A szabadságot úgy találáták ki, hogy az embernek legyen ideje pihenni, feltöltődni, kicsit kirándulni és találkozni a barátokkal. De a legtöbb cégnél a szabadságok kiadásának rendszere már rég nem arról szól, hogy az ember kipihenje magát. A rendszer elavult. Az alkalmazottak többsége "napokat bírtokol", a amelyek felett rendelkezhet, kivehet, megválthat vagy elbukhat, ha nem tudja kivenni. Ez a rendszer egyértelműen arról szól, hogy az emberek, mint valami használati tárgyat tekintik, egy kötelezően igénybeveendő lehetőséget a szabadságot, amiről az év vége előtt rendelkezni kell, mert egyébként elbukják. Ez a rendszer tényleg arról szól, hogy az ember pihen??Nem!!
Az elmúlt években sokat változott az, ahogyan az emberek élnek és dolgoznak.Az alkalmazottak egy csomó mindent megcsinálnak már az okostelefonjukon otthonról, vagy a buszon, közösen használnak dokumentumokat a cloud rendszereken keresztűl.
A HubSpot, nevű marketing cég egészen másként gondolkodik a szabadságról. A cég minden kollégától kiválló teljesítményt vár el, ezért nem korlátozzák, hogy ki, mikor, és hogyan "veszi ki" a szabadságát. A cégnek az a tapasztalata, ha a munkatársai szeretik amit csinálnak, értik a feladatot, a cég misszióját és utána megkapják a "ki nem vett" szabadságaik ellenértékét az kidobott pénz, nincs értelme. A HotSop inkább odaadja az időt, az energiát az ügyfeleinek és az alkalmazottainak egyeránt, sokkal több a hozadéka.
Vizsgálták, hogy az alkalmazottak több vagy kevesebb szabadságot vettek-e ki mint a hagyományos szabadságolási politikát folytató cégek, de nem találtak lényegi különbséget. A cég azt tapasztalta, hogy a kollégák előszeretettel mennek el hosszú hétvégére és néha az az érzése a HR-esnek, hogy HubSpot munkatársakkal vannak tele a világ tengerpartjai, de aztánha az irodában kell lenni egy fontos projekt miatt, akkor mindenki ott nyüzsög.