Minden, amit 50 felet tudni érdemes

Silver Fox

40+ vagyok, munkát keresek

2013. október 15. - nagymenő

Hónapok óta nem találsz magadnak munkát? Elmúltál 40? Kezded feladni? Vannak ezzel így mások is. A leggyakrabban az a baj, hogy akik 40 fölött veszítik el a munkájukat, vagy csak éppen ebben a korban kénytelenek új munkahelyet keresni, vagy új karriert építeni elfelejtik, hogy alapjaiban átalakult a munkaerőpiac, azóta, hogy először munkát találtak. 

40.jpg

Frissítsd fel az önéletrajzod!

Az önéletrajz-írási sztenderdek megváltoztak. Ami fontos volt 20 éve, ma már senkit nem érdekel. Ami viszont fontos: a tapasztalat. Ma a legtöbb üres pozíciót nem tanítják az iskolában, mert ma nem szakmák alapján keresnek embereket, hanem feladatokra. Vagyis nem olyan embert keresnek, aki mondjuk a Külkereskedelmi Főiskolán végzett, hanem olyat aki képes 21 embert irányítani. Erről pedig csak a tapasztalatok adnak valami kis információt. Fontos: ma már nem fontos, hány éves vagy, ezért az önéletrajzodban nem is kell megadnod. Tapasztalataidat is inkább az elmúlt 10 évből szedd össze, a 90es évek eleje már nem annyira érdekes.

Frissítsd a képességeidet!

A képességeket meghatározása, definiálása is sokat változott az elmúlt 20 évben. Először is érdemes megnézni, hogy az állást ajánló, hogyan határozza meg az elvárt képességeket. Ha elsőre idegennek tűnik is, hidd el, megfelelhetsz. A "bé" kategóriás jogosítvány ugyanazt jelenti, de az informatikai és vezetői képességek meghatározása precízebb lett.

Frissítsd fel a kapcsolataidat!

Nem ciki! Vedd sorra kiket és hol ismersz, illetve Téged ki és honnan ismerhet. Jó ha van LinkedIn profilod, de a kapcsolataid frissítése azért is fontos, mert az ismerősök jobban tudnak ajánlani, hiszen jobban ismernek.

És még valami:

A kiválasztás során egyre hangsúlyosabb a munkaadók részéről, hogy elhiggyék, veled jó lesz együtt dolgozni. Ez mindennél fontosabb. Gyakran előfordul, hogy valaki az önéletrajza, végzettsége, tapasztalata alapján megfelelő lenne, de az első találkozás elront mindent. Légy alkalmazkodóbb!!


A bejegyzés trackback címe:

https://silverfox.blog.hu/api/trackback/id/tr475563409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagymenő 2013.10.15. 19:10:36

@Wintermoots: Guardian, így pontos, az előbbi elírás volt, bocs.

nem várt fordulat 2013.10.15. 19:16:25

hála az égnek, hogy programozó vagyok. ha minden kötél szakad, ott a freelancer.

nem várt fordulat 2013.10.15. 19:17:50

@csizkek: én most adtam be az önéletrajzomat 7 helyre, ebből 5-ből megkerestek. más kérdés, hogy lemondtam őket, mert idő közben úgy döntöttem, egyedül megállok a saját lábamon. majd kiderül mekkora sikerrel, de ez számomra azt jelenti, hogy közel a 40-hez még mindig kapós vagyok.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.10.15. 19:24:44

Mi most kerestünk új munkatársat, vagy pályakezdőt vagy tapasztaltakat hívtunk be. Hiába olcsó a pályakezdő, de sajnos buták és nem az a baj velük, hogy tapasztalatlanok.

Ma egy idősebb faszival dolgoztam együtt, 45 éves, van lassan 20 év tapasztalata, valószínűleg őt fogjuk felvenni.

Sok emberrel beszélgettem és azt mondtak, hogy már direkt keresnek 1-2-3 gyerekes idősebb (tapasztaltabb munkavállalót) mert a gyerekek után járó adókedvezmény miatt elég nekik kevesebb nettót adni :) Szóval lehet a kor ilyen esetben akár előny is lehet.

elektromosgyalogos 2013.10.15. 19:35:02

Ti csak okoskodjatok, hogyan működik a magyar minkaerő piac, èn meg majd eldöntöm kit ès milyen alapon veszek fel. Az èn cègem, az èn kockázatom. Ja, aki nem azzal kezdi hol ès mikor született, azt nem olvasom tovább. Aki kamuzik a tapasztalat terèn azt azonnal elküldöm az interjúról. Azonnal!

hehe64 (törölt) 2013.10.15. 19:38:37

Elmúltál negyven? És még van pofád bevallani?
Felejtsük el egymást.
És egyáltalán.
Protekció, --mai nevén "kapcsolati háló"-- nélkül felejtsd már el a munkavállalást.
Szép új világ?
Egynek szép, kilencnek új.

tavolirokon 2013.10.15. 19:46:32

A postkepen az oszulo halanteku japan 40 eve dolgozik, nem negyven eves.

Cikk:
Lehet, hogy ezt irja az angol ujsag, de 2 lappal arrebb azt is, hogy egyunk sok gyumolcsot, es a vizontok ma keruljek a kosokat, tovabba "keep calm and carry on".

Don Qui: a "berendezest" mar reg kinaban gyartjak, digitalis az egesz, kalibralni JTAG-en keresztul lehet, ha egyaltalan, automata tularamvedelemmel, polaritas-korrekcioval es mereshatar-beallitassal. Ezresevel rendelve Ddarabja 99 cent, szallitassal. Bluetooth-on vagy USBn csatlakozik a szamitogephez vagy telefonhoz. A neve pedig "kutyu".

Erre utalhatott az eredeti cikkben az, hogy "megvaltozott a vilag". Amiota minden halokartya autosense-es, es soha tobbet nem kell crosslink kabelt krimpelni, azota nem lattam csavarhuzonal bonyolultabb szerszamot munkahelyen. (kiveve: vasutmodellezo kolleganal.)

nyelv-ész 2013.10.15. 19:46:49

Azt hiszem, a HR-es szakmának nagyon gyorsan és radikálisan meg kell újulnia, mert ezt a bazi nagy ködfejlesztést, amit maguk körül csinálnak, a válság alatt már nem lehet tolerálni. Tisztelet itt is a csekély számú kivételnek, aki tudja magáról, meddig tart a kompetenciája.

mizrolist 2013.10.15. 20:03:45

@elektromosgyalogos: mi köze van annak az illető hasznosságához, hogy mikor született?

erom? 2013.10.15. 20:10:03

ez a poszt azoknak szól, akik butikos fiúk/lányok akarnak lenni 40+osan, vagy azoknak, akik naprakész szakmai tudással rendelkeznek? Mert így, egy kalap alá venni a 40+osokat kicsit gagyi:)

Don Quixote de la Ferko 2013.10.15. 20:13:18

@tavolirokon:

Stimm. Igazad van.
Annyi kiegészítéssel élve, hogy a JTAG nem kalibrálásra, hanem programozásra való. Belemehetünk mélyebben is, pont azzal dolgozok most, de szerintem felesleges, csak dobálózol a hallott kifejezésekkel.

A csavarhúzó stimmel. Mérnökutánzat jött javítani egy darab csavarhúzóval, 30 m koaxkábellel, és egy krimpleőfogóval.
Majdnem könyörögtem, hogy ha lehet, mindig akkor jöjjön, amikor be vagyok osztva, annyira mulattató volt a dilettantizmusa, ahogy a redundáns rendszert úgy javította, hogy a szerinte rossz kártyákat dugdosta be a még működő készülékbe. Mint kiderült, ez náluk szokás, szóval nem mentem bele mélyebben, hogy mit csinál 60 ember munkahelyével, ha reggel nincs működő készülék, mert a tönkrement alkatrész bedugva a működőbe magával rántja a még jót is.
Szóval maradjunk abban, komolytalan ami itt megy, az oktatás egy kalap szart nem ér, amiket ráönt az országra azok max. arra alkalmasak, hogy a diplomát lobogtatva minden előjogot megköveteljenek maguknak, de arra viszont tökéletesen alkalmatlanok, hogy saját egzisztenciát, vállalkozást, esetleg saját terméket építsenek fel és a tanulmányaikat ( már amelyiknek megmaradt valami a büfészakon ) fel is tudják használni.

bravura 2013.10.15. 20:15:09

@levendulabandi: jó nagy baromságokat hordtál itt most össze....egy 25 éves pasi(gyerek) szebb mint egy 40 éves??? max a tiniknél, bár ott sem hinném. stb. stb. stb......

Mindfield 2013.10.15. 20:21:59

@erom?: Ez a poszt szerintem a fiatalságkultuszról szól, meg arról, hogy egyes idióták azt gondolják, hogy egy ember 30 éves korára már aggastyán az értelmiségi (mérnök/orvos/jogász/stb..) szakmákban is. Ez mondjuk szerintem cégfüggő, mert sok cég tényleg azzal büszkélkedik, hogy mennyire alacsony az átlagéletkoruk.

kvadrillio 2013.10.15. 20:24:08

UGYANKÉREM ! Ű
NÉZZEN MÁR KÖRÜL VALAKI, HOGY KIK IS ÜLNEK VEZETŐ POZÍCIÓKBAN !
ELÉG A TÉVÉT NÉZNI, SOK PRIMITÍV, BESZÉLNI SEM TUDÓ EMBERKE MUTATJA GYENGE MEGJELENÉSÉT, KINYILATKOZTATÁSÁT, ELKÉPESZTŐEN ROSSZ KIFEJEZŐ KÉPESSÉGÉT !
AZ EMBER ELBORZAD ÉS CSODÁLKOZIK AZON, HOGYAN KERÜLHETETT EGYÁLTALÁN BÁRMILYEN ÁLLÁSBA IS...ÉS AZONNAL RÁJÖN: EZEK CSAKIS PROTEKCIÓVAL, KAPCSOLATI TŐKÉN KERESZTÜL LETTEK BEPASZÍROZVA A KÖZTUDATBA !
SZÉGYEN...

kvadrillio 2013.10.15. 20:26:28

@kvadrillio: JA...ÉS EGYÁLTALÁN NEM A FIATAL KOROSZTÁLYBÓL VALÓK, HANEM INKÁBB A KÖZÉPKORÚAK VAGY ANNÁL IS SOKKAL IDŐSEBBEK KÖZÜL !

Visionstar 2013.10.15. 20:30:18

@levendulabandi: Inkább dugok egy negyvenes csajt, mint egy huszonévest. Hülye a hr-es.

kvadrillio 2013.10.15. 20:31:06

Fónagy János szerint „egy buszgyár éves ideális kapacitása 10-12 ezer darab, miközben a magyar igény mindössze 600-800 darab, tehát autóbuszgyártást ma Magyarországon nem lehet gazdaságosan működtetni.” Ehhez képest az állami tulajdonú Rába mai közleménye szerint az ő fővállalkozásukban készül el hamarosan öt új midibusz.....

...na itt van mindjárt ez a NAGYOKOS ! 42-BEN SZÜLETETT ÉS BAROMSÁGOKAT MOND !!! NU, Ő HOGYIS KERÜLT POZÍCIÓBA ? A HARVARDRA JÁRT TALÁN ??? :)))

erom? 2013.10.15. 20:36:56

@Mindfield: ma a legtöbb ember 40 évesen érik felnőtté. elhiszem, hogy két-három generációval előttünk 40 évesen eltemették magukat a nők/ffiak. manapság sokan ennyi idősen vállalnak gyereket.
a fiatalságkultusz nekem azt jelenti, hogy 50 évesen is úgy kell kinézned, mint egy 20-30 éves (feszes fenék, álló cicik). ebből élnek a plasztikai sebészek.

kvadrillio 2013.10.15. 20:37:40

@kvadrillio: BEPASZÍROZTÁK ŐT AZ ÉLETÉBEN KAPCSOLATAIN KERESZTÜL A LEHETŐ LEGJOBB FUNKCIÓKBA ÉS SZERIN TEM AZT SEM TUDJA MI VOLT ITT MAGYARORSZÁGON A KÜLFÖLDRE PIPEC BUSZOKAT GYÁRTÓ IKARUS...
"Az Ikarus egy legendás magyar autóbuszgyár; 2007-es bezárásáig a világ autóbusz piacának egyik meghatározó szereplője. 2010-ben újra gyártani kezdtek ..."

...NA MA ILYENEKKEL TELE A VÁROS, AZ ORSZÁG.....

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.10.15. 20:46:36

igaz hogy a posztból semmi érdemlegeset nem tudtunk meg, de legalább most épp nem hazudtak index címlapon

ez is valami **

Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.10.15. 21:15:50

@levendulabandi: A cégnél a többség 40 felett van, mégis -recessziós / stagnáló gazdságban 40%-kal vagyunk a terv felett, ami optimista volt.

ekat 2013.10.15. 21:31:42

@csizkek: Én se nagyon, pedig itthon vagyok, negyvenéves korom óta három vagy négy új munkahelyet találtam, kicsi (húsznapos) probléma csak akkor volt, mikor a válság kitörésekor elküldtek. De akkoris csak azért, mert nem akartam részben-zsebbe fizetést, olyan azonnal lett volna több is.

Vicca Verza (törölt) 2013.10.15. 21:48:33

Az idén tavasszal vettem fel a cégemhez egy 60 éves kollégát, fizikai melóra (10 et letagadhatna), és nagyon elégedett vagyok vele. Egyik vállalkozó barátom mondogatja, hogy csakis 50 év felettieket alkalmaz, mert ők megbecsülik még a lehetőségét is, hogy dolgozhatnak. A multi (dolgoztam ott is) egy másik világ, kifacsarnak és mehetsz a fenébe. Ott nincsenek ősz kollégák az irodákban, max az om-ek, és nekik is billegős a sztori mert bármikor jöhet egy fiatalabb.

bioLarzen 2013.10.15. 21:49:10

Ha végig kell menned egy rendes jelentkezés-interjú-stb. cikluson úgy, hogy vannak fi8atalabb jelentkezők, akkor - hacsak nem olyan a munka, hogy előny a 40 feletti életkor, ileltve nincs más "speciális" körülmény (pölö a munkaadó kedveli az "idősebb" munkaerőt), akkor 40+ évesen esélyed nincs. Semmi. Zéró. Nulla.

Nem fikázni akarom a cikket, de ezek a tanácsok kb. annyira hatékonyak, mintha elmennék orvoshoz valami betegséggel, és azt mondaná, hogy kaja előtt mossak kezet, ne egyek egészségtelen ételeket, mozogjak és vigyázzak az egészségemre...

40+ évesen "fair" módon elhelyezkedni leginkább úgy lehet, hogy az ember felhasználja az ismerősi kapcsolatait - és itt most nem elsősorban protekcióra gondolok, inkább lobbizásra. Sokkal nagyobb az esély, ha a főnöknek valaki, akinek a vélerményére ad, elmondja, hogy OK, hogy ez az ember elmúlt 40, de viszont ez, az meg amaz nagy erénye, és összességében nagy nyereség lesz a cégnek.

Amúgy meg max a véletlen...

bio

bioLarzen 2013.10.15. 21:54:21

@Vicca Verza: Örülök, hogy ilyen munkaadók is vannak. Sok sikert neked is és az említett vállalkozó ismerősödnek is. Tökéletesen igazatok van: az "idősebb" munkaerő általában

1.) sokkal tapasztaltabb , mint a fiatal;
2.) sokkal jobban megbecsüli a helyét, a munkalehetőséget, mert tudja, hogy nem sok más lehetősége van;
3.) sokkal inkább tisztában van a saját képességeivel, korlátaival és potenciáljával, mint a fiatalok
4.) igen kicsi az esélye, hogy az állást csak amolyn ugródeszkának szánja a karrierje beindításához.

bio

UI: nem kell egy 43 éves, angolul igen jól beszélő (korábban 20 évig nyelvtanításból, majd fordításból és tolmácsolásból élő) férfi munkaerő esetleg, Budapesten? :D

bioLarzen 2013.10.15. 21:55:27

@wmiki: Bacchus... egyetértek veled...

Idáig jutottam...

bio

Szelid sunmalac 2013.10.15. 21:59:31

Na jo. Megint egy HR-es uberokos pofugtat altalanosnak kepzelt frazisokat. Akkor most udv a valo vilagban, amit nem egy uvegkalitkabol, steril kornyezetbol szemlel es fejvadasz, aki az internetrol szedi az informaciokat: Magyarorszagon a cegk nagyreszenel egesz egszeruen kikotik, hogy X eves kor felett NEM vehetnek fel embereket. Azt hiszed hazugsag, meg tulzas mi? Lofaszt! Konkret utasitast kapott a felesegem egy tobbezer embert foglalkoztato cegtol a HVG allasborzen, hogy nem vehetnek fel 40 evnel idosebbet! Nem azert irom, hogy negyven, mert itt is az van, hanem konkretan EZT ADTAK PARANCSBA!
Negyven bazdmeg! Negyven evesen oreg dolgozni valaki!
Apam otveneves koraban vegzte el az egyetemet, mert ugyebar igy alakult a piac. Allandoan ujitotta az oneletrajzat, a kapcsolatiaval sem volt gond. 56 evesen szerinted honnan hivtak fel,hogy menjen interjura? Tobbszaz helyre kuldte be az oneletrajzot, a munkahelyre szabott, tobbember altal atnezett motivacios levelet stb. Tobbevtizedes vezetoi tapasztalata van, beszel nemetul stb. Egyetlen helyre sem hivtak be otthon! Egyre sem! Hat honap alatt! Vagy csak ugynoknek, meg vallalkozokent.
Kijott hozzam Nemetorszagba, tudod mennyi ido alatt kapott munkat? Erdekel? 3 NAP ALATT!
Otthon meg hajtogatjak a fasz HR-esek, hogy igy kell, meg ugy kell, meg blabla. Igenis szamit a kor! Mert a huszoneves misszpicsak azt hiszik, hogy ok szartak a vilagot!

bioLarzen 2013.10.15. 22:02:49

@csizkek: A végzettségen, és skilleken múlik. Akinek nagyon keresett, sokféle vagy valami rita tudása, képessége van - esetleg mindegyik - az természetesen 40 fölött is fog munkát találni (bár hallottam olyan vélekedést, hogy az ilyet azért rizikós felvenni, mert ilyen skillkészlettel hogyhogy munkanélküli - csak lehet valami gyanús a kulisszák mögött). A gond az, hogy azok, akik most 40-esek, még nem feltétlenül azokat a szakmékat tanulták, amikkel most nem lenne gondjuk. Persze, 40 évesen is nyugodtan átképezheti magát az ember - de hidd el, hogy "öregen" pokol munkát keresni, ha nem vagy egyértelműen - már a CV-dből is egyértelműen kiderülő módon - értékesebb egy 20-25 évvel fiatalabbnál, akkor neked szinte annyi.

Ez nem nyafogás, hanem ténymegállapítás. Én is nagyon sokáig kerestem reménytelenül munkát - pedig akkoriban mégcsak közelítettem a 40-et. De ez nem kis mértékben az én hibám volt, mert egyrészt nem igazán versenyképes szakmáim vannak, másrészt nyilván kereshettem volna munkát hatékonyabban is, harmadrészt igen kicsi az ismerősi köröm, így az sem lehetett igazán segítségemre.

bio

Wintermoots (törölt) 2013.10.15. 22:16:24

@bioLarzen:

nagyon keresett: ez kell, de csak addig igazi, amíg nem népszerű, kevés van belőle. ha sokan rástartolnak, könnyen élesedik a verseny, csökken az esély.

valami ritka: hát igen, ha keresett és ritka, ez a nyerő kombináció.

sokféle: akkor meg jön hogy túlképzett, ill. ha egyik sem keresett, nem vegy vele sokra.

a hatékony munkakeresés fontos, de míg valakinek esetleg lelkifurdalása/szorongása van amiatt, hogy nem elég hatékonyan keresett, a protekció révén elhelyezett és mondjuk gyenge közepes szinten dolgozóknak valahogy nincsenek ilyen lelki gondjai.

Blogger Géza 2013.10.15. 22:18:14

@Don Quixote de la Ferko: "az elektronika most is úgy működik, mint régen. " Attól függ, melyik része. Ugyanolyan most egy telefon, mint 10 éve, 20 éve, vagy 30 éve?

Lajos ghr 2013.10.15. 22:32:11

blogíróknak is kellene egy blogot írni, hogy mit ne...

Szelid sunmalac 2013.10.15. 22:36:12

Egyebkent megmondom oszinten, szerintem pont HR-es az a szakma, ahova nem vennek fel 40 ev alattit.

na4 2013.10.15. 22:36:48

Nem a kor számít, hanem a teljesítmény.

dzsedáj 2013.10.15. 22:42:03

Szerinterm 40 felett be kell lépni a Fideszbe.

dzsedáj 2013.10.15. 22:48:44

A hr, a marketing, a kommunikáció baromság és szemvényvesztés az élet másról szól...

SzLacika 2013.10.15. 23:28:39

Önmagában az az érv, hogy "megváltozott a világ" ordas nagy baromság. Egy 40-50-xx éves, ha folyamatosan képzi magát, lépést tart a szakmája újításaival stb. akkor ugyanúgy képben van, mint egy 20 éves. Sőt még mellette szól a komoly tapasztalat.
Jópár olyan embert ismerek, aki kora ellenére keni vágja az összes aktuális trendet a szakmájában. Nem mindenki töltötte az utóbbi két-három évtizedben konzervdobozban.

Ahol komolyan gondolják ezt az idióta "40 év felett nem veszünk fel senkit" elvet elmehetnek a sunyiba. Kívánom, hogy egy nap szembesüljenek a saját baromságukkal és landoljanak a cég kapuja előtt. Arccal lefelé lehetőleg. Mert hamar eljön ez a kor mindenki számára bizony. Amúgy pedig basszus, itt 40 évről beszélünk, nem 60-ról könyörgöm. Eleve nyugdíjkorhatár tekintetében már 65 évnél járunk...

Speciel messze vagyok még a 40-hez, de ez a dolog felháborít. Már megint ez a snassz szöveg, de normális országban megbecsülik a megbízható, stabil, tapasztalt munkaerőt.

