárlásával csaknem 2000 főre szeretnék növelni a személyzetet, és akkor már valóban oda kell majd figyelni a kilókra.

A férfiakat hátrányosan megkülönböztető management döntés ellenére egyetlen férfi alkalmazott sem veszíti el az állását, csak éppen nem repülhetnek.

A döntés hátterében a dollar-rúpia árfolyamváltozása áll. Az indiai fizetőeszköz jelentősen gyengűlt a dollárhoz képest, miközben az üzemanyagot a légitársaság dollárért veszi, a jegyeket pedig rúpiáért adja.

A költségcsökkentés számos módját kiprópálják, mint ahogy a súlycsökkentés miatt viztartályokat sem töltik már maximálisra, a kifutópályáig is csak egy hajtóművel gurulnak a gépek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://silverfox.blog.hu/api/trackback/id/tr815395583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tonyk 2013.07.08. 11:58:20

WTF:

"A nők általában 20 kilóval könnyebbek, mint a férfiak, a véknyak, meg sokkal mint a kövérek."

Ultrahangos Zsírbontás · http://mystica.hu 2013.07.08. 13:59:18

A lényeg, hogy legyél vékony, kész pont. :D

hopptarisznya 2013.07.08. 17:19:50

a posztoló tud írni? Ja.. már válaszolt. "2020ig" ... dollar-rúpia (ékezet, ékezet nélkül).. Az elütésekről, kihagyott névelőkről nem beszélve. Gratulálok! Hatalmas alkotás!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 17:41:18

Kellemesebb az utasnak így, mintha valami plusz szájzos (ez manapság a "kövér tehén" kódneve) vonulna ott a gépben.

ritmikus csimpifon 2013.07.08. 17:48:26

Tehát kizárólag olyan nyakakat alkalmaznak, amelyek vékak. Tehát nem tyúknyakakat, nem zsiráfnyakakat, hanem véknyakakat.

Tulajdonképpen logikus, mert egy véknyak jobb két tyúknyaknál.

Dzsok 2013.07.08. 17:58:07

Te egész jó beszélni magyar, ahhoz képest hogy indiai....

NIKI LAURA 2013.07.08. 19:02:58

leszállás után nem gond,de felszállás elött életveszélyes az egy hajtóműves gurulás,mert a nem járó hajtómű nem éri el a kellő fordulatot.
Nem lesz üzemmeleg,sem a turbinát kenő olaj,sem a hajtómű belső alkatrészei.
A nem üzemmeleg JET lehörög.

Egy Srác 2013.07.08. 20:31:23

@NIKI LAURA: Ha véknyakat alkalmaznak, akkor nem hörög le. Nem értesz hozzá, az indiai véknyakú mérnökök meg igen. :)

HellsAngel 2013.07.24. 01:36:51

@hopptarisznya: Van kulonbseg az iras es a gepiras kozott. (Hogy egy klasszikust parafrazealjunk.)
süti beállítások módosítása