Bár külföldön már viszonylag nagy múltnak örvend, nálunk még mindig gyerekcipőben jár a válságkezelés. Ha jön, majd csinálunk valamit – ilyesmi hozzáállásuk van a magyar vállalkozásoknak a krízishelyzetekkel kapcsolatban.
"A változásmenedzsment az új foci: mindenki ért hozzá, de csak ritkán kerül a hálóba a labda. Úgy tűnik, kell néhány elveszített meccs ahhoz, hogy hozzáértő edző segítségét kérjék" - állapította meg Solti Előd változásmenedzser, egy friss, nagy- és közepes vállalkozások körében készült felmérés adatai alapján.
A válaszokból kiderült: tízből hat cégnek kellett komolyabb változással szembenéznie az elmúlt időszakban. Több mint negyedük jelentős mértékűnek ítélte a változást. Az üzletvezetést a cégvezetők több mint húsz százaléka szerint kifejezetten nagy mértékben érintette. Többségben vannak ugyanakkor azok, akik azt mondták: a cégek szervezeti működését alig érintették a változások. Érdekes ugyanakkor, hogy a válaszadók több mint 40 százaléka a változást krízishelyzetként élte meg, míg 52,6 százalékának komoly anyagi kára is származott belőle.
A megkérdezettek több mint 60 százaléka bevallja: nincs gyakorlata a változások kezelésében, ugyanakkor talán meglepő, hogy csaknem ugyanennyien saját maguk próbálnak választ találni az új kihívásokra, vagy cégük munkatársaiban bíznak. A jövőben fel kell készülni a változások kezelésére - ezt vallja a cégvezetők 67 százaléka.
Az adatokból kiderül: lassan tanul a magyar. Haladunk az előrelátással, a felkészüléssel, de mégis lassan. Reméljük, lesz elég idő a felzárkózásra…