Minden, amit 50 felet tudni érdemes

Silver Fox

Szabadúszóként boldogulnál? Így add el magad!

2016. október 12. - nagymenő

Rengeteg olyan szakma van manapság, amelyben könnyebben, jobban lehet érvényesülni, karriert építeni szabadúszóként, másnéven freelancer-ként mint alkalmazottként – legalábbis a világ erre halad. Webdesigner, esküvőszervező, fotós – senki nem vitatja, hogy a munkájukra szükség van, ritkán szokták azonban teljes állásban alkalmazni ezeknek a szakmáknak a képviselőit. De hogyan vágjon bele az, aki kezdő?

Mondani sem kell, az internet az a felület, ahol egy szabadúszó vállalkozó el tudja adni a szolgáltatásait. Ehhez azonban egy ütős portfolióra van szükség. Hogy honnan? Amíg valaki tanult egy szakmát, számtalan feladatot oldott meg, vizsgamunkát készített, profiknak segített – ezeket mind közzé lehet tenni referenciaként.

freelancer.png

Ezután „kreáljunk” magunknak ügyfeleket. Képzeljük el azt a megrendelőt, akinek szívesen dolgoznánk. Melyik korosztályt képviseli? Milyen a stílusa? Fotósként például megkérhetjük a barátainkat, hogy segítsenek ebben, játsszák el az ügyfél szerepét, az így készült munkát pedig nyugodtan használhatjuk a portfoliónk részeként.

Kezdetben nem árt bevállalni néhány kisebb, ingyenes munkát, például jótékonysági szervezeteknek, vagy kis helyi cégnek, üzletnek. A jótékonyság, a szociális szerepvállalás önmagában is jó reklám, az elvégzett munka pedig kiváló referencia – és nemcsak a nonprofit szektorban.

A saját oldalunkra persze nehezen találnak rá a potenciális megrendelők, ha az még nem ismert. Ilyenkor érdemes a kapcsolódó, már befutott blogokon néhány vendégposztot elhelyezni. Ezzel az érdeklődők szélesebb köre elérhető, másrészt saját oldalunkon később referenciaként hivatkozhatunk arra, hogy írásunk a szakmában fontosnak számító blogokon jelent meg. Vagyis két legyet üthetünk egy csapásra.

A legegyszerűbb kezdet, ha rákeresünk a szakmához kapcsolódó blogokra, majd a minket érintő témákhoz rendszeresen hozzászólunk. Ha a hozzászólások relevánsak, látszik rajtuk, hogy értjük a szakmánkat, nyugodtan megkereshetjük a blog szerkesztőjét néhány ötletünkkel.

És végül az egyszemélyes vállalkozásoknál ugyan úgy fontos a látványos és tartalmas weboldal, mint a nagyobb cégeknél. A bemutatkozáson és a portfolión túl érdemes például az egyes munkák háttértörténetét, sztoriját is bemutatni – például egy esküvőszervezőnél, azt, hogy hogyan kovácsolt erényt egy adott helyszín hátrányos adottságaiból. Amikor potenciális ügyfeleket keresünk, munkaügyben levelezünk, mindig adjuk meg honlapunk linkjét, hogy azonnal ránk találjanak.

A bejegyzés trackback címe:

https://silverfox.blog.hu/api/trackback/id/tr7111799307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása