Minden, amit 50 felet tudni érdemes

Silver Fox

Több rúzs a laborba!

2012. július 04. - nagymenő

Azért a brüsszeli marketingesek is tudnak ám bakot lőni! Valaki, valahol egy uniós irodában elkezdte böngészni a statisztikákat. Mit látott? Hát azt, hogy a természettudományos területeken, a kutatásban több férfi dolgozik, mint nő. Méghozzá jelentősen több. Az Unió persze ügyel arra, hogy az egyenlőség minden téren érvényesüljön. Nosza hát kampányoljunk egyet, csajokat a laborokba!

El is készült a film. Feltehetőleg azonban olyan marketing cég készítette, amelynek kreatívjai évtizedek óta a nem túl fantáziadús kozmetikai reklámokat ontották magukból. Bomba nők tűsarkakon, rúzs, körömlakk, púder. Vagyis az unásig ismert sztereotípiák. Tök, mindegy, mi van egy nő fejében, legyen szexi, nullás méretű, dekorációs elemnek jöhet. Akár még a férfiak szigorúan zárt, tudományos világába is.


A felháborodás elsöprő erejű volt: a facebookozók tömegei kérték ki maguknak a filmet, a Forbes publicistája pedig azt kérte számon, miért költ az EU ilyen szexista reklámokra, amikor a szakadék szélén táncol. A video gyorsan el is tűnt a hivatalos oldalakról.

Nálunk viszont akár hasznos is lehet: no, nem azért, mert a nőket meggyőzi arról, hogy a kutatást válasszák. Köztudott azonban, hogy Magyarországon a fiúk körében sem túl népszerűek a természettudományos pályák. Gondoljunk csak a tavalyi felvételikre, és az egy szál fizika szakosra. Egy ilyen reklám talán meggyőzi őket arról, hogy érdemes a tudományt választaniuk!

A bejegyzés trackback címe:

https://silverfox.blog.hu/api/trackback/id/tr334627341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása