Minden, amit 50 felet tudni érdemes

Silver Fox

Foci VB-re focista karrierről

2014. június 14. - nagymenő
Fabrice Muamba a Bolton Wanderers egykor játékosa egy baleset miatt kényszerült arra, hogy feladja focista karrierjét, pedig ígéretes tehetség volt. Amikor felépült kénytelen volt elgondolkodni azon, hogy hogyan tovább.... A Guardian készített vele interjút.
LifeSkills, created with Barclays, celebrates its first birthday with Fabrice Muamba 10/06/2014

Mikor kezdtél focizni?

16 évesen a suliban, amikor az egyik barátom jelentkezett az Arsenal utánpótlás programjára és megkért, hogy kísérjem el. Aztán megnéztek engem is is tetszett nekik amit csináltam. Ezek után csatlakoztam a programhoz én is és később tagja lettem az Arsenal Akadémiájának.

Később a foci egyre fontosabb lett számomra, otthagytam a sulit és kizárólag a focira koncentráltam. Elég nehéz időszak volt, örökké csak edzésre jártam, szóval valahogy így indult az egész. A focit ezzel együtt imádtam és egy jó lehetőségnek is tartottam.

Aztán egyre komolyabb csapatokban és egyre komolyabb bajnokságokban vettem részt, tagja lettem a 21 év alattiak válogatottjának. Aztán jött az Arsenal, ott voltam 3 évig, utána pedig a Birmingham City. Onnan igazoltam tovább a Bolton Wanderers-hez. És ott felyeztem be a karrieremet is, 2012-ben egy baleset miatt.

Szívinfarktusod után hogyan láttad a jövőt?

Fogalmam sem volt, hogy mihez kezdjek. Csak azzal törődtem, hogy felépüljek. Rengeteg orvosi kezelésen mentem át, mire rájöttem, hogy a focista karrieremnek lőttek. Nem volt egy könnyű időszak, de el kellett gondolkodnom azon, hogy akkor most hogyan tovább.

A foci nagyon sokat adott nekem, de végül ki kellett nyitnom a szemem és jelentkeztem a Staffordshire University újságíró szakára. Közben a Barclays' LifeSkills programme nagykövete lettem, amely segít a fiataloknak képességeik fejlesztésében. Ahogy a focinak vége lett, a karrieremnek is vége lett, mehettem vissza a startvonalhoz és kezdhettem mindent előrröl. Sose gondoltam volna, hogy milyen nehéz.

Mindezek után mit tanácsolsz azoknak a srácoknak a focisták akarnak lenni?

Először is tanuljanak, ez nagyon fontos. Másrészt legyenek nyitottak. Nyitottak az új dolgokra, nyitottak a fejlődésre. Nem szabad csak egy dologgal foglalkozni és mindent egy lapra feltenni. De ha valaki focista akar lenni, profi, akkor legyen és élvezze.

Mit tanultál abból, hogy fel kellett adnod az álmaidat és újra kellett kezdened mindent?

Mondhatom rengeteget. Nehéz, de meg kell csinálnod, de ugyanakkor nagyon izgalmas időszak volt az életemben. Örülök, hogy sikerült váltanom és ma már látom, hogy mennyi lehetőség van előtte. A szívinfarktusom után azért ezt nem így láttam. Ma már tudom, hogy egy csomó mindenre képes vagyok. És ez a lényeg: ha nyitott vagy akkor sikeres lehetsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://silverfox.blog.hu/api/trackback/id/tr226300774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása