Minden, amit 50 felet tudni érdemes

Silver Fox

8 dolog, amit meg kell tanulnod az első munkahelyeden

2015. április 15. - nagymenő

Az első munkahely általában kissé ijesztő. Szerencsére azonban mindenki volt kezdő, így érdemes odafigyelni arra, mások mit tartanak az első munkahely legfontosabb leckéjének. A lista gyakorlatilag végtelen hosszúságú lehetne, ezért a ManpowerGroup a nyolc legfontosabbat sorolta fel.

1_1.jpg

  1.      A hozzáállás fontosabb, mint az eredmény. Különösen a legelején. Ha úgy könyvelnek el, mint pozitív hozzáállású, feladatorientált munkavállalót, megbocsátják a hibákat is.
  2.      Figyelj az apróságokra! Ha alapvetően nem vagy az a precíz természet, dolgozz rajta! Mielőtt bármit kiadsz a kezedből, ellenőrizd, olvasd át legalább kétszer. Ha azt látják, hogy mindig alapos vagy, gyorsan kialakul a bizalom. A tartalom fontos, de a forma az, ami elsőre szemet szúr.
  3.      Tanuld meg kezelni a főnököd! Függetlenül a beosztásodtól, amíg nem te vagy a vezérigazgató, az a feladatod, hogy a főnök munkáját megkönnyítsd. Ne traktáld a problémáiddal. Őt a megoldások érdeklik.
  4.      Mindig keresd a lehetőséget arra, hogy új dolgokat tanulj! Amíg képes vagy tanulni, te leszel a győztes. Szomjazz a tudásra, szívd magadba az információkat, mint a szivacs. És ne csak az irodában. Tájékozódj, olvass, keress egy hobbyt – nem kell, hogy közvetlenül a munkához kapcsolódjon, a lényeg, hogy folyamatosan fejleszd magad.
  5.      Légy udvarias! A „kérem” és a „köszönöm” mindig segít a jó kapcsolat kialakításában. A durva, faragatlan kollégákat senki nem kedveli.
  6.      Attól, hogy nem könnyű, még nem is lehetetlen! Azok a feladatok, amelyek reggel még megoldhatatlannak tűnnek, estére pofon egyszerűvé válnak. Ha nyomasztóan nagynak tűnik a feladat, oszd fel apró szakaszokra. Így folyamatos a sikerélmény, és előbb vagy utóbb a végére jutsz.
  7.      Találd ki a szereped! Keresd meg azt a területet, ahol te vagy a legjobb. Gyakori például, hogy az idősebb kollégák nehezebben boldogulnak egyes programokkal. Ha neked viszont készségszinten megy, ajánld fel a segítséged. Így gyorsan nélkülözhetetlenné válsz.
  8.      Ne csüggedj, ha problémákkal kerülsz szembe! Ha nem lennének megoldandó problémák, munkahelyed sem lenne. Ahelyett, hogy folyamatosan emészted magad, koncentrálj, maradj pozitív és keresd a megoldásokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://silverfox.blog.hu/api/trackback/id/tr717370078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ABC-30 2015.04.16. 06:30:28

Jó a cikk, de
7.pont:nélkülözhetetlenné válás egy téves eszme. A munkaeropiaci első törvénye h mindenki pótolható. Ha csak te tudsz megoldani valamit a munkahelyeden az azt jelenti h nincs szabid/pihenesed .. Sokkal jobb rugalmasak, érdeklődőnek, pozitívnak maradni, aki bármibe beletanul és tanít be másokat is, így inkább a szemelyisegeddel biztosítod be magad, s nem azzal h csak te tudsz pl táblázatot kezelni. S ha munkahelyi átstrukturalodasra kerül a sor, könnyen találnak neked megfelelő feladatot, mert korábban mindent megoldottal, s nem csak annak témának vagy a szakértője, amit épp most szerveznek ki.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2015.04.16. 07:31:30

Ezek jó tanácsnak tűnnek, de kis magyar valóságunkban nem így van. Egyes cégek már a betanításra is sajnálják az időt, erőforrást, a kezdőtől is azt várják, mint a 20 éve dolgozótól, csak kevesebb pénzért.

Az előttem szólóhoz is csatlakoznék: a nélkülözhetetlen kolléga a cég számára kockázati tényező, a cégek pedig szabadulni akarnak a kockázatoktól.

Papírzsepi · http://lemil.blog.hu 2015.04.16. 07:42:45

Hadd mondjak még két dolgot:

1. Kérdezz, kérdezz, és kérdezz. Mivel a betanítás gyakran a "majd menet közben belejössz" szokott lenni, a feladatok meg nem triviálisak, így gyorsan elanyátlanodik az ember. Ilyenkor ne próbáld magad feltalálni a spanyol viaszt, gyorsabb megkérdezni a melletted ülőt. A legalapabb kérdésekben is.
2. Tedd zsebre az egódat! A 20 éve ott dolgozó kolléga valószínűleg egy kicsit jobban átlátja a dolgokat, mint te. Akkor is, ha éppen pont TE vagy az az ifjú titán, aki majd megreformálja a céget és megváltja a világot. Szóval mielőtt hülyének gondolnál valakit, vagy mielőtt nekiállnál új megoldásokat bevetni, előbb próbáld meg megérteni a meglévő rendszert!

báró Csekonics 2015.04.16. 09:16:06

" Ne traktáld a problémáiddal. Őt a megoldások érdeklik."

Kicsit árnyaltabban: ne CSAK a problémával menj oda a főnökhöz, hanem lehetőség szerint rögtön javasolj megoldást is.
(Még jobb, ha megoldási lehetőségEKET javasolsz.)
Viszont sosem célszerű ha nem szól az ember valamilyen felmerülő problémáról, legalább említés szintjén. A főnöknek képben kell lennie.

Nélkülözhetetlenség: ilyen valóban nincs - vagy ha igen, akkor rosszul működik a cég. Arra viszont érdemes törekedni, hogy 'nehezen pótolható' legyen az ember, vagy legalábbis ne ő merüljön fel elsőként egy esetleges leépítéskor mint 'úgysem vesszük sok hasznát' kolléga.

barbie83 2015.04.16. 09:22:48

Mi ez? Valami ovis tanácsadás?

barbie83 2015.04.16. 09:32:35

Most kezdek rájönni, hogy ez az egész internetes "újságírás" a cseperedő generációk elhülyíttetéséről szól 20 éves nyikhajok írásai által. Most olvastam utoljára indexet.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.04.16. 10:00:23

elég szomorú ha az 5öst az első munkahelyen kell megtanulnia bárkinek is...

Suvahe · http://suvahe.blog.hu/ 2015.04.16. 12:53:33

Tanuld meg kezelni a főnököd! Ez ismerős. Íróasztalon, férfi WC-ben, mélygarázsban...
Főnök munkáját megkönnyítsd: ...aztán köpd ki...

UdjanMineck 2015.04.18. 10:25:29

A legfontosabb pont kimaradt, ami sajnos végigkíséri a nyugdíjig az ember életét, sokszor pokollá téve azt: meg kell tanulni kiismerni az embereket, és mielőbb legyűrni a jóindulatot irántuk. A legtöbb munkavállaló mosolygó hiéna, aki csak a saját érdekét nézi, és az alkalomra vár, hogy a hátadba döfje a kést. Kollégák, főnökök - mind lélekrákos szörnyek! A kezdő munkavállalónak meg kell tanulnia, hogy csakis saját magában bízhat, és MINDENKI potenciális ellenség körülötte. Meg kell tanulnia hallgatni, nem terjeszteni a pletyka nevű kórságot, és ügyesen kimaradni minden közösségi élményből, mert ezek SOHA nem őszinték, hamisak a csapatépítők, hamis minden munkahelyi ünneplés, hamis minden, ami a lazaság légkörének csíráit akarja elhinteni. Magával a munkával a legritkábban van probléma, a gyalázatos emberi faktor az, ami a legtöbb csalódást okozza - vagy fogja okozni.

UdjanMineck 2015.04.18. 10:31:56

A kezdő munkavállaló minél előbb kialakítja magában a LEGNAGYOBB mérvű bizalmatlanságot önmagában fajtársai iránt, annál bölcsebben és nyugodtabban lesz képes kezelni az elkerülhetetlen, csalódást és kiábrándulást keltő helyzeteket. Mert MINDIG az emberi természet a szűk keresztmetszet, soha nem az elvégzendő munka mennyisége vagy minősége.
süti beállítások módosítása