Minden, amit 50 felet tudni érdemes

Silver Fox

11 ok, hogy miért Ne dolgozz gyorsétteremben!

2014. augusztus 06. - nagymenő

Néhány kifejezés, ami egészen mást jelent Neked és mást a gyorsétteremben dolgozóknak. Sose gondoltad volna, hogy mást jelent a testszag, az ebédidő, a pattanás vagy éppen a friss étel ... NEKED! 

Állni

standing.jpg

Mit jelent Neked: A tested tömegét a talpadra helyezni és függőlegesen lenni - mondjuk.

Mit jelent Nekik: Több mint 7 órán át talpon lenni, annyit jelent, hogy a végén már remeg a lábad.

Drive Thru

drive-thru.jpg

Mit jelent Neked: Tök jó lehetőség, még a kocsiból sem kell kiszálni például esőben.

Mit jelent Nekik: Egyszerre figyelni a kocsiból kihalladszó 28 féle igényre, nem elcseszni és a végén pontosan visszadani és mindezt 8 órán át úgy csinálni, hogy senjkit sem küldesz el az ....ba.

Szabadság

holiday.gif

Mit jelent Neked: A nap amire egész évben vártál.

Mit jelent Nekik: A nap amikor emberek tömegestűl mennek gyorsétterembe zabálni, túristák és a többiek. De miért mennek az emberek a szabadságukon gyorsétterembe?

Ebédidő

lunchtime.jpg

Mit jelent Neked: Amire reggel 9 óta vársz. Amikor nyugalom van, senki nem cseszeget és kifújhatod magad.

Mit jelent Nekik: Amitől reggel 9 óta rettegnek. Totális káosz, az emberek képtelenek sorban állni, mindenki Téged cseszeget és levegőt sincs időd venni.

Ajándék játék

kidstoys.jpg

Mit jelent Neked: Örömöt neked vagy a gyerekednek.

Mit jelent Nekik: Stressz, ha éppen valaki nagyon szeretne olyan menüt kérni, amihez jár, de épp nálad fogyott ki. Ne akard megtudni ilyenkor a frusztrált szülők hova küldik a pénztárosokat....

Egy átlagos vevő

regular.gif

Mit gondolsz TE: Az átlagos vevő, aki hetente háromszor megjelenik és ugyan azt eszi állandóan.

És mit Ők: Az átlagos vevő, aki állandóan ugyan azt kéri, de hisztériás rohamot kap, ha 1 forinttal drágábban kapja meg a szokásos kajáját. 

Testszag

bodyodor.gif

Mit jelent Neked: A testszag az, amit izzadás után érezni lehet egy emberen.

És mit jelent Nekik: Sültkrumpi szagod van. Csirge nuggets szagod van. Napi 24 órában, a hét 7 napján.

Étlap

menü.jpg

Az étlap Neked: Egy világítótábla ami segít a választásban.

Az étlap Nekik: Egy világítótábla, ami csak összezavarja az embereket, amit néznek de képtelenek az alapján dönteni, miközben évek óta semmit sem változott.

Pénztáros

cashier.jpg

A pénztáros Neked az az ember, aki kedvesen kiszolgál

A pénztáros Nekik: Reggeltől-estig állni, várni a műszak végét és reménykedni abban, hogy nem kapnak ellenőrzést.

Pattanás

acne.jpg

Mit jelent a pattanás Neked: Kamaszkori kellemetlenség, de ma már kezelhető.

És mit nekik: Dolgozni folyamatos zsírgőzben egy olyan helyen ahol nem jár a levegő. Ilyenkor az embernek nem múlnak el a pattanásai, állandóan olyan a feje, mint egy pizza.

Fresh food

freshfood.gif

Mit jelent Neked a "friss": Amiért hajlandó vagy többet fizetni, ami egészséges, amit szeretsz, mert érezni az ízeket.

És mit jelent a friss Nekik: A látszatot. A rlges régen kihült sültkrumplit, amit ki kéne dobni, de akkor meg a selejt miatt üvölt a Főnök. Vagyis az ehetetlen sültkrumlit visszadobják a forró zsírba, és közben azt mondják a vásárlóknak, hogy türelmet kérnek amíg a burgonya frissen elkészül. 

A bejegyzés trackback címe:

https://silverfox.blog.hu/api/trackback/id/tr16577011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.06. 11:00:48

Ezt hívják munkának. Dolgozni mindig kellemetlen.

Amusing 2014.08.06. 17:35:49

@maxval, a gondolkodó birca:
Én spec szeretek dolgozni...
igaz mekibe tuti utlánék

paráznabillegető 2014.08.06. 17:36:54

nabazmeg, te se dolgoztál még ilyen helyen!
hét óra állás? picsafüst, bemelegítés.
sültkrumpli meg csirkeszag? a gyorséttermesek nem mosakodnak és mosnak?
pattanások? mivan???

érdekes mód a munkabér meg sincs említve. pláne nem egy nyugateurópai gyorskajáldáé.

hülye.
foscikk, netszégyene.

Tau Ceti 2014.08.06. 17:47:16

Off: Utolsó gif miből van?

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.08.06. 17:48:57

@paráznabillegető: Ez egy az egyben átvett cuccnak tűnik, nem gáz az origo, index, 444 folyamatosan a buzzfeedről másol vagy vesz át cikkeket :D

Hajdú Peter 2014.08.06. 18:08:17

Bazzeg meg enni sem mennek be ilyen undorito helyekre, nemhogy dolgozni. Uristen mik vannak, beszaras.

Tempus-Anh 2014.08.06. 18:16:47

The so called junkfood...

zolij 2014.08.06. 18:18:57

@Tau Ceti: Könnyű nőcske (Easy A)

Túrós (törölt) 2014.08.06. 18:25:01

Mit nem mond, szar ilyen helyen dolgozni...
Még szerencse hogy lehet válogatni és ezek után mindenki megy majs 4 órás nettó 250k-s melóhelyre ahol légkondis szobában netezik.

32FNewYork 2014.08.06. 18:36:22

Nekem olyan munkahelyem van, ahová nem kell bejárni, semmit sem kell csinálni, csak utalnak nettó 2000€. De hamarosan írok egy posztot, hogy már nagyon utálom. Ugyanaz, mint a Mekiben. Néha állok, meg a világban a testszag meg a pattanás. Igaz, akár le is fekhetek. De az uncsi.

letmetellyousomething 2014.08.06. 18:44:49

Ez a cikk még csak a felszint kapargatja de sok helyen nagyonis igaza van.Én Pizzériában dolgoztam.közel 2 évet.úgy érzem mintha 20-at öregedtem volna.hadd meséljek egy kicsit.A vendéglátás az minden munkát legalja..a rabszolgamunka kifejezéssel talán körbetudom irni.Amit lelirok az mind igaz és velem megtörtént...már nem dolgozom vendéglátásban hálisten.és többé nem is akarok...

Állás: 7óra?ja persze inkább 15.én 14-15órás műszakokban dolgoztam.a lábfájásra meg mehetett a fájdalomcsillapitó.ilyen-olyan visszérgyógyszer stb.mellesleg 24évesvagyok...

Szabadság:sose volt.mindenki más ment nyaralni,én mikor kértem egy szabad vasárnapot úgy hogy előtte 9et elvittem úgy leüvöltöttek hogy csak na..amugy nem "szabad"-"szabad" vasárnap hanem hogy előtte szombaton dolgozok 15 órát vagy péntek és szombat egészbe 15órát.igy lehetett kérni esetleg...más kollegáimnak szinte minden vasárnapuk szabad volt én meg 1x kértem..ennyit erről is..

Ebédidő: Hát ja.kezdem azzal hogy ahol én voltam ott kinyitottunk kb 11kor és megállás nélkül szólt a telefon.úgylátszik a városban ahol élek senki sem főz otthon ebédet.van még a vedéglátásban ismert esti roham.akkor is az egész város egy megadott időpontban bombatámadás szerűen megjelenik.mindenki egyszerre akar enni mindent és gyorsan persze...Dolgozók részéről olyan hogy ebédidő..hmm.miaz?a kedves vendég minidg épp akkor akar enni valamit amikor te épp nekiállnál ennni a 15órás műszakodban...akkor eszel amikor tudsz...kapkodva,rohanva,állva..én kb 10kilót fogytam mert az esetek 95%ban vagy este 6kor ettem először(reggel 8 óta) vagy akkor mikor hazaértem és volt időm leülni és enni valamit ha épp nem aludtam el ülve.. jah arrol meg nem is beszélve mikor a munkaadó abba is beleköt ha éppen enni merészelsz..vagy megállsz 3 perce inni egy kávét..

Átlagos vevő:hát én nem sok ilyennel találkoztam.vendéglátásban inkább a böszme,bunkó,paraszt oldala mutatkozik meg az embernek...mikor 20 percet nem bir várni 1 pizzára...könyörgöm..annak meg kell sülnie...vagy mikor a telefonban rendel 7 pizzát és megkérdi hogy kiér e a város másik felébe 20 perc alatt..és mikor mondom h nem mert akkkor úgy elküld az anyámba mint a huzat.vagy mikor kivan irva a nyitvatartás de ö bejön reggel és pizzát akar elvinni..látja hogy sötét van..nincs pultkos kolléga,a pizzatészta még pörög a dagasztóban..és mikor mondom hogy nincs,nem vagyunk nyitva akkor jön az érthetetlen arckifejezés..nah az ilyenek szivnak le agyilag...

Testszag:igen.állandoan,olaj,zsir,sültkrumpli és füstszagod van ha ilyen helyen dolgozol

Étlap:Néha nemtudom minek mert sokszor az kéne nekik ami nincs rajta
Pénztáros: a fent leirt dolgok totál ráillenek
Pattanás:szintén igaz..egésznap zsirgőzben állsz..
Friss kaja:persze..ezis igaz..hányszor de hányszor vissza kellett tennem a 2-3órás sültkrumplit és eladni..ha meglátja a főnök hogy kidobod..fuss amerre látsz

Ja és akkor még nem is emlitette a cikk a bejelentést például..vagy be sem jelentenek..vagy bejelentenek 4órásra miközben dolgozol 14-15-öt
Vagy például hogy az étvágyad is elmegy mindentől a folyamatos gőzben,zsirszagban állástól és hogy a nap felét hányingerrel dolgozod végig..
A Melegről ne is beszéljünk..ahol én dolgoztam ott cirka 70fok volt nyáron..nem viccelek..embertpróbáló elviselni ilyenkor a 310fokos pizzasütőt nyitogatni,állni a fritőz mellet és beszivni az égett oljaszagot és a többi..én jégakkuval a nyakamon dolgoztam tavaly nyáron..úgy 1 fokkal elviselhetőbb volt

Igen hát a fizetésről nem esik szó..nemtudom konkrétan mennyit ad egy McDonald vagy egy Burgerking..elvileg a vendéglátás a legroszabbul fizetett ág..én egy kicsivel az átlag felett kerestem..mindezt zsebbe..és szaros 4órára voltam bejelentve és a belemet is kidolgoztam az én szarházi főnökömnek aki amig mi a 70fokos konyhában döglöttünk a balatonon áztatta magát és néha ránktelefonált hogy csináljuk e a munkánkat?...
Ennyi..én amit Leirtam az mind IGAZ..ha néhány ember elolvassa és igy megkiméli magát ettől a munkától annak örülök.élete legrosszabb döntése volt hogy elkezdtem az egykori munkahelyemen dolgozni....

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.08.06. 18:46:16

Diákként pedig jó buli ott dolgozni, én 4.5 évet lenyomtam amíg technikusképzőkbe jártam, illetve ebből egy évet, amikor lövésem sem volt, mit szeretnék kezdeni magammal.

Szerencsére egy év után olyan étterembe kerültem, ahol volt lehetőség előre lépkedni a képzeletbeli létrán, egy idő után lekerült a sapka és fehér ing "varázsolódott" fel. Persze szívás volt minden reggel 8-tól f4-ig tanulni, majd 16-tól 22-ig dolgozni hétköznap is, hétvégén 8 órákat dolgozni, de szerintem több szempontból is megérte. Az első: nem voltam rászorulva a szüleimre anyagilag (pedig nem voltunk szegények, képzeletbeli középosztály, szóval igazándiból nem lett volna rá szükség), a második: megtanultam hamar, mennyit ér a pénz, a harmadik: megtanultam "gyerekfejjel" felnőttként gondolkodni.

A pontokhoz pro és kontra:
Állás: állni nem fogsz, mert egész nap rohangászol. Ha nem kell rohangálni, akkor támaszkodsz, mert ülni az ebédedet leszámítva nem fogsz tudni. Cserébe 34 évesen is izmosak a lábaim, pedig nem is sportolók már semmit. És soha nem fogsz tudni úgy elhízni, mint a képen látható emberek.

Drive, vagy "Kiadó": oda azok kerülnek többnyire, akik már valamennyire tapasztaltak. Mivel van kihordási sorrend és a monitor segít abban, hogy mivel kezd (shake, üdítő, saláta, szendvics, burgonya, fagyi) illetve az étterem is így van felépítve, nagyon nem tudod elrontani. Ha sokat kiadózol, akkor simán fejben tudsz tartani 2-3 rendelést is, javul a rövidtávú memóriád. Driven ráadásul kevesebb a paraszt, mint az étteremben, jó szórakozás ott dolgozni.

Szabadság: december 24.-n a McDo-k délután kettőkor zárnak. Ilyenkor alig tudtunk bezárni, mert mindenki még akart valamit zabálni a szenteste előtt, amikor amúgy sem szoktak keveset enni. 26.-n reggel (tehát karácsony másnapján) már 10:00-kor sorban állnak, hogy HAPPY MEAL-t vegyenek a gyerekének. Karácsony másnapján!

Ebédidő: nem lenne egy étteremben sem gond, ha nem mindig a kibaszott produktívitás lenne minden műszakvezető és étteremvezető szeme előtt a legfontosabb mérőszám. Ez az arány megmutatja, hogy az adott órában mekkora személyzetre mennyi kiszolgálás jut. Volt, amikor 12-s volt ez a mérőszám esténként, magyarul kevés embernek kellett dolgoznia és sok embert kiszolgálnia, mert muszáj volt hazaküldeni valakit a két órával korábbi alacsony prod miatt, de valami miatt hirtelen sokan lettek (pl bejött egy busz este kilenckor). Reggel ugyanez: 6-11 között kevés ember jár mcdoba, de muszáj embert bent tartani (drive 2 ember, konyha 1-2 ember, kassza 1-2 ember és lobbyba kasszából járnak ki takarítani), emiatt szar a délelőtti prod, kevés embert osztanak be. Viszont olyat meg nem nagyon találsz, aki 11-19 között - amikor a legnagyobb a hajtás - akar dolgozni, reggelre nem hívhatsz be ember, a délutános meg vagy 14-re vagy 16-ra jön be, mint diák..

Happy meal: a mcdo-ban a legfontosabb vásárlók a gyerekek. A felnőttek csak arra kellenek a cégnek, hogy kifizessék a gyerekek kívánságait. Nemvicc, tényleg a gyerekek a legfontosabb váráslói a mcdonak. Ha elfogyott a happy meal (ez a kódja a játéknak) akkor a szomszéd kasszából kérsz. Szívás csak akkor van, amikor kisöprés van és egyszerre van 6-8 fajta játék korábbi promóciokból és a gyerek nem tudja melyiket válassza, mögötte meg állnak százan vagy áll a drive, mert keresgélni kell a kék szart, mert a piros nem jó vagy amikor naponta 1000x kell elmondani milyen játékok vannak.

Átlagos vevő: a mcdo ritkán emel árat, nem szoktak hisztizni az árak miatt, ez konkrétan egy hülyeség. Az átlagos vevővel nincs baj, a probléma azokkal van, akik szeretik az átlagos ott dolgozókat semmibe - nem emberszámba - venni. Pedig az átlagos ott dolgozók többsége - főleg délután, a diákok - egyetemre vagy főiskolára jár, valószínűleg többre fogja vinni, mint a vele bunkózó. Délelőtt meg lasszóval kell embert fogni, ott előfordulhat, hogy kicsit érdekes emberekkel fogsz találkozni egy mcdoban, kivéve nyáron, amikor tele van "nyárisokkal" akik többnyire full bénák :)

Tesztszag: kevés emberrel dolgoztam együtt, aki büdös volt. Aki az volt, azt hazaküldtem vagy elküldtem zuhanyozni esetleg kiküldtem a lobbyba, hogy én ne érezzem a szagát :) Sajnos kajaszagú leszel, pedig odabent nagyon komoly légtechnika van beépítve, de amikor a grill nyit akkor óhatatlan hogy kicsapjon a zsírgőz, illetve amikor még én is nyáris voltam, egy hétig csak krumplis sütöttem, azóta utálom a zsír vagy az olaj szagát, és egy évben egyszer eszem csak sültkrumplit..

Étlap: szerintem informatív, az emberek 100%-a meg szokta kérdezni mit kellene látnia a képen ha új termék van fent, maximum elsőre nem kóstolja meg.

Pénztáros: ha pörög a műszak, akkor nincs időd várni a műszak végét. Ha egy minimálisan is szereted az embereket, akkor nem úgy állsz a dolgokhoz, csak alig várod hogy vége legyen. Amikor már fehér ingben rohangáltam rengeteg apró szívességet tettem meg az embereknek, mindenki hálás volt érte, nekem nem került semmibe, fillérekbe került az étteremnek, de...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.08.06. 18:51:18

.. de szerintem utána ezerszeres hasznot termelt vissza. Nem vagyok vendéglátós, de szerintem egy jó étteremben csinálnak hasonlókat, hogy 5 forint haszonról lemondanak azért, hogy utána még 3x is visszamenj oda fogyasztani.

Pattanás: amíg muszáj volt a rózsaszín napellenzős sapkát hordani sajnos nálam is előfordult párszor, egy megoldás volt rá, rendszeresen arcot kell mosni (ha már úgyis félóránként kézmosás kötelező, az arcmosás is simán belefér ebbe). Ha lemosod a zsírt az arcodról, nincs pattanás. Ha igénytelen vagy, akkor meg úgyis mindegy, hogy van-e még két extra pattanásod vagy nincs.

Fresh food: nincs kihűlt sültkrumpli, mert mindig melegen van tartva. Emiatt inkább kiszárad.. Ha ilyen régebbi krumplit akarsz újrasütni, akkor nagyjából a harmadára esik össze a térfogata és olyan lesz az állaga, mint a ropinak. Kipróbáltam direkt.. Emiatt amúgy nem fog üvölteni veled senki ha várni kell a krumplira, mert 3:30 - 3:40 perc alatt megsül úgyis, maximum éjjel vársz rá sokat vagy este, amikor mindig csak ennyit sütnek le, hogy friss legyen.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.08.06. 19:01:49

@letmetellyousomething: én mcdoban iskolaszövetkezetes voltam, korrekten mindig kifizettek, a folyamatos jó-kiemelkedő értékelések miatt és a diákokra vonatkozó kedvező adósáv miatt 2002-ben nyáron, állandó éjszakás managerként 120e nettó körül vittem haza. Az étteremvezetőm, aki diplomás volt, kb ennyit vagy kevesebbet keresett. Nem is nézték egy idő után a ténykedésemet jó szemmel, "sajnos" véget ért a jó világ 2002 nyarán, bár úgyis mentem vissza tanulni.

Nálunk semmi olyan nem volt, amiket Te leírtál, talán ezért is éri meg multinál dolgozni, nem pedig magyar tulajdonú minimálbéres4órárabejelentünk16órátdolgozoléskussoljhabajbannemtetszikellehetmenni kft-ben.

Scagnetti 2014.08.06. 19:16:36

A szar fizetést is odaírtam volna.

letmetellyousomething 2014.08.06. 19:40:44

@gergo: Jah hát Nekem azok után amiket átéltem valahogy nem igazán tudom elhinni hogy ilyen helyen jó dolgozni.mult héten voltam egy másik városban és láttam a Mc-ben hogy felvétel van de valahogy konyhára én ha lehet soha többet...
Arrol meg annyit hogy én kisvárosban élek...nincs sok munkalehetőség multi meg még annyise...oda jelentkeztem ahova csak tudtam és pont ez sikerült..mások is dolgoznak sajnos ilyeneknél mert kell a pénz
Erre meg nem akartam kitérni de én 140-et kerestem 1 hónapban.. de sok más étteremben hallod hogy 90et kapnak..kellett a pénz azért hajtottam..ennyi

odamondó 2014.08.06. 19:57:45

fresh food meg gyorsétterem megemlítése már magasan értékeli a cikket.

Nulla volt az egész. Amúgy a legtöbb munkahelyről lehetne hasonló szart írni...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2014.08.06. 19:58:55

@gergo: jó ez a kihozási sorrend.... csak felolvad a shake mire a többi szart kihozod, főleg ha mondjuk várni kell 8 percet a pitére... az elengedett pár forintokról meg annyit, hogy majd levonják a kasszásoktól... és ne felejtsük el megemlíteni az éjszakás drive-al rendelkező éttermeket is, mikor 2 ember viszi a komplett szar, hogy konyházik, drive-ozik és még reggel hatig full ki kell pucolni a komplett éttermet konyhástól és tuti hogy nem lesz kész, akkor "kötelező" az ingyenmunka míg kész nem vagy, vagy lapát azonnal, miközben az éjszakás manager passziánszozik a pénztárban vagy a neten cicázik valakivel... és még ragozhatnám...

mihály nyilas 2014.08.06. 20:01:34

qrva érdekes, itt senki nem mekizik meg gyorskajál, mégis évente nő a bevételük az összesnek. Ja, és én se járok ilyen szarokba hehe... a 180 kilóm miatt már nem férek be a zajtón....

mihály nyilas 2014.08.06. 20:03:26

ui.: ja ósanos-teszkós-aldis-lidlis pénztáros meló az smafu? az márszart sem ér, mint bástyaelvtárs?

wowerman 2014.08.06. 20:22:35

@Tempus-Anh: Ez a fast food. Ami nem feltétlenül junk food. Azt ugyanúgy lehet otthon is csinálni. Gyorsétteremben is lehet egészségesebb meg egészségtelenebb kaja.

wowerman 2014.08.06. 20:28:21

Egyébként igen, ezt tuti átvették, plusz tuti nem egy (magyarországi) Mekiről írták mert kb a fele bullshit. Amúgy imádom hogy a fikázók fele nem enne gyorsétteremben, de eszi a szarokat a gyrososokban meg a hamburgerezőkben, meg a balatoni lángosozókban... Hát ahhoz egészségükre, én ott nem ennék

Túrós (törölt) 2014.08.06. 20:37:28

nem értem amúgy hogy mi a cikk célja
mert akinek nem jut jobb annak úgyis muszáj? vagy netán valami haza anti Mcdonalds mozgalmat szerveznek tömeges sztrájkkal? Na az jobban hangzana

Bicepsz Elek 2014.08.06. 20:57:13

@letmetellyousomething:
Az eletben sajnos "mocskos kompromisszumokat" kell kotni.
Ahogy a mondas tartja:
"Hogy hol kezded az eletedet az a "szuleid hibaja", hogy hol vegzed, az a tied!"
Mindenesetre senki se higgye el a "legnagyobb fonok is a postazoban/Mc Donaldsban stb kezdte dumakat!!! Sokkal inkabb az volt, hogy gyorsan otthagytak azt, amiben nem volt eleg penz es izgalom, masreszt "loptak, csaltak, hazudtak-pl. Steve Jobs az IBM tol lopott, Bill Gates meg tole es igy tovabb..".
Lehet sz.r melot csinalni, de nem szabad sz.r meloban leragadni vagy sz.r melobol sz.r meloba menni. Meg aldozni kell: eveket kenyeren es vizen es kitartani(Napoleon, Dolfi bacsi, Lenin, Sztalin, Bill Gates, Stleve Jobs stb stb. wvekig pangott, de kozben dolgozott a remenytelennek tuno jovojen!!!).

dönciii 2014.08.06. 21:37:55

@RosszQtya: hogy én mennyire átérzem a szavaidat és véletlenül sem azért, mert 2 hete ezzel szopok, haza tudtam menni időben mindig :)))
egyébként a gyorsétterem (szerintem mindegy melyikről van szó, nekem az arany M-mel van tapasztalatom, nem kevés) öl, butít és nyomorba dönt, mert azon kívül, hogy rabszolga munkát végeztetnek és közlik velünk, hogy bizonyos poszt alatt konkrétan nem számítunk embernek (igen, ezt nekem egyszer így megmondták :D), nincs beleszólásunk semmibe, a szociálisan túlérzékeny embereket kikészíti, az erősebbeket meg csak jobban ösztökéli arra, hogy megutáljon a világon mindenkit.
de amúgy:
végigállok 12 órát, nincs ezzel bajom - majd biztosan 10-20 év múlva lesz, hiszen fiatal vagyok, bírom
drive thru - tirpák türelmetlen idióták, akik úgy gondolják, hogy ha ráfekszenek a dudára, akkor gyorsabbak leszünk, mert az a varázsszó. de a legjobb dolog az ablak, amit bármelyik parasztra nyugodt szívvel csukok rá, ne az én lelki világomat tegyék tönkre inkább
szabadság? az mi? mint diák, nekem az nem jó, ráadásul olyan helyzetben vagyok, hogy könyörögnöm kell +1 szabadnapért (a hétvége fogalmát meg már rég nem ismerem)
ebédidő - szerencsére hónapok óta nem dolgozom ilyenkor, de a vacsoraidő is hasonlóan fantasztikus, főleg hétvégén, amikor a már buliba indulók is jönnek (főleg a helyi janik, akik 15-16 évesen nagynak gondolják magukat..)
happy meal - "Kérek egy happy mealt... MILYEN JÁTÉK VAN HOZZÁ, A GYEREKNEK MUSZÁJ?!" kill it with fire...
az átlagos vevővel nincs bajom, vannak törzsvendégeim, akikről tudom, mit esznek, hogy esznek, velük jó érzés foglalkozni, mert nem taplók és néha nekem is jól esik, ha normális kommunikációba elegyedhetek valakivel
testszag - nos, a múltkor elromlott a légkondink, persze odakint 35 fok volt, bent 44 (mértük), ragadós póló, + harisnya, mivel lyukas a nadrágom... csak 3x zuhanyoztam le műszakban és még mindig büdös voltam, szóval aki ilyen tényezők mellett is illatozik, az előtt megemelem a kalapom (nincs ilyen ember, elárulom)
menütábla - igen, ott virít az ára, de azért kérdezd meg, mennyibe kerül. és igen, ha nincsen kiírva SEHOVA, akkor valószínűleg nem kapható.
a pénztáros olyan ember, aki szerintem naponta 30x annyi baromságot visel el, mint egy átlag ember... ja, és külön szeretem, amikor a horribilis árakért engem tesznek felelőssé :D
de ezeket lehetne még sorolni ennél sokkal hosszabban, de az nem vág ide. ezt is csak azért írtam ide, mert kényszert éreztem rá.

wowerman 2014.08.06. 21:47:12

@Bicepsz Elek: "Sokkal inkabb az volt, hogy gyorsan otthagytak azt, amiben nem volt eleg penz es izgalom, masreszt "loptak, csaltak, hazudtak-pl. Steve Jobs az IBM tol lopott, Bill Gates meg tole es igy tovabb..".
Lehet sz.r melot csinalni, de nem szabad sz.r meloban leragadni vagy sz.r melobol sz.r meloba menni. Meg aldozni kell: eveket kenyeren es vizen es kitartani(Napoleon, Dolfi bacsi, Lenin, Sztalin, Bill Gates, Stleve Jobs stb stb. wvekig pangott, de kozben dolgozott a remenytelennek tuno jovojen!!!)." ezt a bullshitet honnan vetted? mintha valami motivációs könyvből lenne.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.08.06. 22:04:32

@RosszQtya: szerintem ne ragozz, ha alapveto dolgokkal sem vagy tisztaban. Shake -20 fokon kerul csapolasra, nem olvad az olyan konnyen, nem viccbol kell azzal kezdeni, faszan hoszigetel a pohar. Ha nincs lesutve pite, akkor vagy sutni kell idoben vagy 8percet var a vendeg. Sehol sem irtam, hogy elengedtem forintokat, OMG. A hianyt ha valaki nem tud a penzzel banni, le kell vonni. Mar 20 evvel ezelott is kiirta a rendszer mennyit kell visszaadni, ha valaki hulye az fizessen es dolgozzon aznap ingyen. Ejszakas melo: bizony, ez ilyen. Ha nem vegzel, akkor sajnos addig kell melozni, amig kesz nem vagy. Amikor oktato treningen voltam, az elso konyha-ejszaka utan en is reggel hetkor mentem haza, ezert kell konyhai elozarni, olvasd el a"nagykonyvben". Managerkent anno shake-fagyi gepet is minden nap szet kellett szednem, rendberakni a frontot, 22-01 kozott kiadozni, utana gep mosas-fertotlenites-primeolas, salatazas es hajnali ottol konyha-kiado, bar az mar nyugis volt. Amiota mar nincs napi gep szetszedes, azota egy fokkal konnyebb, azt csak ket hetente szedtem szet, mert mas nem merte.
Kurvara nem passzianszozott es cicazott senki sem.

Tudományos libsizmus 2014.08.06. 22:55:42

Ki a faszom megy el gyorsétterembe gályázni?

Tudományos libsizmus 2014.08.06. 23:05:50

@letmetellyousomething:
"vendéglátásban inkább a böszme,bunkó,paraszt oldala mutatkozik meg az embernek..."

Így van. Az embernek néha az az érzése, hogy a vendéglátóipar (meg a taxisok) az a szakma, amely mágnesként vonzza magához a világ legnagyobb gyökereit:)

wowerman 2014.08.06. 23:42:12

@Tudományos libsizmus: igen. a vásárlók személyében.

wowerman 2014.08.06. 23:48:47

@gergo: Azért, nem ugyanaz a manager meg a műszakvezető. Oké hogy te voltál manager de az még nem egy akkora dolog, és annak is rendesen kell dolgoznia. Meg nyilván sokszor a müszi is kasszázik, drive-ozik vagy a konyhában tesz-vesz, akár az étteremvezető is. De nyilván olyan típusú mekis müszi/vezető is van aki csak ül az irodában és netezik, ez emberfüggő. Nyilván nem látsz bele az ország összes mekijébe/burger kingbe/KFC-be. (akinek írtál meg nyilván összekeverte a manager és a műszakvezető szavakat).

wowerman 2014.08.06. 23:53:22

@letmetellyousomething: Ez van, szar helyen voltál. A mekiben ez így néz ki: 8 órát dolgozol, 8ra vagy bejelentve. Próbaidő után béremelés és cafeteria. Aki összeállítja a beosztást általában meghallgatja és teljesíti a kéréseket, legyen az szabadság vagy szabadnap (ergo a héten ledolgozandó 5 nap átrendezése). Én egyetlen pattanásos embert nem látok a melóhelyen, pedig van aki több mint 10 éve ott van. A szabályokat betartják, mind tisztaság, mind eltarthatóság szempontjából, és nem csak azért mert bármikor bekaphatnak egy ellenőrzést. Szóval ez a különbség a magyar kkv meg a gyűlölt gonosz multik között.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.07. 10:08:07

azért még mindig könnyebb, mint egész nap betonozni vagy forró aszfaltot rakni, a 40 fokban, nem?

biododírium 2014.08.07. 11:03:48

Én is írhatnék egy ilyen listát, pedig messze kényelmesebb munkát végzek és kulturáltabb környezetben dolgozom.

DE

azt rühellem, hogy itthon nem kötelező egyik gyorsétteremben sem a vékony kis átlátszó nylonkesztyű használata az ott dolgozóknak. Több országban ez alap.

És rohadtul hányingerkeltő, ahogy a pulttól látod, ahogy összedobják a hamburgereiket az orrtörölt, farokvakart kezükkel.
Jó étvágyat mindenkinek.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.08.07. 11:10:53

Ezért kell tanulni, szakmát, nyelveket. Nem faszbukon lógni, diszkópatkánykodni.

diszkriminans (törölt) 2014.08.07. 11:11:54

@mihály nyilas:
Én például van hogy eszek mekis kaját, évente pár alkalommal, ez általában éjszakai, hajlani órákban italozás, buli után, közben, vagy nappal ha közel vagyok egy ilyen gyorsétteremhez és gyorsan magamba kell tömnöm valamit, ilyenkor viszont ha nagy sort látok, automatikusan más megoldást keresek.

Azt mondjuk soha el nem tudtam képzelni, hogyan lehet mekis kajától elhízni, én nem keresek rosszul, de rámenne a gatyám is, ha csak annyit mekis kajából fogyasztanék, amennyi a kalóriaigényem... Persze az tök más, ha a gyerek kiharcolja a normál kaja mellé még a mekis menüt is a proli szülőknél.

diszkriminans (törölt) 2014.08.07. 11:12:58

Mondjuk a posztból azért lejön, hogy a legtöbb probléma a sok vendéggel van. Az lenne a legjobb, ha nem lennének, ugye? Vagy mégsem?

Dr_utcai_arcos 2014.08.07. 11:21:14

@letmetellyousomething: "ahol én voltam ott kinyitottunk kb 11kor " "minidg épp akkor akar enni valamit amikor te épp nekiállnál ennni a 15órás műszakodban" Ezt mindenképpen szabadalmaztasd.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.07. 11:41:04

@diszkriminans: találkoztam már olyan TANÁRral akinek a szájából elhangzott:
"jó ez a munka csak gyerekek ne lennének."

abw 2014.08.07. 12:03:35

Milyen igényes író, aki ezt a mondatot hagyja live-ba menni:
"Mit jelent Neked: Tök jó lehetőség, még a kocsiból sem kell kiszálni például esőben."?
És ez nem egy komment, ez egy cikk. geeez.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2014.08.07. 14:52:05

@Túrós:
Semmi. Ez nem cikk, hanem egy valahonnan elcsent már eleve sem túl szellemes iromány gyenge fordítása sajátos helyesírással.

A cím helyesen: 11 ok, hogy miért ne dolgozz!

Minden munka nehézségekkel jár. A "szerzőt" olyan fiatalnak gondolom, aki még nem sokat dolgozott.

TurboRudi 2014.08.07. 16:00:02

En domino´s-ban meloztam, Angliaban, az egy fokkal jobb, mert az csak take out es nem legelnek ott az emberek. Raadasul driver voltam, ami nyugis. Ha nincs melo, az ember dobozokat hajtogat, amugy meg egesz nap autoztam. Az alapanyagok jok es minden manager figyeli a szav idot. Amikor lejar, viszi haza mindenki a cuccot. Szinte minden nap pizzat kajaltam, arra kulon nem is nagyon koltottem, vittem haza a store-bol. Ha volt valami, ami kifuto cucc, azt is mi termeltuk be. Egy rakat diplomas magyar kollegam volt, en jol elvoltam. Mekiben azert mondjuk nem dolgoznek.

Macropus Rufus 2014.08.07. 16:14:02

két régi span is étteremben dolgozott. Az egyik felszolgáló volt a másik szakács. Munka után, amikor összeröffentünk 1-2 (3-4-5-6) sörre, simán megmondtuk az az napi menüt a szaguk alapján. Ez nem gyorskajálda függő, hanem étterem függő dolog.

"Amusing · mastercomp.info/ 2014.08.06. 17:35:49
@maxval, a gondolkodó birca:
Én spec szeretek dolgozni...
igaz mekibe tuti utlánék"
a cikk NEM a mekiről szólt, hanem a gyorskajáldákról. Ez akrámi lehet. KFC, Burger, Mc... bármi, ami a gyorskajálda.

Egyébként én is tapasztaltam az idióta vevőt. A bécsi úti Burgerben voltam, amikor valami HP bejött, hogy ő már 10 perce megrendelte a kajáját és azóta várja a csirkeszárnyat. Az illető a drive thru-ba bent és 10 perce várja a kajáját. Okés, lehet, hogy egy gyorsétteremben 10 perc az már hatalmas idő, de a stílusa olyan volt, hogy simán odabasztam volna az orcájára. Ha valakinek olyan marha sietős a dolga, akkor elöbb is lehet indúlni, és nem úgy kalkulálni, hogy délben eszek egyet aztán megyek tovább. Délben baromi sokan vannak arra felé(is). Ez meg ott mondta a magáét. Megjegyzem: mindenki kiröhögte a pattogós HP-t. Menjen az ilyen a picsába.
Én nekem is volt hasonló tapasztalatom, ezért nem állok be a vassal. Simán bemegyek, elvitelre kérem és hamarabb készen van minden mint ha a kocsival áldogálnék ott. Ez ilyen 1xü. Na de ehhez ki kell szálnom a kocsiból, és szerintem sok elkényelmesedett egyorrúnak ez már komoly testmozgást jelent, ami nem megengedhető.

Gerilgfx 2014.08.07. 16:16:16

hát érteni kellene a terméklétrehozáshoz, a létrehozott termék forgalomba hozatalához, az üzlethez, a piachoz, a kapitalizmushoz, a kereslethez, a kínálathoz.

emellett érteni kellene valamit a saját szakmához is. jambikus pentameterben fel tud valaki sorolni egy szakkönyvet, az nem hozzáértés. miféle jogcímen vár el akárki is ,,jobb munkahelyet''? mire fel? egy szeget nem bír beverni a falba. örüljön neki az átlagember, hogy nem döglik éhen.

az a baj, hogy nem bulizni kellett volna életetek első 20-30 évében, és akkor nem egy imperialista nagyvállalatnál kellene napi 12 órában darálni a szart.

ordasbacsi 2014.08.08. 09:54:42

Fogjátok már fel, hogy mindenki nem lehet ügyvéd vagy biológus,-mint ahogy gyorsétteremben sem dolgozhat mindenki.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.08.08. 10:24:45

@wowerman: nálunk éjszaka műszakvezető-managerek voltak, mert mindent a manager nyakába toltak. A műszakvezető csinálta a leltárt, a kasszákat és a zárást, papírmunkával eltelt mind a 8 órája.

És ezen felül a tréning-koordinálást is a nyakamba varrták, írhattam a szabadidőmben a beosztást..

De szerencsére továbbtanultam, így elég félévente egyszer mcdo közelébe járni, ha éppen nagyon nem tudunk már sehol sem kajálni.
süti beállítások módosítása