Apropó, jónéhány kimondottan fiatal ismerős karrierútját látva manapság teljesen általános, hogy 1-2 évente lépkednek új céghez a jobb helyezkedés reményében. Mennyivel jobb ez, nem tudom..

SzLacika 2013.10.15. 23:56:16

@elektromosgyalogos: "aki nem azzal kezdi hol ès mikor született, azt nem olvasom tovább." Akkor ezzel igencsak mellélősz, ugyanis a "Nevem Lapos Elemér, születtem 1965 május 1-én Bükkszentkereszten" kezdetű/megfogalmazású önéletrajz réges rég nem dívik, ezzel pont a leginkább lemaradott embereket csíped meg :)

SzLacika 2013.10.16. 00:07:37

@gergo: "Sok emberrel beszélgettem és azt mondtak, hogy már direkt keresnek 1-2-3 gyerekes idősebb (tapasztaltabb munkavállalót) mert a gyerekek után járó adókedvezmény miatt elég nekik kevesebb nettót adni :) " Szerintem ezért (is) butaság béralkunál nettót mondani és nem bruttót. Az adókedvezmény tudtommal a munkavállalót és nem a munkaadót illeti. Ilyen módon "lenyelni" nem tűnik túl etikusnak. Ha (fiataloknál) születik még egy gyerek, mi lesz? Csökkentik a bért, hogy megmaradjon a kikötött nettó fizu? Idősebbeknél, ha kirepül a gyerek? Ott meg majd növelik a bért, hogy tartsa a nettót?

Sandor Akarki 2013.10.16. 01:24:53

@elektromosgyalogos: Te nagyágyú, még rendes ékezeteket sem vagy képes felinstallálni. Tartsd meg a minimálbéres állásaidat, vagy lapátolj magadnak, stb.

netnepper 2013.10.16. 01:25:57

Munkából csak a lúzrerek próbálnak megélni. Még speciel németországban is.
Minden faszságot még a dakota nagyfőnöknek sem kell ám bevenni, hogy "munka alapú társadalom...stb".
Persze körbeszopathatókra is szükség van támpontként, hogy lássuk, miként ne csináljuk a dolgainkat.
Ha nem volna ennyi önállótlan, a fejét baksisért önszántából járomba hajtó szerencsétlen figura, akkor a ha-eres pichák és a főnökeik is kénytelenek volnának inkább dubaiban sejkfaszt szopni.
Ébresztő emberek, a termelő erők fejlődése lényegében elsöpörte a munka világát. Most éppen az agónia zajlik. Évről-évre egyre kevesebb élőmunkára lesz szükség a világban, majd nem is oly sokára egyáltalán nem lesz szükség már senkire.
Én például soha nem dolgoztam és nem is állt, vagy áll szándékomban. Megteremtettem pénzt, paripát és mindent ami kell és még annál sokkal többet is.
A nagyfőnökök és a kispicháik pedig ha rám hallgatnak, akkor jó magasra feldugják maguknak:-).

Sandor Akarki 2013.10.16. 01:30:39

@bioLarzen: "és itt most nem elsősorban protekcióra gondolok, inkább lobbizásra"
Magyarázd már el mi a különbség, hadd értsem én is! :)

Sandor Akarki 2013.10.16. 01:41:37

@netnepper: A legtöbb dologban amit írsz igazad van. Az emberi élőmunka egyre kevésbé szükséges - ezt eddig a szolgáltatások felé történő átcsoportosítással oldották meg. Termelni nem kell ember; robot mindent megcsinál, addig használják az embert amíg olcsóbb mint a nem "biorobot".
Pl. szántani sem kell már ember, GPS-es traktor kevesebb üzemanyaggal és pontosabban csinálja. Annak idején Rétságon pl. a TDK azért kézzel tekercselt, mert olcsóbb volt mint géppel (még a magas selejt mellett, az ember nem jó repetatív munkákra konzisztent minőségben, ez van). Lassan már a hadseregnek sem kell ember, úgyhogy itt az ideje a hozzáállás megváltoztatásának. Racionális az lenne, ha elmozdulna a társadalom a teljes foglaltoztatottság (nem egyenlő munka) irányába és szabványosítanák a napi 4-6 foglalkoztatási órát. Még mindig jobban fogunk élni mint 100 éve vagy az elmúlt 5000 évben bármikor, leszámítva a mocskos levegőt, vizet, földet... Az igényeket itt az ideje diszkontálni egyidejűleg. Legyen meg ami kell az élethez, étel, lakhely, fűtés, víz. Ami meg nem szükséges azt csak akkor kell megtartani ha nem fogyaszt elhasználódó (nem újratermelődő) erőforrást.

kiwirágós kivirradtig 2013.10.16. 01:57:15

@nagymenő:
Ugye, erre válaszolhatom csak úgy egyszerűen azt, hogy lónak a faszát?

Mert tényleg egy baromsághalmazt hordtál össze hűvös halomba.

Én ezt a Mária nevű idiótát nem szeretem, de most nagyon igaza van.

netnepper 2013.10.16. 02:03:41

@Sandor Akarki:
" Az emberi élőmunka egyre kevésbé szükséges - ezt eddig a szolgáltatások felé történő átcsoportosítással oldották meg."

Valójában a szolgáltatások esetében sem volna szükség már emberi munkára.
Egyetlen eladó nékül is simán működhetnének szupermarketek, erre már ma is minden feltétel adott, de a jövőben még orvosok nélküli kórházak is simán elképzelhetők.
Se benzinkutasra, se javító kisiparosra nem volna szükség, mivel az automata tankolás és fizetés nem egy nagy ügy, a gyárak által kifosott tömegszemetet pedig már ma sem érdemes megjavíttatni.
A közalkalmazottak 99,9999999999%-át pedig bármikor a búsba lehetne küldeni, csak át kellene szervezni a feladataikat és leépíteni a párhuzamos ügy és adatkezelést az államigazgatásban és a társszervezeteknél.
Sőt, még az igazságszolgáltatást is igazságosabbá lehetne tenni egy jól kialakított számítógépes döntéshozatali rendszerrel, amivel a szubjektív elemeket ki lehetne küszöbölni. Bírók, tehát szintén irány a szemétdomb.
Marad tehát a művészetek és a sportok gyakorlása, az elme öncélú csiszolása, vagy pedig az édes semmittevés:-))).

kiwirágós kivirradtig 2013.10.16. 02:22:56

@csizkek:
Hát majd próbáld meg ugyanezt Magyarországon.

@erom?:
Még nem vagyok 50, de nem szeretnék álló ciciket, legfeljebb a csajomon.
Remélem, nem baj.

@bioLarzen:
Nyelviskolákat próbáltad már?
Mert ha jó tanár vagy, két kézzel kapnak utánad.

@Blogger Géza:
Alapjaiban véve igen. Csak a méretek mások.

@Sandor Akarki:
Mondjuk a GPS-es traktorra is kell ember (nevezzük vezetőnek, de lehet akár traktoros is), aki vezeti meg felügyeli, meg nem hagyja, hogy belemenjen az árokba, amit a GPS nem lát, vagy letarolja a villanyoszlopot, amit tavaly óta 2 méterrel odébb raktak, és nem szerepel az akadálytérképen.
Ráadásul a földművelés nem csak annyiból áll, hogy nekieresztem a gépet, hogy eriggy, Dzsondír, este ugyanitt találkozunk - vagy a lófaszt este, lát téged a műhold sötétben is, szóval 2 hét múlva ugyanitt -, mert minden munkánál kell figyelni a munkagépet is, szántásnál, hogy nem vett-e fel valamit az eke, ami lehet kő, lehet világháborús bomba, meg a kettő között bármi, döglött vaddisznót és rohadó nádhordalékot is beleértve, vetésnél, hogy vet-e minden cső, műtrágyaszórósnál, hogy rendesen terít-e mindkét irányba, stb., stb. szóval nem olyan egyszerű ám ez, ahogy te a kis pesti toronyszobádból elképzeled.
Ráadásul üzemanyagot sem fogyaszt kevesebbet, mert X méter megtételéhez Y munkagéppel pont ugyanannyi kell neki.
(Igen, valamennyit értek hozzá.)

A konzisztent meg magyarul konzisztens.

HellsAngel 2013.10.16. 04:15:58

@zobod:
En is amondo vagyok, hogy aki negyven eves korara nem tanult meg mindent a szakmajaban, nem tanult meg tokeletesen kommunikalni, nincs az egesz vilagot betolto pozitiv hozzallasa, nincsenek kapcsolatai es nem jatszik le a palyarol rohogve barmilyen 25 evest, az rosszul osztotta be az idejet es nem forditott eleg energiat a novekedesre.

A fonokom regen elmult negyven, a "rangidos" mernok a csoportomban talan meg 50 is, de valami embertelen tempoval dolgoznak es valami hihetetlen minosegben. Egyszeruen neha nem is hiszem el, hogy ilyesmi lehetseges. Biztos hogy van nehany ifju titan, aki ezt tudna csinalni - ok kb. olyanok, mint Mozart a zeneben, milliobol egy tehetsegek. Akiket a kornyezetuk jonak szokott gondolni, azok valoszinuleg az elso heten meghalnanak. En szemely szerint halas vagyok ezeknek az embereknek, hogy nem leptek le nyugdijasnak, hanem van, ami hajtja oket elore.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.10.16. 07:37:03

@levendulabandi:
1. legyen ugyanannyi szabi mindenkinek, 2. nem kell szopatni 3. 25 évesen ne legyen vezető senki 4. miért drágább? 5.vigyázzon magára,6. nem szempont
A HR-es szüljön kaktuszt.

Minyimányi Monyó (törölt) 2013.10.16. 07:56:46

A fiatal lakatosok úgy jönnek ki az iskolából,hogy képtelenek a műszaki rajzot értelmezni.
Ha nincs öreg a csapatban,akkor a vállalkozó igen csak beszopja.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.16. 08:39:00

@Blogger Géza:

orbáncscicska, megint nem olvastad el az egészet, és azért beszélsz baromságokat.
Próbáld meg újból:

"Bizonyos területek nem változtak annyit, a fizika, az elektronika most is úgy működik, mint régen."

Értelmezd egyben a teljes mondatot, akkor talán megérted a tartalmát, és nem emelsz ki belőle részleteket, hogy aranykoszorús orbánistaként mellébeszélhess a félremagyarázással.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.16. 08:49:46

@kiwirágós kivirradtig:

"Ráadásul üzemanyagot sem fogyaszt kevesebbet, mert X méter megtételéhez Y munkagéppel pont ugyanannyi kell neki.
(Igen, valamennyit értek hozzá.)"

Akkor számold újra.

Ha X * Y szituációban x a gép, y a darabszám, akkor minél nagyobb y, annál nagyobb a fenntartási és helyszín megközelítési költség.

Mária 2013.10.16. 09:02:27

@kvadrillio:

"Fónagy János szerint „egy buszgyár éves ideális kapacitása 10-12 ezer darab, miközben a magyar igény mindössze 600-800 darab, tehát autóbuszgyártást ma Magyarországon nem lehet gazdaságosan működtetni."

Ez a hülye nyilván önellátásra akarja az országot berendezni.

Vagy olyan szar buszokat gyártatna, amiket senki nem vesz meg sehol a világban.

Szelid sunmalac 2013.10.16. 09:33:31

@HellsAngel: Nem arrol van szo, hogy kepesek-e dolgozni, hanem arrol, hogy aki interjuztatja oket, az fel tudja-e ezt merni, illetve egyaltalan eselyt ad-e ra, hogy megmutassak.

Szelid sunmalac 2013.10.16. 09:36:49

@netnepper: Hulyen hasznalod a munka szot. Minden munka, amivel valami erteket allitasz elo, illetve ellenszolgaltatast kapsz erte. Ha te nem beosztottkent kersed a penzt, akkor is valamit dolgozol. Sot! Ha epp varazsolod a penzt, akkor is munkat vegzel, mert a varazsolashoz is kell energiat befektetned, tehat dolgozol, hogy legyen penzed. Ha az egbol esik, akkor is le kell erte hajolnod. Hogy te mit tekintesz munkanak, az irrelevans, raadasul soktenyezos a dontesi mechanizmus. Neked lehet jobb vallalkozokent, mert a "szabadsag" eri meg jobban, mig masoknak a biztonsag, es peldaul nem annyira kretenek, hogy ne tudjanak masokkal egyutt dolgozni. Lehet, hogy nekik ez jobban tetszik es nem is munkanak, de a hobbijuknak tartjak.

kis59 2013.10.16. 10:09:24

@elektromosgyalogos:
Akkor meg is érdemled........:))
Már többször kerestek a régi munkahelyemről is, mert a két új ifjú arc 6 óra alatt nem tudta a műszaki problémát megoldani, ami nekem 5 perc volt....:))
A tapasztalat sokat jelent, a németeknél is vannak cégek, ahol az átlagéletkor 50 felett van, szinte csak idősebb mérnökök dolgoznak. (Én is csak a nagyon idős szüleim miatt vagyok itthon.)

GyMasa 2013.10.16. 10:09:52

Azta, Haver!

Mekkora szerencse, hogy éppen 39,5 évesen váltottam munkahelyet!
Így, mostmár, ha vigyázok, kihúzhatom a nyugdíjig, mert majd nem kellek ezután sehova sem.
Ekkora egy marhaságot!
Komolyan azt érzem, hogy ez a világ megérett a teljes pusztulásra.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.10.16. 10:25:55

@bungics: ugye viccelsz, hogy 32 évesen kezdtél dolgozni? :D

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.10.16. 10:28:14

@bioLarzen: "40+ évesen esélyed nincs. Semmi. Zéró. Nulla."

Hogyapicsábanelenne. Ez alapján soha senki nem kapna munkát 40 felett, akinek nincs protekciója.

GonoszMostoha 2013.10.16. 10:28:28

42 éves férfi, egyetemi informatikai diplomával, nagyvállalati tapasztalattal, angol nyelvtudással (papírja is van róla, de életképes is, mert napi szinten használja/ta telefonon, élőbeszédben, e-mail-ben).
Állást keres, eddig sehová sem fogadták el.
Kivétel nélkül meg is indokolták, persze csak telefonon:
Nem vehetik fel, mert nem tudják kigazdálkodni a bérét. Ekkora tapasztalattal, végzettséggel, tudással sajnos el kell utasítsák.
A legutóbbi cég egy ÁLLAMI környezetvédelmi és hulladékgazdálkodási nagycég rákérdezett, hogy tényleg egyetemi végzettsége van vagy csak beleírta(!!!) a cv-jébe???
Mert ha igen a válasz, akkor sajnos...
Igaz, nekik olyan kell, aki ért legalább két vállalatirányítási modellhez, jónéhány operációs rendszerhez és egyebekhez, angolul nagyon jól kommunikál írásban és szóban, ezenkívül hajlandó három hónap alatt németül vagy franciául megtanulni, de ehhez elég lesz egy középszintű végzettség, mert annak tudnak adni bruttó 140 ezret.

Megalázó, ennyiért is mlment volna már - családos embö így, 42 év felé két kiskorú gyermekkel - de nem kell.

és a legfontosabb: NINCSEN NEKI SEMMILYEN FELSŐ, SZÉTÁGAZÓ KAPCSOLATA, egy "névtelen" vidéki vasúti kovácsnak és egy vasúti alkalmazott gyermeke, aki tanulni szeretett és akart.

Mielőtt elmondjátok, miért nincs kint külföldön, megsúgom a titkot: nincs neki semmilyen tőkéje, ami ahhoz kellene, hogy egyáltalán állásinterjúra kimehessen vagy az első hetekben megéljen valahogy, lakjon valahol. Néhány ezer ft-ból ezt nem lehet megoldani.

Túlélésre játszik. A közmunkára sem volt jó, elutasították, mert feésőfokú végzettsége, nyelvtudása van.

Megmondoemberek, talán írtok majd valami értelmeset erre is.

GonoszMostoha 2013.10.16. 10:32:08

Elnézést kérek az elütésekért és a hibákért.

rugoman 2013.10.16. 10:34:50

a poszt egy rakás szar, a kommentek több igazságot tartalmaznak.
lassan 40 leszek, korábban nem értettem a fatert, aki sosem tudta eladni magát. mondom neki: odamész, villantassz, megvan az állás! baszki, ilyen eccerű!
ma meg feláll a sző a hátamon, mikor a 180 cm -es combú 22 éves HülyeRibanc kérdezősködik a tapasztalatomról meg a hozzáértésemről, karöltve az osztályvezetővel a részlegről (ahova kollégát keresnek), oszt 10 perc alatt kiderül, hogy fingja nincs egyiknek se a szakmáról.
Pofavizit, külsőségek, személyes benyomások, rafináltan megírt "pályázati anyag" számítanak, a lojalitás, kitartás, szakmai hozzáértés már-már káromkodás-számba megy.

Szelid sunmalac 2013.10.16. 10:44:47

@Lilili: stepstone.de
Regisztralja magat, toltse fel az oneletrajzat, palyazzon allasokat. Ha eljut a szemelyes interjuig, akkor van ra mod, hogy megelolegezzek a kiutat, bar ez nem egyszeru. Legalabb egy utra valot felre kene tennie valahogy. Az interju utan megteriti a ceg a koltsegeket, akkor is, ha nem veszik fel.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.10.16. 10:46:10

@Lilili: érdekes, nálunk simán vesznek fel 50+ éveseket is.

Szelid sunmalac 2013.10.16. 10:48:03

@Lilili: ja, LinkedIn-en is frisstise az oneletrajzat es tegye elerhetove.

GyMasa 2013.10.16. 10:54:06

@Lilili:
...nincs neki semmilyen tőkéje, ami ahhoz kellene, hogy egyáltalán állásinterjúra kimehessen..
Ahogy írták, LinkedIn-en regisztrálni, Monster-en keresést beállítani, Pályázni.
Csak olyan interjura kimenni, ahol kifizetik az utiköltséget.
Lehet, nem lesz gyors, de biztosan menni fog.

GyMasa 2013.10.16. 10:55:35

Ja, és az állami cégek alapból nem fizetnek jól, csak a FB tagoknak, meg az osztályvezetőtől felfelé, mert ott vannak az ejtőernyősök...

Szelid sunmalac 2013.10.16. 11:02:57

@Lilili: @GyMasa: Igen, a Monster-t kifelejtettem. Ott is.
Egy utra mindenkepp felre kell tenni, illetve ugy kalkulalni, hogy ha kikoltozik, azzal is lesznek koltsegei. De ha valamire mar megvan az allas, akkor vegyen fel akar hitelt is, hiszen egy honap mulva konnyeden ki tudja fizetni. Annyit azert meg hozzatennek, ha megkapta az allast, nyugodtan alkudjon. Mondja el, hogy milyen anyagi helyzetben van, es kerjen segitseget a cegtol. Komolyan! En hatnal probaltam meg, mind a hatnal volt valami. Az egyik harom honapra berelt volna szallodaszobat, a masik hat honapra kifizette volna a berelt lakast stb.

killerkaller 2013.10.16. 11:06:35

@hehe64: A véleményed áll legközelebb a realitásokhoz

bungics (törölt) 2013.10.16. 11:18:32

@Zka: Nem, lenyomtam előtte pár évet, de kihagytam öt évet. Uram bocsá' szültem két gyereket és a lábamat lógattam pár évig. Szégyellem magam mélységesen...

GyMasa 2013.10.16. 11:23:46

@Szelid sunmalac (Vigyazat! Hamisitjak!):
En Münchenben talaltam munkat.
Mondjuk, nekem szerencsere volt megtakaritasom, ugyhogy siman ki tudtam fizetni az utat. Ide eleg olcson ki lehet jutni, ha nem fizetik ki akkor is.
Van vonat, 29 EUR-tol, Busz 9900HUF-tol, Telekocsi, olyan 40 EUR-tol (ki lehet fogni olcsobbat is, de a telekocsival legalabb hazhoz visznek), Ezek egyiranyba ertendoek. Egy nem tul nagy fogyasztasu autoval megvan olyan 150 EURbol, oda-vissza, Autopalyadiajkkal egyutt.
Esetleg lehet kihozni, meg hazavinni embereket, es akkor ingyen megvan, sot meg nyerni is lehet vele. Javaslom az oszkar.hu-t. Ott lehet regisztralni, es utasokat keresni. Nekem bevalt.

Szelid sunmalac 2013.10.16. 11:31:01

@GyMasa: Stimmel. Erre az utra kell felretennie.
A szallas mar megint mas kerdes. Kulonosen Munchenben, vagy a kornyeken. Ott mar ki kell fizetni kethavi kauciot, egyhavi berleti dijat, esetleg egyhavi proviziot. Itt mar kell a ceg segitsege, ha nincs megtakaritasa.

Szelid sunmalac 2013.10.16. 11:32:42

@Szelid sunmalac (Vigyazat! Hamisitjak!): Ja, es alaphangon is kb. 500 eurorol beszelunk havonta es egyszobas lyukert. Plusz mondjuk a haviberlet 60-90 euro, fuggoen hogy melyik ringig kell, kajara es egyebre mondjuk 300 euro, internetre havi 30.

2013.10.16. 11:53:53

Tegeződve álláskeresési tanácsot adni lekezelő és taplóság, még ha 16 évesről van szó akkor is. Ha a forrásban is így szerepel akkor azt jelezni kellett volna. Hiába próbálok mentséget találni a tegezésre, nekem így nagyon nem tetszik. A kommentelők élettapasztalatából és véleményéből sokkal többet tanulhat aki véletlenül idetéved.

GyMasa 2013.10.16. 12:02:39

@Szelid sunmalac (Vigyazat! Hamisitjak!):
A lakassal kapcsolatban nem a penz a legnagyobb gond :-(
Itt nem nagyon szeretik a kulfoldieket.
De abban igazad van, hogy penzugyilag is elegge megterhelo egy helyet talalni. A Provizio meg 2,38 havi berleti dij (merugye 2 honap plusz 19% AFA).
Mondjuk a jo hir az, hogy ezekrol az ember kap szamlat, es azokat el kell tenni, es a kovetkezo evben sulyos osszegeket lehet visszaigenyelni az adobol.
Esetleg javaslom meg az adott varos Facebook csoportjahoz valo csatlakozast, mert ott van meg igazan sok hasznos informacio, illetve lehet kerdezni is, es hamar valaszolnak.

smartdrive 2013.10.16. 12:23:07

@judy7: "sokan megpróbálják ezt a problémát kikerülni azzal, hogy nem írják be az önéletrajzba az életkort: semmi baj, iskolai végzettségből 20 másodperc alatt kiszámítható..."

20 másodperc? :DDDD

TÉNYLEG ennyire buták a HR-esek?

Szelid sunmalac 2013.10.16. 12:25:58

@GyMasa: Igen, bocsanat, fel evvel szamoltam, mert tobbnyire ugy bereltem aztan egyszeruen meghosszabbitottam.
Hogy nem szeretik a kulfoldieket? Szerintem nem szeretnek senkit. Amikor jogellenesen az alberleshez elkerhetnek munkaszerzodest, bankszamlakivonatot stb.-t akkor nincs mirol beszelni. Javaslom a hivatalos kozvetitoket (homecompany), azokkal kevesbe cseszekednek es van kozvetito ha problema van.

Szelid sunmalac 2013.10.16. 12:27:19

Megvalami! Lakasnal nagyon figyelni! Itt is igaz, hogy ami tul szep ahhoz, hogy igaz legyen, az nem igaz! Sok a csalo az atlagos oldalakon (pl. immobilienscout24 es wg-gesucht).
Egyebkent a WG-t meg erdemes megprobalni, mert ott lehet talalni alberletet olcsobban is.

rugoman 2013.10.16. 12:36:49

a "nincs semmilyen megtakarítása" kifejezés Magyarországon gyakran többemeletes luxuskurvásferrarismedencét takar, ebben az esetben mégsem hiszem, hogy erről lenne szó. Így tehát az egyetlen lehetősége a kollégának a kölcsön. Ha van esze, egyszerre több helyre szervez állásinterjút (k.rva nehéz ügy, de muszáj), tehát saját kocsival megy, meg alszik is, gondolom nem a kocsiban. Ez 60-70 ezer Ft, óvatosan számolva is.
Ha összejön a meló: cella indul 2-3 hó kaucióval, minima 500-800 €.(150 e .Ft -tól a csillagos égig) Províziót kerüljük, lehet is! Első hó 200-300€ szűkös. Kiutazás csomagokkal, munkába járás, stb. Hol is tartunk? Egy fél mikulás biztos. És akkor a legfontosabbról, a srácairól nem beszéltünk...sajnos én is ezt csinálom éppen, de hiszek benne. Nehéz pálya, csak elszántaknak!

Blogger Géza 2013.10.16. 12:36:51

@Don Quixote de la Ferko: Elolvastam, és nem én beszélek baromságokat. Talán rájössz, ki volt az. :) Egyébként mintapéldája vagy annak a típusnak, akiről szó van, tökéletes szemlétető eszközök a beírásaid.

GyMasa 2013.10.16. 12:37:46

@Szelid sunmalac (Vigyazat! Hamisitjak!):
Enekem ezek nem valtak be. Ami nekem segitett, az, hogy a ceges titkarno intezte e dolgokat. De ekkor is csak az az egy ingatlaniroda segitett, akivel a ceg amugy is kapcsolatban allt.
Nagyon fontos, hogy az interjun ra kell kerdezni, hogy hogyan tamogatjak az idekoltozest, mert ez Nemetorszagban eletbevagoan fontos dolog.
De arra mindenkeppen fel kell keszulni, hogy lakast talalni nem egyszeru, de legalabb hosszadalmas, es draga.

GyMasa 2013.10.16. 12:44:03

@rugoman:
... Províziót kerüljük, lehet is!...
Azert, ahogy en itt latom, a provizio nelkuli lakasokat bizony dragabban adjak, es ott, mivel nincs iroda, azert akadnak kockazatok is. En provizioval bereltem hazat, de ahogy neztem, kb 1 evnel van az a hatar, ahol nekem mar megerte provizioval kiberelni a hazat, mert utana olcsobb.
Nyilvan, amig semmi nem biztos, addig a leheto legolcsobb megoldast kell valasztani. Plusz, az elejen orulhet az ember, ha egyaltalan van valamilyen lakasa, es nem egy olcso hotelben/panzioban kell lebecolnia havi 800-1200 EUR-ert...

rugoman 2013.10.16. 12:48:31

@GyMasa:
igazad lehet, én azonban zsigerből gyűlölöm a közvetítőket, inkább leharapom a saját fejem, csak ne kerüljünk kapcsolatba...

Wintermoots (törölt) 2013.10.16. 12:52:32

egyfelől 65-70 éves nyugdíjkorhatár, sőt, élethosszig tartó munka.
másfelől legfontosabb periódus a huszonéves kor, 35 felett már öreg vagy.
a kettő együtt nem megy, vagy egyik, vagy másik.

GonoszMostoha 2013.10.16. 12:55:30

Szelid sunmalac (Vigyazat! Hamisitjak!) és GyMasa köszönöm a jótanácsokat, továbbítom!

Bocsánat, azt még részletesen leírnátok nekem, mit is takar ez a provízió egy kinti lakásbérés esetén? Ez a közvetítő jutaléka, amit a bélőnek kell kifizetnie? Cserébe csökken a kockázata a bérelendő ingatlan kapcsán?

GyMasa 2013.10.16. 13:30:57

@Lilili:
A provizio egy itteni "szokas"...
Itt az ingatlanirodat nem a berbeado fizeti ki, hanem a berlo, a provizio altal. Itt a lakas/haztulajdonosoknak arany elete van emiatt. Gyakorlatilag megkeres egy irodat, atadja a lakast, az iroda begyujti a potencialis berloket, eloszelektal (!!!), es a tulajnak odaadja a listat, aki ebbol valaszt berlot maganak. Termeszetesen a folyamat teljesen zart, es, ahogy masok is irtak, meg az ember seggebe is bekukkantanak szo nelkul (mennyi a netto fizetes, hanyan fognak ott lakni, stb.)
Szoval, amire altalaban erdemes szamitani:
- 1., ki kell fizetni elore 1 havi berleti dijat
- 2., ki kell fizetni 2-3 havi kauciot
- 2.a., fel kell keszulni ra, hogy a 2., osszegbol nagyon minimalisat kap az ember vissza, ugy vattam eszre, hogy nagyon nagyvonaluan tartanak vissza osszegeket a berbeadok mindenfele takaritasra, serulesre valo hivatkozassal. (nekem pl. a sterilre kiglancot lakas utan szemrebbenes nelkul felszamoltak meg 470 EUR takaritasi koltseget.)
- 3., Provizio: Ez, ahogy irtam, 2,38 havi berleti dij, ami 2 havi dij + a 19%-os itten MwSt. Szerencses esetben ez kevesebb is lehet, mert sok iroda egy feleves berles eseten savosan kevesebbet ker csak. A fizetes, esedekesseg kerdeset az irodanal kell megkerdezni, vagy a honlapjukon megnezni, mert ez valtozo.
- 4., A kockazat csak annyiban csokken, hogy altalaban az irodan keresztuli berles rendes, szerzodeses keretek kozott zajlik, tehat van mit szamonkerni vitas esetekben. Szoval, nem nagyon.
Roviden, azt javaslom, hogy erdemes valami olcso lyukat keresni, ha penzszukeben van valaki, akar valami kulvarosban is. (Pl. Munchenben egy garzon havi 400EUR-tol indul, de siman elszalad(hat) akar 2000-ig, vagy afole is), mig egy kulvarosban azert 300-500 EUR-ert is lehet mar tobbszobas lakast berelni. A berlet itt olyan 80 EUR havonta, de az S-Bahn rendszer gyors- jol feljett es praktikus.
Ami meg fontos, az a Kalt-, meg a Warmmiete kozotti kulonbseg. A Kaltmiete-ert csak a lakas jar, arra meg rajon a rezsi, a Warmmiete mar altalaban tartalmazza a rezsit is. Azert mondom, hogy altalaban, mert egy garzonnal jo esellyel igen, de pl. nekem a hazhoz sajat magamnak kellett pl. interneelofizetest rendelni, es a TV dijat is en fizetem. Persze, azert a warmmieteben is vannak vicces dolgok, mert hallottam mar olyat is, hogy a berlo egyszercsak kapott egy felszolitast, hogy fizessen meg, mert tobb lett a villanyszamla, mint gondoltak.

bioLarzen 2013.10.16. 13:57:04

@Sandor Akarki: Nálam az a különbség, hogy a protekció az, amikor valaki megpróbál benyomni valakit egy munkahelyre, mert szívességet akar neki tenni - akkor is, ha az ileltő esetleg nem igazán jó az adott munkakörre. Lobbizás az - az én értelmezésemben -, amikor azért próbál meg valaki benyomni valakit egy adott mukahelyre, mert tudja, hogy a cég is jól járna vele.

Így OK?

bio

Szelid sunmalac 2013.10.16. 14:19:42

@GyMasa: Aztan van, hogy a koltsegek azert nem szaladnak el, mert pl. nincs koltseg. Sok helyen ugyanis a berbeadonak lehetosege van arra, hogy ejszakara (jellemzoen este tiz es reggel hat kozott) lekapcsolja a futest. Bizony. Nincs ra torveny, csak helyi rendeletek, es az altalanos szokas az, hogy napkozben a lakoreszben 20, a furdoben 22, ejszakara pedig a 18 fokot kell garantalni, de ettol hajlamosak eltekinteni, illetve bemagyarazni, hogy "de van az 18 fok".
@Lilili: A kulvarosokban ugyan olcsobb, de ne szamoljon 500 alatt, kulonosen, ha nem butorozatlan lakasba akar menni! Az is megoldas, ha butorozatlant vesz ki, vesz egy egyszeru agyat, meg matracot, aztan a tobbi butort kesobb. De az lenyeges, hogy legyen beepitett konyha, mert van, ahol az sincs

die nadel 2013.10.16. 14:39:12

Nem csak a munkát keresőknek, a munkaadóknak is kéne szemléletváltás. Tapasztalatom szerint a munkaadók sztereotipiákban gondolkodnak a 40 feletti munkavállalókról. Pl. hogy nem értenek a számítógéphez, nem elég rugalmasak, nem nyitottak új ismeretekre, nem beszélnek nyelveket, nem tudnak csapatban dolgozni, nem irányíthatók... Én minden korosztállyal dolgozom, állítom, ezek nem kor, hanem személyiségfüggő tulajdonságok.

laci_52 2013.10.16. 14:56:23

@die nadel: Igazad van! Írhatnak itt mindenféle okosságokat, a lényeg az, hogy az önéletrajzból a születési időpontot nem lehet kihagyni és ha elmúltál negyven, már dobják is a kukába...

DFK 2013.10.16. 15:04:26

@csizkek: Magyarországon meg a HR-es mondja meg, kit vesznek fel. Néha az értelmes jelölt el se jut az interjúig, mert a HR-s előre kiszórja.

Szelid sunmalac 2013.10.16. 15:06:24

@Lilili: Nagyon szivesen! Ha kerdesed van (vagy az ismerosodnek), dobj egy mailt a blog.hu-s profilomra

Don Quixote de la Ferko 2013.10.16. 17:59:39

@Blogger Géza:

Legközelebb juss túl az olvasáson, és küzdj a megértéssel is. Akkor nem beszélsz mellé. Segítek, akkor általános fizika és elektronika említésére nem kezdesz agyatlanul telefonokat összehasonlítani.
Kapís, vagy rajzoljam le egy képregényben, hogy felfogd?

Blogger Géza 2013.10.16. 18:10:02

@Don Quixote de la Ferko: Te ostoba, egy munkahelyen rendszerint nem "általános fizikával meg elektronikával" kell foglalkozni, hanem konkrét dolgokkal. Tényleg tökéletes példája vagy a fárasztó öregnek, aki okoskodik, és azt hiszi, ettől okos. Közben mindenki hülyének tartja.

csizkek 2013.10.16. 20:36:51

@DFK: Nekem Mo.-on is az volt a tapasztalatom, hogy a HRes-nek masodvonalbeli beleszolasa van szakmai pozicioknal. Az a ceg aki valodi szakmai pozicio kivalasztasahoz odaengedi a HR-est vagy a nem szakmai fejvadaszt elso koros kivalasztashoz, oda nem szabad menni dolgozni:) Hulyekkel lesz az ember korulveve. Jo tudom Mo.-on mas a munkaeropiac, de szomoru ha az az altalonos amit te irtal.

csizkek 2013.10.16. 20:45:14

@bioLarzen: Hat nem tudom. Abban igaza van a postironak, hogymanapsag leginkabb feladatra keresik az ember, nem vegzettseg alapjan. 40evesen ott kell versenyezni, ahol ez az eletkorbol adodik, ergo olyan pozikhoz ahova kell az 10+ev tapasztalat. Erre kell torekedni. ertem en, hogy nem lehet mindenki phd, en se vagyok az. De valahogy 40eves korra az ember csak megtudja talalni azt a teruletet ahol van es kell 10+ ev tapasztalat.
Az en szuleim a rendszervaltaskor "elvesztek". Ok akkor voltak 40esek es marxista leninista kepzesekkel, becsuletes attituddel nem sok mindent tudtak kezdeni. Engem arra tanitottak az iskolaban es a kezdeti munkahelyeimen (multi!), hogy a legfontosabb az onkepzes es elethosszig tanulas. ezzel egyutt 40fele kozeledve egyaltalan nem erzem "oregnek" magamat a munkaeropiacon. (Mo.-on sem!)

Don Quixote de la Ferko 2013.10.16. 22:32:27

@Blogger Géza:

Baromarc, megint mellébeszélsz.
Az általános fizika és elektronika mindenhol ugyanaz, független a munkahelytől.
Kapís, úgy tűnik nem igazán érted a szavakat, felejtsd el az orbánista kiképzésen tanultakat, a fizika az fizika, nincs orbánista része, amiről itt zagyválsz.

Wintermoots (törölt) 2013.10.16. 23:48:02

@csizkek:

leginkabb feladatra keresik az ember, nem vegzettseg alapjan"

a magyar vállalkozások nem csekély hányada idióták által működtetett versenyképtelen sz.r, amelyik csak a munkaerő kizsigerelésére képes, másra nemigen.

GyMasa 2013.10.17. 09:03:58

@Wintermoots:
Tokeletesen egyetertek, sot, azt vettem eszre, hogy a multik is kezdenek "elmagyarosodni", amint elkezdik a vezetosegi helyeket egyre nagyobb utemben magyarokkal feltolteni, es utana mar olyan dolgokat is megengednek maguknak, ami mondjuk egy Nemetorszagban eszukbe sem jutna...

Wintermoots (törölt) 2013.10.17. 18:57:53

@GyMasa:

igen, ilyenek vagyunk mi, magyarok.
süti beállítások módosítása