Minden, amit 50 felet tudni érdemes

Silver Fox

Hagyd a segédmunkát, legyél segélymunkás!

2011. október 06. - nagymenő

8 évvel ezelőtt, egy éjszaka Kelet-Afrikában, Burundiban találtam magam, és miközben az ágyamban feküdtem golyók süvítettek el a fejem fölött, lángba borult az egész égbolt. Eközben hirtelen a holmijaim leborultak a polcról, mivel egy enyhébb földrengés rázta meg a kenyai Rift-völgyet. Ez volt az első humanitárius dolgozóként eltöltött éjszakám.Hatty Barthorp története.

Azóta bejártam a fejlődő világot, rengeteg élelmezési programban vettem részt és megpróbáltam segíteni a világ legszegényebbjein. Ez egy olyan munka, amit szeretek, ugyanakkor a többi kollégámmal együtt sokszor elgondolkodom, hogy biztosan ez az, amivel foglalkozni akartam.
 
Orvos-biológus végzettséggel rendelkezem  A karrier-tanácsadó szerint a profilom alapján számomra a legmegfelelőbb munkakör egy büntetés-végrehajtási intézmény nevelői munkaköre lenne.  Ez is érdekes munka, de nem ezt képzeltem el magamnak. A PR, media és marketing feladatok teljesen hidegen hagytak, így egy szép napon Phnom Penh-ben (Kambodzsa) találtam magam, mint egészségügyi dolgozó, aki HIV fertőzöttöket lát el az NGO szervezet munkatársaként.
 
Angol tanárként is dolgoztam egy nyomornegyed árvaházában. Összességében a munkám soha nem okozott csalódást. Ez a gazdag élettapasztalat késztetett arra, hogy hazatérjek és elkezdjem az egészségügyi táplálkozási mesterképzést a Londoni Higiéniai és Trópusi Orvostudományi karon. 
 
Egy kimerítő év után, mely során epidemiológiától kezdve táplálkozástudományig mindent elsajátítottam, sikeres vizsgát tettem. Ezután nagy kihívás volt munkát találni. Rengeteg jelentkezési lapot küldtem be és három hónap múlva végre ott voltam Burundiban.
 
A következő nyolc évben több segélyszervezetnél rengeteg országban dolgoztam: Kongói Demokratikus Köztársaságban, Maliban, Nigerben, Észak-és Dél-Szudánban, Ugandában, Kenyában, Etiópiában, Malawiban, Zimbabwe-ben és Pakisztánban is.
 
2006-tól a Goal (Dublin központú nemzetközi segélyszervezet) munkatársaként látok el utazó táplálkozási tanácsadói munkakört. A munkám során támogatom és segítséget nyújtok az országokon belül működő szervezeteknek Közép-Amerikában, Afrikában és Ázsiában egyaránt.
  
A globális felmérés szerint minden évben 13 millió gyerek súlyos fejlődési problémákkal jön a világra az anya nem megfelelő táplálkozása miatt. Az öt év alatti gyerekek között 178 millió alultáplált gyerek van szerte a világban és évente 3,5 millió gyerek hal éhen.
 
Nagy kihívás alultáplált embereket gyógyítani, mivel ennek oka nem kizárólag a táplálék hiánya. Ahhoz hogy valóban hatékonyan segíthessünk többszintű megközelítés szükséges.
 
A munkánk leginkább arra fókuszál, hogy a közösségek és minisztériumok között jólműködő kapcsolatot létesítsünk, amely nehéz körülmények között is funkcionál. A munka mindig kihívásokkal teli és kimerítő, ugyanakkor lehetőséget ad a kiteljesedésre.
 
A legnehezebb része a munkámnak megtalálni az egyensúlyt a munka és a magánélet között. Az együttérzés fontos a munkámban, ugyanakkor az érzelmeket kizárva pusztán objektív tényekre támaszkodva kell eldönteni, hogy az adott helyzetben melyik közösség kapjon segítséget és melyik közösség maradjon magára.
 
Azon kívül, hogy édesanyámat érdekes témákkal látom el, számomra ez egy fantasztikus, magával ragadó és nagyon hálás munka.
 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://silverfox.blog.hu/api/trackback/id/tr833281923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása