Van-e stresszesebb munkakör, mint az ügyfelek kiszolgálása? Nem lehet túl sok, annyi biztos. Viszont csak azért, mert a szolgáltató cégek többségében a takarításnál is lenézettebb szekció, még muszáj valamit kezdeni a visszajelzésekkel, mert gazdasági hátrányba sodorhatják a társaságot, mert a jó hírnév pénzben is mérhető hasznot jelent. Programajánlat a felsővezetésnek, különösen a humánerőforrás-osztályénak!
Érdekes összefüggés-sorozatra invitálunk mindenkit. Egy legutóbbi felmérés szerint a távközlési cégek, webáruházak, közmű- és más szolgáltatók reklámajánlatai között túl sok az érdektelen – a hazai internet-felhasználók 62%-a gondolja így. Miért érdekes ez a mi szempontunkból? Mert a magyar internet-felhasználók 58%-a emellett azt is gondolja, hogy a szolgáltatók nem becsülik meg eléggé régi ügyfeleiket. Már megint azok az átkozott alkalmazottak!
Pedig nem biztos, hogy a kollégák szívatják a jónépet, hanem nehéz helyzetben vannak, mert erőforrásaik a véges számok tengelyén kevesebbnek tűnnek, mint amekkorát a feladat megkíván. Avagy: mi van akkor, ha lehetne hatékonyabban, esetleg egyenesen rugalmasabban kezeltetni az ügyfeleket, még ha ez állandóan változó méretű osztályt is jelent a cégen belül?
Az ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszerek terén otthonosan mozgó cég által rendelt felmérés ugyanis arra is rávilágított, hogy a felnőtt internetezők egyharmada hiányolja a testre szabott kedvezményeket, emellett 37%-uk panaszkodik arra, hogy a magyarországi szolgáltatóknál csak nehézkesen lehet ügyeket intézni. Megváltozhat ez a helyzet valaha? Van megoldás?
A kérdés jogos, és úgy tűnik, válasz is van. Március 8-9-én kerül megrendezésre a II. Virtuális HR EXPO, mely fókuszába a CRM rendszereket állította. Az ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszerek ugyanis a teljes vállalati munkafolyamatra, azaz minden beosztottunkra is hatással vannak, mert segítségükkel ésszerűsíthető és nyomon követhető a munkavégzés, valamint – de szinte mintegy csak melléktermékként – hatékonyabbá tehető a belső és a külső kommunikáció, ami újabb megspórolt forintokat jelent, közgazdaságtani értelmezésben.
Ez a kiállítás kitűnő alkalmat ad arra, hogy a Magyarországon elérhető, nemzetközi szinten is bizonyított CRM rendszerekkel a HR munkatársak és vezetők is megismerkedjenek, azok ugyanis bámulatos fejlődésen mentek keresztül az utóbbi években. A mai üf.kezelő alkalmazások integrálhatóak a közösségi szolgáltatásokkal, működnek okostelefonokon, és rengeteg kiegészítő modullal rendelkeznek, melyek megkönnyítik a különböző - például humánerőforrás-gazdálkodási - folyamatok kezelését is.
A legjobb az egészben, hogy két tárgyalás között is belefér ellátogatni a rendezvényre, ugyanis az megtekinthető az interneten keresztül kedden és szerdán, 10 és 16 óra között, a http://www.hrexpo.hu címen. A kiállítás látogatói a támogató cég rendszerein kívül az Oracle és további más gyártók szoftvereit is megismerhetik.
Az előadások részletes programja a rendezvény weboldalán érhető el.