Minden, amit 50 felet tudni érdemes

Silver Fox

Top 10 legjobban fizető fizikai munka a világban, nem csak fiúknak

2015. január 13. - nagymenő

Ne tévesszen meg senkit, a fizikai munka nem azt jelenti, hogy kemény kétkezi munkát kell végezni, és tanulni nem szükséges. Ezekhez az állásokhoz előbb tanulni kell, nem ritkán főiskolán vagy egyetemen. Ez egy amerikai gyűjtés, de magyar szakemberek számára ugyanúgy elérhető állások. Magyarországon is!

A lista élén a liftépítő – nem szerelő!

ma1.jpg

Alapvetően gépészmérnöki és építőmérnöki végzettség kell hozzá. Nem veszélytelen munka, különösen New York felhőkarcolóiban nem.

Az átlag órabér: 9546 Ft

Nagyfeszültségű elektromos hálózat építő és karbantartó

ma2.jpg

Mérnöki végzettség ide is kell. Ajánlott azoknak, akik szeretik az elektromosságot és  gyermekkorukban csodálattal nézték a villámokat.

Az átlagos órabér: 8561 Ft

Árufuvarozási ellenőr

ma3_1.jpg

Ez a szakma nagyon komplex jogszabályi ismeretet igényel. Nem kell hozzá jogi diploma vagy közgazdasági egyetem, de a könyvelést át kell látni.

Az átlagos órabér: 8537 Ft

Olajipari és gázipari operátor

ma4_1.jpg

Veszélyes szakma ez is, különösen akkor, ha baj van. 

Az átlag órabér: 7827 Ft

Nagyfeszűltségű kábelszerelők

ma5.jpg

Csak azoknak akik úgy szeretnek a magasban dolgozni, hogy közben vibrál körülöttük a feszültség. 30 m magasság alatt alig akad munka. De ezt is jól megfizetik.

Az átlag órabér: 7715 Ft

Irány a magasból a föld alá

ma6.jpg

A BKV földalatti vaskerekűinek vezérlőit nagyon jól megfizetik.... a világban.

Az átlagos órabérük: 7711 Ft

És akkor most lehet egy picit irigykedni. Sokan azt gondolják, hogy az ipari búvárkodás csupa élmény. Lehet az is, ha nem átláthatatlan és 1 fokos a víz. A karibi térségben hajóroncsok után kutatni romantikus, de nem is ott lehet jó pénzt keresni.

ma7.jpg

Ipari merülés átlagos óradíja: 7611 Ft

A fúrótornyok munkalehetőségeiről már sokat beszéltünk. Jól fizet, elég veszélyes és rettentően unalmas. A legjobb pénzeket Alaszka térségében fizetik, ott legalább még hideg is van.

ma8.jpg

Az átlagos órabér: 7600 Ft

A 9. helyezett egy igazi kakukktojás. Lényegében fűtésszerelő, csak kicsit nagyobb léptékben. Ipari rendszerek kialakítása, beüzemelése és karbantartása. Alap a gépészmérnöki végzettség.

ma9.jpg

Az átlagos órabér: 7352 Ft

És a 10.! Repülőgépszerelő.

ma10.jpg

Ez egyetemi végzettséget igényel, egészen biztosan. Magyarországon a Műszaki Egyetemen van ilyen képzés. Akik elvégzik, itthon is találnak maguknak munkát, ahogy a világ bármely pontján.

Az átlagos órabér: 7074 Ft

Az itt felsorolt órabérek természetesen tájékoztató jellegűek és nettóban értendőek. Az összehasonlíthatóság kedéért  tettük az állások mellé. A juttatások és egyébb mellékesen itt nincsenek felsorolva.

A bejegyzés trackback címe:

https://silverfox.blog.hu/api/trackback/id/tr197067237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.01.14. 12:06:22

Az átlagos magyar mosógépszerelő, aki 5 rongyért jön ki, majd egy felesleges alkatrészt kicserél 15 ezerért, amiből 12 a haszna, majd 8 rongyos munkadíjat számol fel, és összesen vagy másfél órát szöszölt, azt is csak azért, hogy ne legyen feltűnő, hogy tíz perc alatt végez, na ő sokkal jobban keres, mint az itteni listavezető.

stonefort2 2015.01.14. 12:53:43

Téves megállapítások tömkelege. Egy sor felsorolt szakmához nem kell felsőfokú végzettség, pl. a repülőgép szerelőknek sincs egyetemi diplomája.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.01.14. 13:08:24

a búvároknak nem olyan a ruhájuk, hogy nem érzik a víz hőmérsékletét?
Ebben az esetben mindegy, hogy 1 fokos vagy 20 a víz. ;)

Hz 2015.01.14. 13:08:29

@shitgun:
Ja, meg a felét leadózza, autót tart fenn, szerszámot vesz, esetleg leírásokat stb.
Nem mondom hogy nem keres rajta, de azért ennyire nem rózsaszín a dolog.
Vagy ha igen, akkor mindenki mosógépszerelő lenne.

Hz 2015.01.14. 13:10:26

@doggfather:
Szárazruha olyan, de egy idő után abban is érzed, mert nem tudsz annyira aláöltözni.
Vagy igen, de akkor meg mozogni nem tudsz.
Plusz ugye ürítési problémák..ha pelenkázva vagy akkor sem lehetsz 3-4-5 óránál többet a víz alatt, feltéve hogy a légzőgáz kérdés megoldott.

Maegor 2015.01.14. 13:14:32

Repülögépszerelönek nem kell felsöfokú végzettség, mint ahogy a Müszaki Egyetemen sem repülögépszerelöket képeznek, hanem repülömérnököket.

zírónájn 2015.01.14. 13:41:49

Valami bibi van ezzel a listával mert legutóbb az autómat 18 ezerért szervizelték. 25 perc volt az egész, egy 2000 forintos alkatrészt cseréltek és minden a megkezdett óráért pedig 16000 ft-ot számláztak ki munkadíjnak. Győr, merci szalon, Pappas auto.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.01.14. 13:42:22

@Hz: és az ipari merülés eltart 5 órát?

2015.01.14. 13:48:45

@Hz: igen, mert olyan gyakran kapni számlát a bármilyen szerelőtől. Egy mosógépszerelőnek meg olyan sok speckó szerszám nem kell, szerintem nekem például mindenem megvan, ami a mosógép szereléséhez kellene, aztán elég messze állok a mosógépszereléstől, és nem vagyonokért vettem a kulcskészletet meg a csőfogót.

Fanyuvo 2015.01.14. 14:00:09

@shitgun: Az a baj, hogy rossz irányból közelíted meg a dolgot. Nem az alkatrész, vagy az idő a legdrágább, hanem az, hogy Ő tudja hova nyúljon. Nah az kerül sokba. De ez minden ilyen szakmában így van. Az autószerelőknél is.

2015.01.14. 14:08:37

@Fanyuvo: te közelítesz rossz felől. Én azokra, az egyébként jelentős többségben lévő szerelőkre utaltam, akik kivonulnak öt rongyért, tehát már kerestek 4 ropit a semmiért, aztán jellemzően átbasznak, például egy jól működő alkatrészt cserélnek ki, kihasználva, hogy neked fingod sincs a mosógép működését illetően (és így tényleg fontossá válik, hogy tudja hová nyúljon), ha cserélni kell valamit, gyakran kapsz használt alkatrészt, vagy a boltban 500 forintos elemet kiszámlázza 7500-ért, mert úgyse tudod mi az, és mennyibe kerül. Én erre gondoltam. Van olyan vizes ismerősöm, aki elmesélte ezeket a trükköket, ő például felmegy az öregasszonyhoz csaptelepet cserélni, közli hogy valami tömítés rossz, de épp van nála egy új (boltban 150, ő adja pár ezerért), bütyköl és sóhajtozik serényen egy órát (tíz perc lenne a művelet), majd szépen zsebreteszi az ezres jattot a nénitől, aki hálás, mert menetközben azon ájuldozott, hogy nem lesz itt víz évekig, de az ügyes szerelő mégis megoldotta.

Fanyuvo 2015.01.14. 14:16:33

Akkor te nem a szakmáról beszélsz, hanem egyszerű csalásról.
A kiszállást szerintem meg kell fizetni, ebben nem látok semmi kivetni valót. Pl munkatársam kizárta magát. Kihívta a mestert és 15.000 kért a műveletért úgy, hogy semmilyen alkatrészt nem kellett cserélni és 3 másodpercbe telt neki kinyitni a zárat. Tudta, hova nyúljon. Én erre gondoltam.
Amit a válaszod végén írsz azt meg gondold át a másik oldalról. Jön a szerelő 1 perc alatt javít. A megrendelő baromira nem akar majd annyit fizetni, hiszen csak 1 perces művelet volt, ezért alkalmazzák szerintem, azt amit te írtál.
Alkatrész árat meg nem szerencsés nézni. Én pl grafikus vagyok. Ha kell a munkámhoz egy fotó, amit megveszek 50 dollárért én se 50-ért fogom tovább adni.

Dr. Fred Edison 2015.01.14. 14:17:44

@zírónájn: Ugye nem gondolod, hogy azt a 16000 Ft-ot egy az egyben megkapja a szerelő. Másrészt a listában megadott órabérek szakmánként átlagolva vannak, nem jelenti hogy mindenki minimum ennyit keres, mint ahogy azt sem hogy senki nem keres ennél akár jóval többet.

Két dolgot nem értek viszont. Mitől fizikai munka a árufuvarozási ellenőr, és miért keres ennyit egy metróvezető.

Terror Dzsoni 2015.01.14. 14:26:39

Lehet hogy baromságot írok, de az alaszkai rákhalászat szerintem mindnél jobban fizet, mert egy idény alatt - 1-3 hónap - ezeknél többet visznek haza.

csorsza 2015.01.14. 14:42:50

@zírónájn: és szerinted azt a 16000 Ft-ot a szerelő tette el, igaz?
Egyébként meg, prémiumautónak a szervize is prémium árszínvonalon történik. Ruppótlanság Merci-tulajdonosként a márkaszerviz árain hőzöngeni. Vegyél használt Opelt, ha nem tetszik.

csorsza 2015.01.14. 14:43:46

@Terror Dzsoni: ha jó a szezon. És a rákhalászat nagyságrendekkel veszélyesebb meló.

2015.01.14. 14:51:00

@Fanyuvo: ez a csalás a szakma része. A szerszámtáskából előhúzott boltban 150 forintos tömítés kétezerért továbbadása nem haszonkulcs, hanem lopás. A kiszállással meg az a baj, hogy akkor lenne jogos elkérni a szokásos 3-5 ezrest, ha csak felmérésről, megbeszélésről, vagy lemondott munkáról lenne szó, ha már megtörténik a munkavégzés, akkor nem, a bolti eladónak sem adok 200-zal többet, mert bejár Rákosborzasztóról minden nap. Ez ilyen munka, nem irodában végezhető egyhelyben ülve. Védheted a mundért, de tény, hogy a szerelők túlnyomó többsége egyszerűen a lehúzásra játszik. Még egy példa: tavaly konvektort kellett cseréltetnem, a konvektort én vettem, én vittem haza, odaraktam a régi mellé húsz centire, jött a mester meg két tanulója, a két tanuló kicserélte a készüléket, addig a mesterrel elcsevegtem, nem volt 20 perc az egész, 18 ezret fizettem (kerekítve húszra, hogy ha legközelebb hívom, ne rakjon az utolsó helyre és várhassak két hetet), számlát gondolhatod mennyit kaptam. Ez a duplája fenti lista nyertesének, mert gondolom a tanulók ebből max a jattot kapták. Nem sajnálom tőle, csak akkor ne sirassuk már a szakikat, és ne állítsuk, hogy nem feketéznek, suskusolnak.

2015.01.14. 14:54:40

@shitgun: @Már meging egy nick: De az csak akkor igaz, ha a kiszállás neki nem kerül semmibe, vagyis a furgon helyett hétmérföldes csizmával közlekedik, folyamatosan van munkája, és a következő kuncsfthoz is hipp-hopp azonnal, díjmentesen át tud ugrani. Ja és a szerszámok is a fán teremnek.

2015.01.14. 14:57:12

@fagyospityóka: a bolti eladónak adsz bérlettámogatást? A hentesnek kifizeted a filézőkést? A postásnak adsz bele a cipőjébe? A taxis elkéri külön a viteldíjon felül a téli abroncsok árát?

Void Bunkoid 2015.01.14. 14:58:09

Szerintem a legjobban fizetők egyike az EP-képviselőség.

Egyrészt elég combos a fizetés is, de még combosabb az a brutális ingyenélés, amivel végig lehet tolni egy egész ciklust - szállás, utazás, kaja, ruha, anyámkínja, MINDEN ingyen van, gyakorlatilag egy nagyon nem különösebben nagy lábon élve (de a juttatásokból mégis úgy néz ám ki...) simán félre lehet rakni a TELJES képviselői illetményt, és egy 5 éves ciklus alatt röhögve félre lehet tenni egy tisztességesebb lakás árát úgy, hogy igazából a fizetésedből semmit nem kell költened.

Void Bunkoid 2015.01.14. 15:02:25

@Void Bunkoid: azt már nem is említve, hogy az EP-képviselőnek nincs esélye arra, hogy leesik a liftaknába/agyonb*ssza a 20 kilovoltos vezeték/kinyírják a vámudvaron a maffiózók/eltéved a 0 méteres látótávolságú vízben és kihűl/lesodorja a fúrótoronyról egy 30 méteres hullám.

Már meging egy nick 2015.01.14. 15:02:32

@fagyospityóka: mosógépszereléshez túl sok szerszám nem kell valljuk azért be :) Persze aki nem ért hozzá annak egy digit multiméter is űrtechnológiának tűnhet...

Amikor hozzánk a szomszéd utcából 5.000 forintért "szállt ki" (még el is mondta, hogy máshonnan hazafele van útban) és végül meg se tudta csinálni a mosógépet akkor megfogadtam, hogy többet ilyen gengszter nem teszi be ide a lábát és azóta inkább magam megcsinálom.

2015.01.14. 15:15:41

@shitgun: " bolti eladónak adsz bérlettámogatást? A hentesnek kifizeted a filézőkést? A postásnak adsz bele a cipőjébe? A taxis elkéri külön a viteldíjon felül a téli abroncsok árát?"
A bérlettámogatást, filézőkést és cipőt (munkaruát) a munkáltató adja, és - ne aggódj - bele van építve a portéka árába. A taxi díja is tartalmazza a gumiabroncsok (és a teljes karbantartás) árát.

2015.01.14. 15:16:40

@Már meging egy nick: No ézért kell verseny, hogy választhasd azt, aki csak ezret számít fel.

Hz 2015.01.14. 16:51:22

@doggfather:
Nem vagyok ipari búvár, de 2óra sem kevés..

Hz 2015.01.14. 16:54:29

@shitgun:
Ha nem kérsz, biztos nem kapsz, persze ez sem jó, de ezt most hagyjuk.
Ha meg ilyen egyszerű a mosógép szerelés, miért nem azt csinálod?

jet set 2015.01.14. 17:46:44

@fagyospityóka: Akkor a mosogépszerelő is építse bele a szolgáltatás árába a kiszállást meg az összes többi költségét. Én nem hívok olyan szerelőt, aki azzal indít, hogy 5ezer a kiszállási díj.

slowMotion 2015.01.14. 18:20:23

Egyikhez sem kell mérnöki diploma. Továbbgondolva, esetleg a mérnöki diploma nem is adja meg a felsoroltakhoz szükséges tudást.

bandigyerek 2015.01.14. 19:07:30

@shitgun: Ez rossz példa ugyanis egy mosógépszerelő sem javít napi nyolc órában óránként egy mosógépet. Én lakásfelújítással foglalkozom, és én is sokszor megkapom, hogy milyen jól keresek, de hát járulékokat fizetni kell, meg nincs mindennap munka, stb,stb. Ez a lehúzósdi is egyre kevesebb már, mindenki meg akarja tartani a kuncsaftjait, de azért nyilván vannak még ilyenek is.

nawazzeg 2015.01.14. 19:43:02

Tökön is szúrnám magam ha csak ennyit keresnék....XD

¿Qué tapas hay? 2015.01.14. 21:25:45

Hm. A poszter nyilvánvalóan nincs tisztában néhány alapvető dologgal
1) Milyen tudást és felkészültséget ad egy műszaki egyetem, vagy főiskola a különféle mérnöki szakokon.
2) Az angolban az "engineer" szó nem csak mérnököt jelent, hanem pl. gépkezelőt, hajógépészt, mozdonyvezetőt, utászkatonát is. Legjobb példa az utolsóként bemutatott szakma, ez angolul aircraft maintenance engineer, de ez nem mérnöki állás, hanem speciális elméleti és gyakorlati képesítést igénylő és hatósági engedélyhez kötött szakmunka. A Műegyetemen képzett repülőgépészek elsősorban légijárműveket és azok gyártását tervezik.

Amúgy jól láthatóan ez egy HR-blog, nos életemben a legtöbb képzeletbeli mérnöki képesítéssel állásajánlatokban találkoztam. Gyakorlati tapasztalatom, hogy a HR-eseknek fogalmuk nincs az egyes mérnöki szakterületekről. Közvetített már ki nekem fejvadász közlekedésmérnök helyett közlekedés-építő mérnököt. Igaz, hogy útépítést tanult, de biztos ért a vasúti üzemirányításhoz. Napersze.

Leone_510 2015.01.15. 00:22:10

igen, ez a poszt és blog a nyilvánvaló nemtudással és rengeteg tévedéssel totál hiteltelen lett, valami tré angolos átfordítása lehet , (nem egy ilyet olvasni manapság , persze úgy van előadva mint saját ötlet) , ha 15 percet szán rá és picit utána olvas akkor nincs ennyi hiba, nem saját kútfő :(

aki mást mond az hazudik (törölt) 2015.01.15. 00:42:26

@¿Qué tapas hay?: igen, HR-esek jellemzoen semmit se tudnak arrol, hogy egy szakma milyen vegzettsegeket kovetel, meg hogy egy diploma az valojaban mire kepesit... Tapasztaltam, nem csak mernoki teruleten vannak totalisan eltevedve.

@shitgun: igen, ez igy van, rokonom csopogo csapjahoz kihivott egy szerelot, illetve hivott vagy hatot elotte, de egy csopogo csapert nem akartak kiszallni.
A hetedik vegul orommel vallalta, oregasszony boldogan ujsagolta, nekem, hogy vegre egy ember, aki dolgozni is hajlando, egy orat szenvedett a csappal, mondta borus tekintettel, hogy nagy a baj, cserelni kell, tonkrement, de meg idejeben megelozi a nagyobb bajt (egy csopogo csaprol van szo), de rokonom szerint megerte, mert mar nem csopog, el is ment alkatreszert ez az aranyember, cserelte es tizezerbol megvolt... de meg borravalot is kapott mert hajlando volt hetedikkent kijonni, nem ugy mint a tobbi. Erre lehidaltam, kiderult, hogy mit cserelt: egy tomitest. Megkerdeztem a rokon oreglanyt, hogy ez most szerinte megerte-e. Tizezer forintbol evekig csopoghetett volna az a csap, egyaltalan nem mozgatta a vizorat.
Ketfele szerelo van, az egyik nem jon, igeri, aztan sose bukkan fel, miytan az egyszeri haziasszony par ilyennel megjarja, orul, ha belefut a masik fajtaba,aki meg atveri, becsapja, de legalabb ugy tesz, mintha dolgozna, egy-ket orat elpiszmog, igy a megrendelo ugyerzi megdolgozott a penzeert. Gyakran hasznalt, mas helyen kiszerelt alkatreszt epit be a jomunkasember.
Az meg a pofatlansag netovabbja, hogy munkadij mellett kiszallasi dijat is felszamolnak. Vagy kiszall es felmer es akkor kiszallasi dijat kap vagy ha munka van, akkor munkadij, vallalkozoi dij jar. Ja, szamla nelkul persze minden, ha benyogod, hogy biztosito miatt szamlas munka lesz, akkor rogton vagy nem vallalja, vagy dragabb lesz.
En is inkabb magamnak szerelek mindent, amit tudok. Ezek a mesteremberek a buta es lusta, oreg, demens, semmihez se erto, kiszolgaltatott emberekbol probalnak megelni. Gazostol hallottam, hogy egy-egy CO mergezeses eset utan hatalmasat tudnak kaszalni, annyi befosott ember riasztja oket, persze feleslegesen, de ha este az RTL hirado beszamol egy csaladi hazas CO mergezesrol, akkor utana napokig eg a telefonja, hogy siessen, mert be vannak szarva es futeni se mernek az emberek.
De kimegy, felveszi a penzt, hummog egy sort, ugy van vele, ha nem o, akkor masik gazos ugyis elvallalja es lehuzza azokat az embereket.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2015.01.15. 00:54:39

Ja, repulogepszerelo az egy jo szakmunkas de sehol nem mernok. A repulogep tervezovel tetszik keverni. Egeszen biztosan...
Ahogy fentebb irtak, engineer az millio dolgot jelenthet az angolban.
Ezeknek a szakmaknak a nagy resze Magyarorszagon nem keresett, nem letezik vagy nem ilyen jol fizetett. Nyilvan egy amerikai top 10 lista forditasa/ferditese ez a poszt. Ezert is a sok buta hiba.

"Top 10 legjobban fizető fizikai munka a világban, nem csak fiúknak" - mutass nekem egy not, aki akar csak szakmunkas szinten is hajlando ilyen teruleteken tanulni, dolgozni... Ahol gepeszmernoki, villamosmernoki vegzettseg kell, ott mar alapbol joreszt ferfiak lesznek, nem azert mert noket ne vennenek fel orommel es csunya nemi diszkriminacio, patriarchatus lenne, hanem mert lanyok ilyen helyekre alig jelentkeznek. Jog, kozgaz, ujsagiro, media, penzugy, HR, orvosi, tanari palyak tele vannak nokkel, de azt senki nem talalja furcsanak.

Labancz 2015.01.15. 04:00:42

@shitgun: a bolti eladónak a munkáltatója ad bérlettámogatást, a taxisnak te fizeted ki téli gumikat. Ezek benne vannak az árban, amit megfizetsz. A mosógép/gázszerelő árában nincs benne, hogy utazik, az egy külön szolgáltatás. Ezért kell érte külön fizetni. ha valaki ezt nem akarja ezt megrendelni, mert mondjuk úgy gondolja, sokba kerül, az elviheti saját maga a mosógépét a szerelőhöz.

StanLee · https://newsroll.net 2015.01.15. 07:46:26

Volt repulogep szerelo munkatarsam (no), szakkozepiskolai vegzettsege volt, ezzel tudott dolgozni a nemet legieronel es a Lufthansanal is. Egy bizonyos ido utan mar amugy is az oktatasok szama es a munkaido alatt gyujtott tapasztalat szamit.

A magyar szakik oradij arkepzeset nem ismerem, csak egy ket nemet ceges tapasztalatomat tudom leirni.

Mindenhol van kiszallasi dij es munkadij, ha nem bizonyitottan garancialis jellegu a munka - de meg igy is van, aki szamlaz km dijat. A kiszallasi dij a megtett km alapjan lesz kiszamolva, tehat ha a ceg es a munkavegzes helye kozott 21 km tavolsag van, akkor 42 km-t fizet az ember. A kontrolling kiszamolja, hogy atlag mennyi ido alatt kepes cegszinten egy szerelo 1 km-t megtenni, igy az oradijat 1 km-re is levetitik. Atlag 60-80 cent/km a kiszallasi dij. Lehet ennel olcsobb is a kiszallas, de akkor viszont az utazasi idot kell fizetni, mert ugye az alkalmazott akkor nem tud dolgozni.
Az oradijak eseten is igen fura volt az egyik volt munkaadomnak a szamitasi modszere. Ok teljes ceg szinten szamoltak, es 3 reszbol allt a megrendelonek kiszamlazott oradij: az alkalmazott atlag munkabere (en, aki elvegezte a munkat), a nem produktiv dolgozok bere (titkarneni, konyveles, takarito, IT, HR, PR, sales, anyamtyukja) es a management fees (vizfej fenntartasi koltseg es a tulajdonosi kor elvart nyeresege). Igy lehetett az, hogy az en brutto munkaberem tobb, mint haromszorosa lett kiszamlazva a vasarlo fele (es ez meg mindig afa nelkul), aki hummogott is, hogy mennyire draga vagyok.

Az alkatreszes lenyulasok amugy mindenhol es minden szinten mukodnek. Az egyik munkaadom a kenoanyagot ugy szamolta, hogy hordos kiszerelesben ketszer annyiba kerult az egyik specialis hidraulikaolajunk, mint amit a gyarto altal uzemeltetett uzemanyag toltoallomas shopjaban az 1 l-es flakonos kiszerelesu ugyanolyan olajert kellett fizetni. Az 1-2 euros kenoanyagok 10-20x-os aron lettek kiszamlazva (specialis mivoltara hivatkozva), mint amennyibe kerultek. A sajat tervezesu gepek maximalis kopoalkatresz felhasznalasra vannak kialakitva. Az alkatresz bekerulesi koltseg kb. 5-10x-es erteken adjak a cegek azokat tovabb. Volt olyan esetem is, hogy angliaban a nemet szallito sajat leanyvallalata ugyanazon alkatreszert 3x annyit kert volna el, mint amennyiert en a nemet anyacegtol megkaptam volna azt. Az angol uzemeltetok persze az angoloktol vettek azt meg :-)

Megertem, hogy mindenki megprobal abbol megelni, amibol tud, de a nagy lehuzasokat nem engedhetik meg maguknak sem a kis emberek, sem a cegek.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.01.15. 08:33:04

@Hz: persze kettő se kevés, de 2 alatt még a sima búvárruhában se érezni a kinti hideget (ezt kivételesen tudom, mert próbáltam már).

És gondolom az ipari búvárruha komolyabb, mint a könnyűbúvár.

2015.01.15. 09:32:02

@Hz: számlát kérni? Ja, ha nálad így megy... Egyebekben Magyarországon számlaadási kötelezettség van, gondolom sejted ez mit takar. Segítek: aki nem ad számlát, az adót csal, kérni meg nem kell, adni kötelező.

2015.01.15. 09:38:52

@jet set: Jogos, akár úgy is lehetne. De, gondolom, két számot te is össze tudsz adni.

Hz 2015.01.15. 09:48:10

@doggfather:
Nekem 45 perc is elég mondjuk az Adrián hogy fázzak.
Persze, komolyabb, alá lehet öltözni, mert szárazruha, de abban is érzed azért idővel.

Carradine a gardróbszekrényben 2015.01.15. 09:48:28

Hehh, annál a mondatnál kicsit sántít a kilógó lóláb, hogy a "A BKV földalatti vaskerekűinek vezérlőit nagyon jól megfizetik.... a világban." Merthogy a BKV földalatti vaskerekűinek vezérlőit csak itthon fogják fizetni. Máshol a világban ugyanis nem BKV van.

Hz 2015.01.15. 09:51:23

@shitgun:
Ja, persze, az ég kék, a fű meg zöld..Nálam nem így megy, de ne személyeskedjünk.
Egyébként meg élni, és élni hagyni!
Bár ez Neked lehet nem megy át.

2015.01.15. 09:52:53

@Labancz: ez hülyeség, már megbocsáss. A mosógép szerelésének az árában legyen benne minden. Persze könnyebb több tételre bontva többet kérni, de ennyi erővel miért ne lehetne mondani, hogy a mosógépszerelés= alkatrész ár+ szerelési díj, utóbbi tartalmazza az összes költséget? Ja, mert úgy kilógna a lóláb, hogy miért tíz rongy egy ötperces munka elvégzése. Nem is feltétlen maga az ár a baj, hanem hogy hülyének néznek minket az ilyen öt rongyos kiszállási díjjal, mert ugyan már miért kéne keresnie azon, hogy kijön dolgozni, amiért pénzt fog kapni?

2015.01.15. 09:57:12

@Hz: aha, szóval síboljuk el az adót élni és élni hagyni alapon, aztán sírjunk, hogy nincs pénz semmire, kórházra, rendőrre, tanárra, útjavításra stb. Mert ezeket ugyebár az adóból fizetnénk, de inkább landoljon a szerelő zsebében, majd fizeti belőle a hálapénzt, ha kórházba kerül. Ez átmegy neked? Tudom, hogy nálunk nemzeti sport az adóelkerülés, de akkor fogadjuk el hogy lerohasztjuk a közellátásokat. És hogy a személyeskedés mi volt, azt nem értem. Plusz a személyes névmás kisbetű, de mindegy.

Komojtalan 2015.01.15. 11:44:35

Ezt a hülyeséget ami itt folyik. Egy ügyvédnek nem sok 20k+ órabér egy copy/pastéért? 5 perces munka. Csak a fizikai melós bére a sok? Meg lehet csinálni mindenkinek a mosógépét ha sokallod. Ha nem ér meg 20k -t egy mosógépjavítás, akkor csináld meg magad, vagy vegyél másikat. Lehet rámegy 4-5 óra munkád, lehet nem is lesz jó és akkor megtudod miért fizetsz 20k -t. A kiszállást firtatni meg nevetséges. hacsak időközben nem találták fel az ingyenes teleportálást, akkor az is a munka része. Igen, az eladó is bemegy dolgozni reggel. 1x. Aztán egész nap egy helyen dolgozik. De ugyanez lehet autószerelésnél, bárminél. Mindegy hol és mit dolgozol a megrendelő nem annyit fog fizetni a munkádért amennyit te kapsz, hanem mondjuk 10-20x annyit a sok adó, a tulaj haszna, az általad eltartott irodisták, stb ... miatt.

Amúgy én igen keveslem a fizetéseket, szerintem jóval többnek kellene lenni. Olajfúrótornyon milliós fizetések vannak, még ha nem is havi 180 órával számolunk, akkor is többre kell kijönni. Elég hihetetlen 30€ órabér, mikor mosogatásért lehet kapni 10€ -t.

spinat 2015.01.15. 12:49:12

@shitgun: miért is nem vagy mosógépszerelö?

tralalala 2015.05.06. 00:51:26

@shitgun: bocs de ez így tök fals. Ha annyit számol fel, akkor azért számol fel annyit, mert kifizetnek neki annyit. És miért fizetnek neki annyit? Mert úgy érzik, hogy annyit ér a munkája (hiszen még örülnek is neki).

És igen, ha valakinek nem tetszik, elpiszmoghat maga is a mosógéppel, különösen ha nincs más dolga. Én speciel az időmet többre tartom.
süti beállítások módosítása