Tegnap volt a boldogság világnapja. Erről nyilván mindenkinek sokféle dolog eszébe jut. A munka, vagy a munkahely viszont csak keveseknek. Pedig a munkahelyi elégedettség igencsak fontos, és nem csak évente egy napon. A főnökök többsége úgy gondolja, a tisztességes bérezés és a teljesítmény megfelelő értékelése önmagában elegendő ahhoz, hogy a munkatársak szeressék a munkahelyüket. Tény, ez az alap. De ennél azért több kell. És nem csupán azért, hogy a beosztottak „jó fejnek” tartsák a munkaadót. Azért is, hogy a cég hatékonyan működjön. Boldogtalan, kiégett munkatársakkal ez ugyanis szinte lehetetlen. A Leadership and Management Institute pszichológiai és neurológiai kutatásokra hivatkozva összegyűjtötte, miért is jobb boldog munkatársakkal dolgozni.
A boldog munkatárs produktívabb, gyorsabb, és hatékonyabb.
Kevesebbet hiányzik a munkahelyéről, ritkábban betegszik meg.
Kreatívabb, többször áll elő önálló ötletekkel.
Hosszabb távon marad a cégnél, így sok időt, erőfeszítést és pénzt spórol azzal, hogy nem kell a helyére új embert keresni, felvenni, betanítani.
Ha értékesítő, kimutathatóan többet ad el.
A jó kedv, a kiegyensúlyozottság az ügyfelekre is átragad, így ők maguk is elégedettebbek lesznek, és hűségessé válnak a céghez.
Egy felmérés szerint a boldog alkalmazottak 59%-a úgy érzi, hogy a jelenlegi munkahelye kihozza belőle a legjobb ötleteket, míg az elégedetleneknek csupán 3%-a vallja ugyanezt. Vagyis, ha a cégnél fontos az innovatív gondolkodás, a munkavállalók elégedettsége és jó kedve elengedhetetlen.
A boldog emberek motiváltak. A Harvard Business School professzorának megítélése szerint a munkavállalókat nem motiválni kell, hanem nem kell elkedvetleníteni. A boldog munkavállalónak ugyanis nincs szüksége külső motivációra, maguktól is jól teljesítenek, hiszen a jól végzett munka önmagában is örömet okoz nekik.