A szabadságukat töltők 78.8 százaléka egyfolytában használja az okostelefonját vagy tabletjét, 18.9 % állítja, hogy csak ritkán és mindössze 2.2 százalék kapcsolja ki teljesen - áll a Prosper Mobile Insight legfrissebb kutatásában. Attól függően, hogy ki milyen mértékben online a vakációja alatt a menedzserek között három típust lehet megkülönböztetni.
Totálisan online
A pszichoterapeuta szerint nincs abban semmi különös, hogy az emberek úgy mennek vakációzni, hogy viszik magukkal az összes kütyüt ami a hétköznapokban is körülöttük van. Kate Muller szerint az egy-két hetes szabadságok nem elegendőek ahhoz, hogy az ember sebességet váltson és elfelejtse az e-mailjeit.
Azoknak akiknek a munkája valóban nem engedi meg, hogy egy-két hétre totálisan kikapcsoljanak a szakember azt tanácsolja, hogyha dolgozni kell, akkor dolgozzanak reggel egy órát és este egyet, de a partra akkor se vigyék le a mobilokat, tabletteket.
A passzív kapcsolat
Aki napi 15-20 e-mailt kap, ami ugye nem sok, az is szembesült már azzal, hogy egy kéthetes nyaralás után feldolgozhatatlan mennyiségű mail várja. Ezt sokan úgy hidalják át, hogy a levelezésüket folyamatosan követik, de nem válaszolnak egyetlen mailre sem. Így naprakészek a céges ügyekben, de azért ki tudnak kapcsolni.
Unplugged
A Manpower szakemberei szerint a munka/magánélet egyensúly megteremtése valóban hozzájárul ahhoz, hogy az ember a szabadsága után hatékonyabb, kreatívabb, energikusabb és összességében hétköznapi nyelven használhatóbb legyen. De ez a helyzet csak azoknál áll fen, aki képesek kikapcsolni a mobiljukat, tapletjüket, laptopjukat. Ha tehát az alapkutatás adataiból indulunk ki ma 100ból csak 2en térnek vissza úgy a munkahelyükre, hogy használhatóbbak, mint voltak a nyaralás előtt, ez pedig egy rossz trend.